شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چشم انداز تازه شكل گرفته مدير عامل اجرايي بر روبط عمومي
چهارشنبه، 31 فروردین 1401 - 11:24 کد خبر:11489
روابط عمومي يك فعاليت 365 روزه مي باشد. دقيقاً مشابه مسواك كردن دندان هايتان - بايد آن را هر روز انجام دهيد. اكنون مي بينم و مي دانم كه اين مسئله تا چه حد اهميت دارد- حتي تماس هاي هفتگي بين شركت ما و انجمن مديريت ثروت. بسياري از مديرعاملان اجرايي ممكن است زمان خود را به اين شكل سرمايه گذاري نخواهند كرد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| بوين والاس گفتگوي جالبي با مدير عامل اجرايي Malauzai، تام شن داشته است. در ذيل پاسخ هاي خردمندانه  وي در ارتباط با روابط عمومي آمده است توجه شما را به آن جلب مي نمايم.

 

روابط عمومي جه نقشي را در شروع به كار و موفقيت شركت شما داشته است؟


روابط عمومي نقش مؤثري در راه اندازي اوليه و موفقيت مداوم شركت ما با كمك به انتشار خبرهاي خوب به عموم به عهده داشته است. روابط عمومي با دو روش متفاوت افزايش فروش را در پي دارد. شركت هاي كه ما در تلاشيم به آنان دسترسي پيدا كنيم لزوماًً بدون حضور ما در رسانه ها در رابطه با ما چيزي نمي دانند. با كمك روابط عمومي، خريداران مورد نظر ما قادر خواهند بود در مورد ابداعات ما در مجله هاي تجاري اطلاع كسب كنند وبه سراغ مان بيايند.

 

نتايج حاصل از روابط عمومي رسانه همچنين منجر به تقويت Malauzai گشته است. اين نتايج به نيروي فروش ما زماني كه در ميدان مشغول به كار با هواداران و حتي خريداران مان هستند كمك مي كند. زماني كه طرفداران ما در رابطه با محصولات و برخي از اقداماتي كه ما در حال انجام هستيم مي خوانند اين مسئله به شركت ما رسميت مي بخشد و در نهايت اينكه، روابط عمومي براي ما تجارت كسب مي كند.

 

به عقيده من، روابط عمومي يكي از مقرون به صرفه ترين روش ها براي ارائه پيام و نشان تجاري شما در بازار مي باشد. فكر مي كنم يكي از مهم ترين پيشنهادات كه مي توانم بكنم آن است كه شما مي بايست به گونه اي منسجم و سازمان يافته اي آماده همكاري با يك شركت روابط عمومي باشيد. در غير اينصورت نتايج مطلوبي كسب نخواهيد نمود. شما ملزم به داشتن برنامه ريزي، شرح نتايج مورد نظر و فراهم نمودن منابع داخلي براي اطمينان از به حداكثر رساندن مخارج روابط عمومي تان جهت همكاري با آژانس هستيد.


چه ميزان از وقت شما صرف اجراي فعاليت هاي مرتبط با روابط عمومي مي شود و آيا ارزشش را دارد؟


به طور معمول، هفته اي 60 الي 90 دقيقه صرف فعاليت هاي روابط عمومي بين تماس ها، پذيرش كالا و ارتباط با مشتري از جانب ما مي كنم. مسلماً حس مي كنم كه بيشتر از اينها ارزشش را دارد. ما بازگشت سرمايه عظيمي بر پايه سرمايه گذاري با انجمن مديريت ثروت داشته ايم.


چگونه مدير عاملان اجرايي مي بايست اهميت روابط عمومي را براي روساي امور مالي و سرمايه گذاران خود شرح دهند?


ما در Malauzai، ابتدا انجمن مديريت مالي را در شرايطي مخفيانه بكار گماشتيم. اعتراف مي كنم كه در آن مرحله تا حدي در رابطه با روابط عمومي ترديد داشتيم، هر چند كه ديدگاه مان به سرعت تغيير كرد. ما انجمن مديريت مالي را براي سرعت بخشيدن به تجارت، محصولات و جايگاه مان بكار گرفتيم. استراتژي را در ذهن داشتيم و همچنين مواردي را تا پيش از اين فكر مي كرديم روي آنها به توافق نخواهيم رسيد. چارچوبي از چگونگي اجراي آن و همچنين خطوط قرمزي كه نبايد از آنها گذشت را تهيه نموديم. پس از انجام چنين كاري، مطمئن مي شويم كه اين مسئله را با آژانس در ميان گذاشتيم. ما به انجمن مديريت مالي كمك كرديم تا بر روي حرفه و استراتژي ما آموزش ببيندند و سپس آژانس پيام ما براي عرضه در بازار آراست. ما در بهترين زمان ممكن به موفقيت دست پيدا كرديم. اين نتيجه يك كار گروهي و ارتباطي بود.
 

برخي از مدير عاملان اجرايي از فعاليت هاي روابط عمومي بهره مندند و برخي ديگر برخوردار نيستند. آيا به نقش مدير عامل اجرايي در روابط عمومي و اثر گذار بودن آن در موفقيت كلي برنامه معتقديد؟


بله، قطعاً. من فكر مي كنم نقطه اشتراك و مؤثر ترين راه براي دستيابي به معيار كلي روابط عمومي براي من درگير پيام هاي استراتژيك بودن است. من حقيقتاً از مشاركت و همكاري لذت مي برم.


تا چه ميزان پيوندي كه شما با سردبيران و خبرنگاراني كه در مورد صنعت شما گزارش مي كنند حائز اهميت است؟


نه تا آن حدي كه شما انتظارش را داريد. به هر حال، من خبرنگاران و سردبيران را مي شناسم و مي توانم آنها را در نمايشگاه تجاري شناسايي كنم وبه آنها سلام بگويم. اگر بخشي از نتايجي كه ما دنبال آن بوديم اين بود كه اسم مان را سر زبان ها بيندازيم، مي گفتم كه مهم است. در Malauzai ما عمداً راب گينور مدير فروش محصول و مدير نوآوري مان را براي صرف مخارج مسئول كرديم در حالي كه من بر توسعه تجاري و همكاري مان متمركز هستم. من مي خواهم زماني كه مردم سوال تلفني دارند اين راب باشد كه مردم با آن تماس مي گيرند و دقيقاً اين روزها همين گونه است.


آيا مي انديشيد كه برنامه هاي روابط عمومي با مقاصد و اهداف شركت شما هم سو بوده و پشتيبان آن است؟


قطعاً. اين بخش حساس كاري ست كه ما انجام داده ايم. نام ما همچون نشان تجاري مان تا حدي عجيب و غريب است. پيام دهي ما تحريك كننده و جالب توجه است و براي خبرنگاران جالب است. روابط عمومي يك فعاليت 365 روزه مي باشد. دقيقاً مشابه مسواك كردن دندان هايتان - بايد آن را هر روز انجام دهيد. اكنون مي بينم و مي دانم كه اين مسئله تا چه حد اهميت دارد- حتي تماس هاي هفتگي بين شركت ما و انجمن مديريت ثروت. بسياري از مديرعاملان اجرايي ممكن است زمان خود را به اين شكل سرمايه گذاري نخواهند كرد.


 زماني كه شما آژانسي داريد كه به شكلي تنگاتنگ با سازمان شما همكاري مي كند همچون انجمن مديريت ثروت كه با Malauzai انجام مي دهند، به عنوان بخش الحاقي تيم تان محسوب مي شود. آنها منبع استراتژيك و عقيده براي شما در كنفرانس ها، نمايشگاه تجاري و رويدادهاي عمومي ديگر خواهد بود؛ آنها منافع شما را در ذهن دارند. زماني كه آنها تجارت شما و اهداف محوري تان را بشناسند، حتي مي توانند اصول شما را به فروش برسانند.


منبع:
http://www.williammills.com/
منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)