شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 5 راه براي ارزيابي ارزش آنلاين فعاليت هاي روابط عمومي
شنبه، 13 اردیبهشت 1393 - 13:10 کد خبر:10350
رون تروسين- وقتي كه با خوانندگان آنلاين متصل مي شويد، اين سوال بارها و بارها برايتان تكرار مي شود: چقدر خيلي زياد است؟ يا خيري كم؟ در حالي كه ممكن است اين سوال كمي سخت به نظر برسد، اما چنانچه از تمامي جنبه هاي روابط عمومي آگاهي داشته باشيد، به مي توانيد به آن پاسخ دهيد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)، وقتي كه با خوانندگان آنلاين متصل مي شويد، اين سوال بارها و بارها برايتان تكرار مي شود: چقدر خيلي زياد است؟ يا خيري كم؟ در حالي كه ممكن است اين سوال كمي سخت به نظر برسد، اما چنانچه از تمامي جنبه هاي روابط عمومي آگاهي داشته باشيد، به مي توانيد به آن پاسخ دهيد.

 

آنچه بايد در نظر گرفته شود، اين پنج سوال است كه به شما در تعيين حد محتواي توليدي تان كمك مي كند:

 

مي خواهيد چه چيزي را بگوييد؟ ابتدا در مورد اين موضوع فكر كنيد. افراد زيادي مي نشينند و سعي مي كنند چيزهاي زيادي بگويند. اين كار براي خوانندگان احساس نارضايتي و اشتباه را ايجاد مي كند. اگر شما به شفافيت كريستال نيستيد، مي خواهيد چه چيزي بگوييد، چون در اين صورت راهي براي دريافت مخاطبتان وجود ندارد.

 

مخاطبان شما چه كساني هستند؟ درباره مخاطبان خود سخن بگوييد، اين كار دقيقا به اندازه صحبت شما در مورد موضوع اصلي اهميت دارد، اگر اهميت آن بيشتر نباشد. پيام شما، نقطه نظر شما و حتي سخن پردازي شما و ديكته آن تفاوت خواهد كرد و اگر اين اتفاق نيافتد، حداقل، بايد تغيير كند. اين تغيير بر اساس مخاطب شما اتفاق مي افتد. اگر شما ندانيد كه چه كسي مطلب شما را مي خواند، بهتر است كه توقف كنيد و پيش از ارسال متن خود آن را مورد بازبيني قرار دهيد.

 

از آنها چه انتظاري مي رود؟ مهم نيست كه آنها از كجا آمده اند، مخاطبان از آمدنشان به سايت شما انتظاراتي دارند. آنچه كه شما براي گفتنش برنامه ريزي مي كنيد ممكن است آنچيزي نباشد كه مي شنويد و مهم نيست كه چقدر زمان ببرد، اما كارتان را ادامه دهيد. نكته اينجاست كه از شما انتظار مي رود كاملا شفاف باشيد و مخاطبان هدف خود را و انتظارات آنها را شناسايي كنيد. تا زماني كه بر روي لينك شما كليك مي كنند به خواسته شان برسند در غير اين صورت بايد منتظر بحران هاي غير منتظره باشيد.

 

آيا آنچه را كه بايد گفته شود را گفته ايد؟ طولاني بودن متن به اندازه صراحت ان مهم نيست. اگر شما مي توانيد نيازهاي خود را در 300 كلمه و تصوير بيان كنيد، اين فوق العاده است. نيازي به اينكه يك رمان بنويسيد نيست. در عين حال شما امروز نياز داريد كه حرف هايتان را در قالبي كمي فراتر از آنچه در وب يك مطرح مي كرديد، مطرح كنيد. از لينك يا پنجره هاي ديگر استفاده كنيد و راه هايي پيدا كنيد كه بتوانيد تمام ابعاد مساله را براي مخاطبان خود شفاف كنيد.

 

آيا به اندازه كافي اطلاعات براي آينده نگاه داشته ايد؟ هيچ وقت همه چيز را نگوييد. اگر شما همه چيز را در مورد موضوع بگوييد، نه تنها پتانسيل هاي ارتباطي را در بخش پيام ها كشته ايد، بلكه شما تمام دلايلي را كه خوانندگان دوباره به سراغ شما بيايند تا اطلاعاتي در مورد موضوع بگيرند را از بين برده ايد.