شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شش عنصر كليدي كه كاركنان تان را وادار به گفتن داستان نشان تجاري شما مي كند
شنبه، 11 تیر 1384 - 12:20 کد خبر:11783
اين مسئله به يك استعاره متداول در حوزه هاي بازاريابي و ارتباطات تبديل شده است كه كاركنان بهترين سفيران نشان تجاري هستند. البته اين مسئله درست است، اما لزوما موثرترين روش براي افشاي پيام تان توسط كارگران و تبليغ شركت نخواهد بود.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| اين مسئله به يك استعاره متداول در حوزه هاي بازاريابي و ارتباطات تبديل شده است كه كاركنان بهترين سفيران نشان تجاري هستند. البته اين مسئله درست است، اما لزوما موثرترين روش نخواهد بود.


كاركنان مي خواهند داستان شركت خود را بگوييد، اما نمي خواهند فقط يك سخنگو باشند. آنها مي خواهند آن را به گونه اي بيان كنند كه با شبكه هاي اجتماعي شان عجين شود و بتواند منجر به آغاز گفتگو گردد.


به عنوان مثال، كاركنان گروه W2O نمي خواهند "طرفداران" يا "سفيران" ناميده شوند، بلكه مي خواهند، با توجه به گفته گري گريت كارفرماي روابط عمومي، به عنوان مفسران قانوني شركت، محصول و يا نشان تجاري ديده شوند.


در زير عناصر كليدي برگرفته از تعريف گريت آمده است:


سياست و دستورالعمل هاي واضح: به مجموعه اي واضح از دستورالعمل ها براي چگونگي شركت در مكالمات آن لاين اشاره دارد.


آموزش اجتماعي: به منظور تقويت پيام هاي شركت، توانمندسازي كاركنان براي به اشتراك گذاشتن اخبار شركت و اطلاعات مربوط به محصول در شبكه هاي اجتماعي شخصي است.


نظارت: ايجاد يك نقطه مركزي براي بررسي اطلاعات و يا مطرح نمودن مسائلي كه ممكن است نياز به دخالت شركت داشته باشد.


به رسميت شناختن حرفه اي: به منظور فعال كردن رهبران فكري، ايجاد اعتبار در رابطه با موضوعات شركت و ايجاد وضعيت تاثير گذار در سراسر سازمان.


كارت هاي امتيازدهي: در برخي موارد، به منظور تعيين چگونگي عملكرد كاركنان و جايگاه تشديد محتواي آنان نيازمند توسعه كارت هاي امتيازدهي فردي هستيد.