عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي:
بودجه تبليغاتي مانند بودجه دفاعي يك كشور است
شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به آثار تبليغات يكپارچه بر برند سازماني اظهار داشت: زماني كه از تبليغات يكپارچه و برندينگ صحبت مي كنيم به اين معني است كه از سازمان يكصدا بيرون آيد، يك تصوير ساخته شود و يك استراتژي توليد شود. بايد پيام هايي كه از سازمان بيرون مي آيد با يكديگر تناقض نداشته باشد. در دنيا با پيام هاي مختلف بمباران شده ايم و در دنيايي زندگي مي كنيم كه توجه مردم كم و ارتباط زده است؛ زيرا آنقدر پيام براي آنها ارسال مي شود كه طبيعتاً توجه را پايين مي آورد.
محمديان افزود: جامعه فضاي رقابتي است بنابراين اين تفكر كه جنس خوب نياز به تبليغ ندارد اشتباه است. شهرت و معروفيت مانند ميخ و تبليغ مانند چكش است. اما بايد در نظر گرفت كيفيت لازمه كار است و با تبليغ است كه مي توان محصول را در ذهن مخاطب محكم كرد. وقتي ارتباط سيستم تبليغات و اطلاع رساني با دنياي بيرون از بين برود جامعه، ما را از ذهن بيرون مي كند. شركت هاي موفق هميشه به گفتمان با مشتري توجه دارند و توجه آنها تنها به داخل سازمان منتهي نمي شود.
وي گفت: ما در بازاريابي عقيده داريم بودجه تبليغاتي مانند بودجه دفاعي يك كشور است و اين تبليغات و برند سازي است كه باعث مي شود كه يك كشور پايدار شود و شهرت پيدا كند. بنابراين مي توان گفت تبليغ خوب، سرمايه گذاري است.
متخصص مديريت بازاريابي تصريح كرد: در تبليغات بايد با مخاطب صادق بود. تبليغات منعكس كننده واقعيتي هوشمندانه است. زماني كه هوش و تبليغات با هم پيوند مي خورند، پيامي ارسال مي شود كه مردم مي پذيرند. اگر در بازاريابي ضعف را بگوييم، مشتري را واكسينه كرده ايم.