شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : فضاي ديجيتال؛ اولويت بايسته روابط عمومي
چهارشنبه، 7 خرداد 1393 - 10:40 کد خبر:11130
محدوديت هاي زماني يكي بزرگترين مشكلاتي است كه اكثر كسب و كارها با آن مواجه هستند. اين مساله نبوده كه ما وقت كافي نداشته باشيم، اما وقت كافي براي چيزهايي كه هميشه انجام مي شوند نداريم.



شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)، چل ولورتون- محدوديت هاي زماني يكي بزرگترين مشكلاتي است كه اكثر كسب و كارها با آن مواجه هستند. اين مساله نبوده كه ما وقت كافي نداشته باشيم، اما وقت كافي براي چيزهايي كه هميشه انجام مي شوند نداريم.


روابط عمومي صنعتي است كه براي قرن ها وجود داشته است. يكي از چيزهايي كه وقوع يافته تغييري است كه در خصوص به روز نگاه داشتن، ريسك كردن و سرمايه گذاري در برخي چيزهاي جديد رخ داده است. اين ها مواردي هستند كه در آينده نيز رشد خواهند كرد.


در اين راستا، گزارشي كه در نيويورك تايمز در خوصصو حضور ديجيتال گفتگوهاي جديدي را پيرامون چهره غول هاي رسانه اي شروع كرده است، اما اين امر همچنين سبب شده كه ما به آينه نگاه كنيم و بازتابي از آنچه بر صنعت روابط عمومي مي گذرد ببينيم. در حالي كه نيويورك تايمز در واقع اين پديده را تشويق مي كند، آژانس هاي روابط عمومي كه فراتر از رويكردهاي سنتي نمي انديشند احساس خطر مشتركي با رسانه هاي پخش مي كنند. چرا كه اين تغيير براي آنها رقباي چابك و زيرك جديدي به همراه آورده است.


در حالي كه متقاعد كردن خبرنگاران براي چاپ خبر، نان و پنير صنعت روابط عمومي است، اين انديشه كه روابط عمومي بايد هميشه ابتدا براي رسانه هاي سنتي برنامه ريزي كند يكي از موانعي است كه توانايي تفكر خلاق درباره خبر و نحوه به اشتراك گذاري موثر را مي گيرد. نيويورك تايمز اعلام مي كند كه رقبايش حلقه هايي را پيرامونش شكل داده اند. گزارش هاي خبري را سريعتر منتشر مي كنند به گونه اي كه اساسا قانع كننده تر از روش نيويورك تايمز است. اين مساله از يك طرف به خاطر گردش كار ديجيتالي است كه رقبا اتخاذ كرده اند و خود را به سرعت با تكنولوژي هماهنگ ساخته و آن را در آغوش گرفته اند. اين امر آنها را قادر ساخته كه سريعتر عمل كنند. (ahem، Buzzfeed و ... سايت هايي هستند كه نمي توان نام رقيب را به طور مستقيم بر روي آنها گذارد.)


افكار روابط عمومي سنتي در آن موارد مشتركي فكر مي كندكه استراتژي برنامه ريزي پيرامون يك گزارش خبري روي مي دهد، «چه كسي را مي توانيم در نشر فلان براي گزارش خبري مان قانع كنيم؟» در واقع اين فكركردن در دنياي رسانه هاي ديجيتالي شده بي تاثير است. ادامه به انجام چيزهاي مشابهي كه هميشه انجام شده اند ما را در حلقه اي بي انتها مي چسباند كه چون به نام هنجار قلمداد مي شوند نمي توان از آن رها شد.


براي عبور صنعت روابط عمومي به مرحله بعد، ما بايستي فراتر از تفكر اقناع روزنامه نگاران فكر كنيم. بايد به تكنولوژي ها و استفاده از آنها فراتر از جستجو و ايميل فكر كنيم. بايد درباره به اشتراك گذاري اخبار از طريق توليد محتواهاي ديجيتال و از طريق شبكه افراد موثر بيش از نشريات مشابه بيانديشيم. درباره اينكه بتوانيم خودمان ناشر درستي براي خودمان باشيم، كانال هاي رسانه اي ديجيتال طراحي كنيم و به راحتي بتوانيم از اين راه ها خبرنگاران را از موضع قدرت متقاعد كنيم فكر كنيم. چرا بايد زندگي در گذشته را ادامه دهيم زماني كه آينده به ما ابزارهاي زيادي مي دهد كه مي توانيم با يك پيام به مردم بيشتري دسترسي داشته باشيم؟ به درس هاي نيويورك تايمز دل بدهيم و گزارش آن را بخوانيم. مطمئنا روش هاي روابط عمومي سنتي و رسانه هاي سنتي در حال مرگ هستند. و بنابراين روابط عمومي بي استفاده خواهد ماند اگر خودش را با اين موارد تغيير ندهد.


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/pr-must-evolve-digital-first-0888154#sIwQIT8ld5wSkWyE.99