شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 راه براي بهره مندي روابط عمومي از روزآمدهاي جديد پانداي گوگل
یکشنبه، 18 خرداد 1393 - 11:12 کد خبر:11310
ديروز، گوگل آخرين روزآمد الگوريتم پاندا (4.0) خود را ارائه داد. به روز رساني اين الگوريتم همزمان با روزآمد الگوريتم «Payday Loan» بود كه با نام «خنده دار!» شناخته مي شود. دو روزآمد امروز گوگل به اين مساله پرداخت. مواظب باشيد. اين الگوريتم ها هنوز اثرات خود را به طور كامل نگذاشته اند اما به زودي مي آيند.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، كري مورگان، مترجم: عادل ميرشاهي (مدرس روابط عمومي اينترنتي)- ديروز، گوگل آخرين روزآمد الگوريتم پاندا (4.0) خود را ارائه داد. به روز رساني اين الگوريتم همزمان با روزآمد الگوريتم «Payday Loan» بود كه با نام «خنده دار!» شناخته مي شود. دو روزآمد امروز گوگل به اين مساله پرداخت. مواظب باشيد. اين الگوريتم ها هنوز اثرات خود را به طور كامل نگذاشته اند اما به زودي مي آيند.


چرا اين مساله براي شمايي كه يك متخصص روابط عمومي هستيد و بحث بهينه سازي براي موتورهاي جستجو (سئو) برايتان اهميتي ندارد، بايد مراقب باشيد؟
به عنوان يك توليد كننده محتوا، دانش بخشي از تكنيك هاي سئو برايمان اهميت دارد، اما مهتر دركي است كه از تقاطع ميان محتوا و سئو بدست مي آوريم. مشتريان و كارفرمايان از روابط عمومي انتظار دارند كه شهرت و پديداري آنها را تقويت كنند و به آن صدمه نزنند.


در اين مورد، آنچيزهايي كه نمي دانيد مي تواند به شما (مشتري و كارفرمايتان) صدمه بزند.
مت كاتس (@mattcutts) در توييتي كه روز 20 مي 2014 ارسال كرده است نوشته: «گوگل روزآمد پانداي ورژن 4.0 را امروز كليد زد.»


در اين متن قصد داريم مواردي را مطرح كنيم كه هر كارگزار روابط عمومي بدون شك براي پيروزي در عرصه سئو پي آر به آنها نياز دارد. هيچ كدام از اين موارد دشوار نيستند، اما آنها به شما كمك مي كنند در اين بازي پيروز شويد و به مشتريان و كارفرمايان خود كمك كنيد كه در عرصه ترويج جايگاه رفيع خود را تثبيت كنند.


1. با دقت محتواي تكراري (كپي شده از سايت هاي ديگر) مورد ارزيابي قرار مي گيرند.

وقتي محتوايي را ايجاد مي كنيد كه مشابه چيزي است كه پيشتر ايجاد شده است، بايد بازبيني شود. هرگز كپي و پيست نكنيد.
پاندا بيشتر معطوف به تاكتيك هاي ضعيف سئو يا كساني است كه دستورالعمل هاي گوگل را نقض مي كنند تا رتبه خود را دستكاري كنند. بازاريابان محتوا بدترين خلافكاران هستند زيرا آنها از تكنيك هاي كلاه سياه سئو به طور فزاينده اي به عنوان يكي از استراتژي هاي يكپارچه به منظور بالا بردن فروش استفاده مي كنند. در شرايط خاص وقتي ساير كارمندان كار خود را متوقف كرده اند، آنها به نگارش محتوا براي دريافت نتايج اقدام مي كنند. نتيجه اين مي شود كه آنها تنها محتوايي را توليد مي كنند تا لينك دريافت كنند، اين محتوا اصلا كيفيت ندارد و براي خواننده ارزشمند نيست. به همين دليل متخصصان روابط عمومي كه اغلب توليد كنندگان محتوا هستند در صورتي كه به اين موارد توجه نكنند، مي توانند خطراتي را متوجه مشتري يا كارفرمايشان كنند.


اگر به طور فعال محتواي بازنگري شده يا كپي شده را در يادداشت هاي وبلاگ خود منتشر كنيد، تعاملي با استفاده از پاور پوينت ها در اسلايد شير داشته باشيد بسيار مهم است كه به طور مداوم سازمان خود را در فضاي وب نظارت كنيد. چراكه هر لحظه ممكن است با مشكلات ناشي از محتواي تكراري مواجه شويد. اگر تنها بخشي از يك متن را به طور نقل قول اشاره كنيد، هيچ مشكلي براي سايت شما ايجاد نمي شود اما اگر محتوا را به طور كامل كپي كرديد، مطمئن شويد كه بايد با عواقب آن روبرو شويد. راه ديگري كه مي توانيد از عواقب اين موضوع جلوگيري كنيد، افزودن چند پاراگراف براي تاييد را رد يك موضوع است. مي توانيد كل يك متن را در سايت خودتان به طور كامل قرار دهيد، اما بهتر است در پايين آن بحث را قدري بسط داده و در چند پاراگراف نظرات تكميلي را راجع به آن مطرح كنيد.


2. اگر مشتري شما يك وبسايت با برخي كپي ها از مكان هاي ديگر دارد، به آنها فشار بياوريد تا محتواي خود را هرچه زودتر حذف كنند.

شما ممكن است متوجه شويد گزارش خبري از سايت هاي ديگر در سايت مشتري شما قرار گرفته است. روزآمد جديد پاندا شديدا با اين كار برخورد مي كند و احتمال زياد دارد كه بر روي محتواي دست بگذارد و شما را جريمه كند. بنابراين در اولين زمان ممكن آن را ويرايش كنيد.


اگر متوجه شديد كه كل محتواي مشتريتان دقيقا مشابه سايت ديگري است بايد هرچه زودتر اقدام كنيد، الگوريتم جديد خيلي زود سايت شما را در خطر بلاك شدن كامل قرار مي دهد. در بهترين حالت رتبه خود را به شدت از دست بدهيد و به رتبه هاي پايين افول مي كنيد.


شما به عنوان يك متخصص روابط عمومي لازم نيست كه تخصص رفع اين عيوب را داشته باشيد. اما بايد شناسايي اين مسائل را بدانيد و در مقابل مي توانيد از متخصصان سئو براي رفع عيوب يا اجراي برنامه هاي زمانبر سئو استفاده كنيد. با اين كار مي توانيد از شكست فعاليت هاي توليد محتواي روابط عمومي جلوگيري كنيد.


3. هرگز يادداشت وبلاگي را كه در سايت هاي ديگر يافته ايد منتشر نكنيد.
كار درستي نيست كه يادداشتي را كه در يك وبلاگ منتشر شده است، كپي كرده و در وبلاگ خومان منتشر كنيم. اين كار يك نوع دزدي محسوب مي شود و حتي وقتي شخص ديگري نيز مطلب را از وبلاگ شما در وبلاگ خودش كپي مي كند مرتكب نقش آشكار حقوق مولف شده است. يك خط متني كه مطلب را به شما منتسب مي كند، نمي تواهند از حق شما مراقبت كند.


بهترين شيوه استفاده از چند خط در يك نقل قول است. آنگاه بايد به منبع اصلي لينك بدهيد. از آن بهتر اين است كه بخشي از مقاله را خلاثه كرده و باقي اش را به منبع اصلي لينك دهيد. تنها استثنا وبلاگ هاي اصلي و ايزين ها هستند كه بر محتواي خودشان تكيه مي كنند. آنها معمولا به اندازه كافي در جريان مسائل قرار دارند، و براي كسب اطمينان از نشريه و نويسنده و جلوگيري از پنالتي هاي سئو دقت لازم را انجام مي دهند. اگر شما علاقه مند به تشكيل اتحاديه اي از پست هاي وبلاگي داريد، درباره چگونگي استفاده از سئو براي پرهيز از محتواي تكراري يا داشتن منبع يادداشت كه رتبه را از بين مي برد مطمئن شويد.


4. محتواي طولاني بهتر از محتواي كوتاه است.

چرا؟ چون محتواي طولاني به گوگل كمك مي كند دركي از بافت و ساخت معنا در خصوص صنعت شما و عناوين محتوا بدست آورد. اين محتوا به موتور جستجو اجازه عمل بيشتري مي دهد. دست كم مطمئن شويد محتواهايي با طول هاي متنوع منتشر كنيد.


به مشتري و كارفرماي خود كمك كنيد كه دركي از پست هاي وبلاگي، صفحات سايت، گزارش هاي مطبوعاتي و مقالات فرعي كه حداقل 600 كاركتر هستند بدست آورند. به آنها بگوييد هرچه مقاله طولاني باشد بهتر است. اگر مي توانيد گاهي اوقات مقالات 2000 كاركتري و 2500 كاركتري يا طولاني تر بنويسيد.


5. بر نگارش تمركز كنيد و كيفيت را جايگزين كميت كنيد.
نگارش با كيفيت در بسياري از موارد به اندازه كافي وجود ندارد و بيشتر افراد محتوايي را منتشر مي كنند كه بسيار بد نوشته شده است. اين نگارش ها كه مملو از غلط هاي املايي و دستوري هستند، حاوي جملاتي مي باشند كه بدون هيچ ارتباطي به هم متصل شده اند.


راه مورد علاقه مند براي جلوگيري از اين مساله، ويراست نهايي است. آن را با صداي بلند بخوانيد آنگاه نقاط مبهم را دوباره بازنويسي و اصلاح كنيد. اين كار جواب مي دهد. يكي ديگر از شاخص هاي كيفيت كه بسياري به آن فكر نمي كنند كيفيت جاگذاري كلمات است.


آيا نظرات خود را به عنوان نظر ميهمان در وبلاگ هاي معتبر يا ايزين هاي صنعت قرار مي دهيد، يا در هر جاي مرتبط مطلب خود را با نام سايتتان درج مي كنيد؟ زماني را براي يافتن مكان هاي خوب براي نظر دادن اختصاص دهيد تا بهترين مكان ها را براي مشتري تان بدست آوريد: مخاطب، ترافيك و رتبه سئو.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/five-ways-pr-pros-can-help-clients-benefit-yesterdays-google-panda-4-0-update-0890213#sfOpOU7uR0RqVvy
منبع مرجع:  http://www.shara.ir/view/11310/5-راه-براي-بهره-مندي-روابط-عمومي-از-روزآمدهاي-جديد-پانداي-گوگل