شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فيسبوك مرتبط ترين رسانه روابط عمومي براي هميشه
سه شنبه، 7 مرداد 1393 - 11:29 کد خبر:12279
همه اينها چه ربطي به روابط عمومي دارد؟ اگر تاكنون شنيده باشيد، افراد زيادي پيش بيني كرده اند كه فيسبوك در آغاز راه سقوط قرار دارد و دير يا زود بايد از عرصه شبكه هاي اجتماعي بيرون برود. براي اينكه عادلانه سخن بگوييم، بازار بورس در سال 2012 دچار شرايط ويژه اي شد. يك سلسله از داستان هاي بي پايان درباره اينكه چرا مخاطبان جوان تر مايل به ترك فيسبوك مي باشند نوشته شد

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، ريچارد برونل- درآمد سه ماهه دوم فيسبوك اين هفته منتشر شد و ثابت كرد كه شايعات درباره مرگ فيسبوك تا حد زيادي اغراق آميز بوده است.


به گزارش گروه ترجمه شارا، شركت فيسبوك در سه ماهه اخير 2.8 ميليارد دلار عايدات داشته است كه نسبت به سال گذشته %55 افزايش را تجربه كرده است. اين درآمد بيش از پيش بيني وال استريت ژورنال براي سه ماهه نهم فيسبوك بوده است. اين شركت در مسير كنترل 9.5 درصد ي از بازار تبليغات ديجيتالي در ايالات متحده امريكا مي باشد، رقمي كه در سال 2012 به 5.9% مي رسيد.


بنابراين فيسبوك ركورد دار وال استريت در روز سه شنبه بود و مارك زوكربرگ اكنون ثروتمندتر از سرگئي برايان و لري پيچ، موسسان گوگل است.


همه اينها چه ربطي به روابط عمومي دارد؟ اگر تاكنون شنيده باشيد، افراد زيادي پيش بيني كرده اند كه فيسبوك در آغاز راه سقوط قرار دارد و دير يا زود بايد از عرصه شبكه هاي اجتماعي بيرون برود. براي اينكه عادلانه سخن بگوييم، بازار بورس در سال 2012 دچار شرايط ويژه اي شد. يك سلسله از داستان هاي بي پايان درباره اينكه چرا مخاطبان جوان تر مايل به ترك فيسبوك مي باشند نوشته شد و اينكه به چه كسي اجازه داده شده است كه اخبار منفي درباره تغييرات الگوريتم، نگراني هاي حريم خصوصي و تجربه هاي روانشناسانه و ... را فراموش كند.


در پي گزارش درآمد اين هفته سايت فيسبوك، آنچه بايد مورد توجه متخصصان روابط عمومي قرار گيرد، رشد رو به افزايش كسب و كارهاي متوسط و كوچكي است كه در فيسبوك حضور پيدا مي كنند. بر اساس آخرين گزارش سي ميليون كسب و كار ، با 19 ميليون موبايل فعال از فيسبوك استفاده مي كنند.


احتمال آن وجود دارد كه صفحه اي از برند شما در حال حاضر در فيسبوك ايجاد شده باشد. اجازه دهيد اين را به شما يادآوري كنم كه شما نياز به تعامل با مخاطبان خودتان از طريق بسترهاي موجود داريد. و به خاطر داشته باشيد كه نكته كليدي در كشت برند خود در فيسبوك اين است كه:


ارزش هاي اصلي خودتان، مخاطبان فعلي و انتشارات آنها را شناسايي كنيد.
سوالاتي بپرسيد، داستان هايي بگوييد، به افراد گوش دهيد و مرتبط شويد.
غني، هوشمند و جذاب باشيد.
هميشه توليد محتوا خوب را براي پيشي گرفتن از تغييرات الگوريتم تجربه كنيد.


منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/07/25/facebook-just-as-relevant-as-ever-for-pr/?hq_e=el&hq_m=2919126&hq_l=13&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)