شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : شكل گيري نظام پايش رسانه‌اي در تمام روابط عمومي‌ها ضروري است
یکشنبه، 11 خرداد 1393 - 08:04 کد خبر:11199
در تمام روابط عمومي‌ها ضروري است نظام پايش رسانه‌اي شكل بگيرد تا انتقادات رسانه‌اي را لحظه‌اي رصد كرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مديران ارشد جهت رسيدگي و پاسخ برسد.


شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- مهدي قمصريان مدير كل دفتر دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت گفت: دبيرخانه خرسند است كه يكي از دستگاه‌هايي كه اهتمام ويژه به امر روابط عمومي دارد، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و تاكنون مساعدت وزير ارتباطات شامل تمام دستگاههاي اجرايي نيز شده است.

 

وي با اشاره به آيين نامه ابلاغي روشنگري رسانه‌اي در دولت تدبير و اميد افزود: هدف اصلي آيين نامه عبارت از تقويت منابع داخلي در كسب خبر در روابط عمومي‌ها است.

 

قمصريان با اشاره به وجود فضاي جديد نقد رسانه‌اي تصريح كرد: با اين آيين نامه به دنبال پاسخگويي فعال، كنش روشنگرانه و به روز هستيم.

 

وي با بيان اينكه از اين پس ملاك ارزيابي روابط عمومي‌ها، اين آيين نامه خواهد بود، عنوان كرد: از اقدامات اصلي در اين حوزه، تعامل درست با اصحاب رسانه است كه از بروز نارضايتي رسانه‌ها جلوگيري مي‌كند.

 

وي با تاكيد بر پاسخگويي به موقع و شفاف به تمام سوالات و ابهامات مطرح شده در رسانه‌ها افزود: طبق بررسي ما در دبيرخانه شوراي عالي اطلاع رساني دولت، بسياري از دستگاه‌ها در اين زمينه بسيار كند عمل مي‌كنند و از اين رو، در چارچوب ارزيابي روابط عمومي‌ها مد نظر قرار گرفته و ملاك طبقه بندي دستگاه‌هاي اجرايي خواهد بود.

 

قمصريان از تعريف و تبيين چارچوب‌هاي اطلاع رساني دولت خبر داد و گفت: اين نويد را مي‌دهم كه تهيه پيوست رسانه‌اي پروژه‌هاي ملي كه بند لاينفك بودجه دستگاه‌ها باشد به تحقق نزديك شده است.

 

وي با تاكيد بر داشتن طرح رسانه‌اي، گفت: بايد در روابط عمومي‌ها براي پروژه‌هاي مهم طرح رسانه‌اي داشت و گام به گام آن را اجرا كرد.

 

مدير كل دفتر دبيرخانه شوراي اطلاع رساني دولت، از ديگر مطالبات دولت، تحقق و پيگيري شعارهاي دولت برشمرد و افزود: يكي شعارهاي دولت، اميد است كه بايد روابط عمومي بستر تقويت گفتمان اميد را در جامعه فراهم كند.

 

وي با اشاره به طراحي نظام پاسخ به شبهات گفت: در تمام روابط عمومي‌ها ضروري است نظام پايش رسانه‌اي شكل بگيرد تا انتقادات رسانه‌اي را لحظه‌اي رصد كرده و گزارش‌ها به صورت منظم به دست مديران ارشد جهت رسيدگي و پاسخ برسد.

 

منبع: مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات