شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : كميته اطلاع رساني حج و زيارت تشكيل شد
دوشنبه، 26 خرداد 1393 - 08:19 کد خبر:11482
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كميته اطلاع رساني حج و زيارت به منظور بهبود و يكپارچگي روند اطلاع رساني در حوزه حج و زيارت تشكيل شد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كميته اطلاع رساني حج و زيارت به منظور بهبود و يكپارچگي روند اطلاع رساني در حوزه حج و زيارت تشكيل شد.

 

به گزارش شارا به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، كميته اطلاع رساني حج و زيارت به منظور بهبود و يكپارچگي در روند اطلاع رساني به حجاج، معتمرين و زائران عتبات و تمركز و انسجام در امر اطلاع رساني به زائران، كارگزاران و عوامل اجرايي و فرهنگي و كادر پزشكي در سفرهاي زيارتي با همت روابط عمومي سازمان حج و زيارت تشكيل شد.

بر اساس اين گزارش كميته اطلاع رساني حج و زيارت از مجموعه اي از صاحبنظران عرصه روابط عمومي و اطلاع رساني و انفورماتيك شامل مديران و مسئولين و كارشناسان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري، موسسه فرهنگي عمره سعادت، شركت شمسا و مركز پزشكي حج و زيارت تشكيل شد.

تعيين اهداف و سياست‌هاي اطلاع رساني در حوزه حج و زيارت، نيازسنجي و تعيين گروه‌هاي هدف و توليد محتواي اطلاعاتي مورد نياز هر گروه، شناسايي ابرازهاي اطلاع رساني كارآمد و استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين، همچنين بهره گيري از ظرفيت‌هاي موجود درون سازماني و برون سازماني و ارتباط مستمر و هدفمند با رسانه‌ها در راستاي اطلاع رساني بهتر در حوزه حج و زيارت از برنامه‌هاي اين كميته خواهد بود.

همچنين مقرر شد كارگروهي در اسرع وقت نسبت به تدوين شيوه نامه اطلاع رساني حج و زيارت در سازمان حج اقدام ورزيده و خروجي آن جهت اجرا به تصويب مسئولين ارشد سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري برسد.


سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري تاكنون با راه اندازي پايگاهاي اطلاع رساني، چاپ كتاب، جزوه، نشريه و بروشور‌هاي آموزشي و توليد نرم افزارهايي متعدد با موضوع زيارت، توليد تيزرها و محصولات رسانه اي و ارسال پيامك به زائران در زمينه اطلاع رساني به حجاج و زائران تلاش كرده اند.