شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در واقع روابط عمومي مي تواند همان اندازه كه اينترنت استفاده مي كند از اينترانت نيز استفاده كند. اما بهره گيري از اينترانت براي روابط عمومي ها شامل موارد زير مي شود:
اطلاعرساني، ارتباطات، بازاريابي و فروش، آموزش از راه دور، كار از راه دور، تصميمگيري بهينه مديريت بانكداري و اقتصاد و كار و كاريابي، كاربردهاي اصلي اينترانتها هستند.
در زمينه اطلاعرساني با توجه به قابليت چند رسانهايها و ارائه اطلاعات روزآمد، ميتوان به:
ارائه اطلاعات در زمينههاي مختلف از جمله نشريات، اطلاعيهها، بخشنامهها، پروندههاي كاري، اطلاعات تخصصي، اطلاعات مشتريان، رقبا و كاربران، اخبار، و جز آن اشاره كرد. ارائه الكترونيكي اين اطلاعات خود موجب كاهش استفاده از كاغذ ميشود و در نهايت كاهش هزينه و زمان را براي شركتها به دنبال خواهد داشت. از اين روش ميتوان براي توزيع اطلاعات بهدست آمده از اينترنت استفاده كرد.
در زمينه ارتباطات، اينترانتها باعث تسهيل ارتباطات ميان اعضاي يك سازمان با مشتريان و رقبا و سازمانهاي بيروني خواهند شد كه بهطور نمونه ميتوان به جمعآوري نظرات، شكايات، و آگاه كردن مديران از مسائل را نام برد؛ يا ارتباط افراد هم انديشه در موضوعات خاص كه خود باعث ايجاد نوآوريها، خلاقيتها، و ابتكارها در زمينههاي مختلف ميشود.
در زمينه بازاريابي و فروش ميتوان تبليغات جهت معرفي محصولات، در نهايت سفارش از مشتري، دريافت پيشنهادات و انتقادات از مشتري، انجام و پيگيري عمليات فروش، ارائه خدمات پس از فروش، انجام هماهنگيهاي لازم با مشتري و گزارش پيشرفت سفارش به مشتري و بهطور كلي فروش از راه دور را نام برد.