شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 9 انتقاد سازنده متداول در نگارش روابط عمومي
سه شنبه، 13 خرداد 1393 - 07:08 کد خبر:11241
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، ريچارد برانل- هيچ مشاوره كوتاهي نيست كه بگويد چگونه به گونه اي موثر در روابط عمومي بنويسيم.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- در عوض بحث هاي زيادي در باب مباحث نظري نظير اينكه چه چيز كار مي كند و چه چيز كار نمي كند وجود دارد. ما به طور مستقيم مخاطباني داريم كه به پي آر نيوز مي آيند و از آنها اين سوال را پرسيديم: سازنده ترين پيشنهادي كه تا كنون درباره نگارش در روابط عمومي دريافت كرده ايد چه بوده است؟

 

در اين يادداشت 9 مورد از پيشنهادات براي نگارش در روابط عمومي مطرح شده است كه همزمان نگاهي انتقادي به مساله نگارش در روابط عمومي دارد.

 

نگارش خود را تعاملي كنيد؛ به گونه اي كه انگار داريد با مردم گفتگو مي كنيد.

 

تعادلي ميان اغراق درباره برند يا مشتري و بيان واقعيت هاي مشتري برقرار كنيد. اين كار باعث مي شود كه اعتبار پيدا كنيد.

 

براي اينكه رفتار فروتنانه اي داشته باشيم بايد به مواردي از سخت خبر فكر كنيد. همانند يك خبرنگار فكر كنيد نه مثل يك فروشنده.

 

كوتاه، جذاب و با اشاره به يك موضوع بنويسيد. به زبان گل و بل بل ننويسيد يا فكر نكنيد كه مقاله علمي مي نويسيد.

 

از خودتان بپرسيد «چرا اين را مي نويسم؟ چرا اين موضوع براي آنها مهم است؟» و آنگاه به همان سو قلم را بلغزانيد.

 

نگارش خود را براي مخاطبان مشخص انجام دهيد. يك سبك نگارش نمي تواند همه مردم را راضي نگه دارد.

 

هرگز با كارتان پيوند نخوريد.

 

مختصر نويس و دقيق باشيد.

 

فرض كنيد كه سردبيران تنها دو پاراگراف نخست را مي خوانند، بنابراين حقايق برجسته را در همان دو پاراگراف شرح دهيد.

 

منبع: http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/05/21/9-common-constructive-criticisms-of-pr-writing/