شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : مديركل روابط عمومي شركت پست: كارت پستال، اثر گذاري بيشتري بر مخاطب دارد
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 05:45 کد خبر:12102
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي شركت پست گفت: سرويس كارت پستال شركت پست با آميختن شيوه هاي سنتي و الكترونيكي هم پاسخگوي نيازهاي جامعه امروز كه فناوري بخش مهمي از زندگي او گشته است بوده و هم از بعد عاطفي و احساسي، اثر گذاري بيشتري بر مخاطب دارد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مديركل روابط عمومي شركت پست گفت: سرويس كارت پستال شركت پست با آميختن شيوه هاي سنتي و الكترونيكي هم پاسخگوي نيازهاي جامعه امروز كه فناوري بخش مهمي از زندگي او گشته است بوده و هم از بعد عاطفي و احساسي، اثر گذاري بيشتري بر مخاطب دارد.

به گزارش شارا، محمدحسن ترابي مديركل روابط عمومي شركت پست در ياداشتي نوشت: امروز وقتي سخن از كارت پستال به ميان مي آيد، ديگر ذهن ما چون سال هاي دور فقط به كاغذ و نامه معطوف نمي شود. در قرن بيست و يكم، با رشد سريع فناوري هاي نوين ارتباطي و گسترش روزافزون آن در جوامع بشري اين قاصدان كاغذي كه جاذبه هاي طبيعي، افتخارات ملي، فرهنگ و سنن بومي و وقايع تاريخي را به رخ مي كشيد حضور واقعي اش كمرنگ گرديده و به صورت مجازي نمود پيدا كرده است. شيوه اي كه از بار عاطفي آن كاسته و نقش موثر ارتباطي اش را كم اثر ساخته است.

به گفته وي شركت پست جمهوري اسلامي ايران كه جايگاه خود را به عنوان يك رسانه موثر و مهم ارتباطي با اعتقاد به رسالت پيام رساني خود و برقراري و تعميق ارتباطات انساني، در خلاقيتي جالب و منحصر به فرد كوشيده تا با توجه به قدمت ديرينه اين آثار تجسمي ارزشمند و همچنين كاربرد راحت و ساده آن نسبت به ساير رسانه ها، خدمتي نوين را به هموطنان عرضه نمايد.

مديركل روابط عمومي شركت پست درخصوص هدف و انگيزه طراحي و راه اندازي اين سرويس نوين پستي از سوي اين شركت گفت: با توجه به هجمه فناوري هاي نوين ارتباطي استفاده از كارت پستال به طور چشمگيري در جامعه ايراني كاهش يافته است. با وجود اينكه جذابيت كارت پستال و خاطره آن در ذهنيت تاريخي تك تك مردمان اين سرزمين وجود دارد، ولي به علت مشغله هاي زندگي كنوني بازار اين آثار جذاب هنري از رونق افتاده است.

به گفته ترابي ديگر كمتر كسي را مي بينيد كه براي ابراز محبت و توسعه دوستي و مهرباني و ارسال پيام از كارت پستال استفاده نمايد. از اين رو شركت پست با توجه به نقش موثر شبكه در گسترش ارتباطات انساني، حفظ و احياي اين رسانه موثر ارتباطي را با بهره گيري از ظرفيت هاي گسترده شبكه ماموريت خود دانسته است. اعتقاد به اين باور ايجاد سرويس كارت پستال الكترونيكي را موجب شد.

وي اين سرويس را يگانه و منحصر به شركت پست خواند و اظهار داشت: با ايجاد سامانه www.ecard.post.ir آحاد افراد از اقصي نقاط دنيا مي توانند با مراجعه به آن، به مناسبت ها و ايام خاص از ميان صدها عنوان كارت پستال هاي متنوع، زيبا و جذاب جاي گرفته در اين سامانه، كارت دلخواه خود را انتخاب، پيام مورد نظر را درج و نشاني گيرنده را ثبت نمايند. سفارش هاي ثبت شده توسط واحدهاي پستي بررسي و كارت پستال الكترونيكي انتخاب شده به صورت كاغذي براساس سفارش كاربر آماده سازي و با برخورداري از گسترده ترين شبكه توزيع كشور به دست گيرنده مي رساند.

ترابي با بيان اينكه سرويس كارت پستال الكترونيكي از قابليت هاي متعددي براي هموطنان برخوردار بوده، اظهار داشت: اين سامانه امكانات جالب ديگري نظير بارگذاري تصاوير شخصي براي چاپ به عنوان تصوير كارت، درخواست توزيع در زمان دلخواه، ارسال انبوه، پرداخت هزينه به صورت برخط، ارسال به صورت ثبتي و امكان رهگيري تا رسيدن به مقصد از طريق پرتال شركت پست، ارسال به سراسر كشور و غيره را براي هموطنان فراهم نموده است.

وي با اشاره به اينكه تمام افراد، سازمان ها و شركت ها مي توانند به آساني از اين سرويس كه از طريق اينترنت قابل دسترسي مي باشد استفاده نمايند، افزود: به جز كاركرد عمومي كارت پستال كه براي عرض تبريك و تسليت در مناسبت هاي مختلف توسط آحاد مردم استفاده مي شود، سامانه ايجاد شده فرصتي مغتنم را در اختيار اقشار مختلف جامعه، سازمان ها، موسسات، نهادها قرار مي دهد تا بتوانند علاوه بر كاركردهاي معمول تبليغات مستقيم خود را نيز از اين طريق و با هزينه اي بسيار پايين توسعه داده و مديريت نمايند.

ترابي در همين ارتباط گفت: از طريق سرويس كارت پستال الكترونيكي ارسال دعوت نامه هاي همايش ها، سمينارها، نمايشگاه ها، مراسم و برنامه هاي فرهنگي، اجتماعي و حتي شخصي نيز ميسر مي باشد.

مديركل روابط عمومي سرويس ثبت سفارش آنلاين كارت پستال شركت پست را نسبت به ديگر شيوه هاي مشابه بسيار مقرون به صرفه و كم هزينه براي هموطنان دانست و عنوان كرد: براي شركت پست كاركرد فرهنگي اين سرويس بر كاركرد اقتصادي آن ارجح است و هدف اصلي آن معرفي و ترغيب مشتريان براي استفاده از اين سرويس است.

وي افزود: هزينه سرويس ثبت سفارش آنلاين كارت پستال شركت پست در مقايسه با هزينه رجوع به بازار، خريد كارت پستال و همچنين ارسال به گيرنده بسيار كم تر مي باشد.

ترابي با بيان اينكه از بدو راه اندازي، اين سرويس با استقبال خوبي از سوي هموطنان به ويژه اشخاص حقوقي روبرو بوده و در دنيا نيز تجربه شده است گفت: در برخي كشورهاي توسعه يافته نظير اسپانيا، اتريش، آمريكا، پرتغال، دانمارك، سوييس و كانادا اين سرويس به روشي مشابه كشور ما ارايه مي گردد.

وي ادامه داد: در كشورهاي در حال توسعه نيز استفاده از اين سرويس روبه گسترش است؛ به طوري كه در مالزي طي سال گذشته به مناسبت عيد سعيد فطر 17 ميليون كارت از طريق اين سرويس ارسال شده است.

ترابي توسعه سرويس كارت پستال الكترونيكي را به منظور افزايش كارايي و رضايتمندي كاربران ضروري خواند و گفت: تلاش مجموعه پست كشور همواره در جهت ارايه خدمات با كيفيت، كارا و روزآمد بوده و توسعه فرهنگ استفاده از كارت پستال و ارسال پيام هاي مهر و دوستي نيز در همين راستا صورت گرفته است.