شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)، مدير امور ارتباطات و حوزه مديرعامل اين بانك در هشتمين كنفرانس بينالمللي تجارت الكترونيك در مشهد مقدس كه با رويكرد اعتماد الكترونيك برگزار شده بود با بيان مطلب فوق گفت: در پشت تمامي فعاليتهاي تجارت الكترونيك، مديريت دانش مشتريان نقش مهمي ايفا كرده است.
آقاي دكتر محسن اشرف پور افزود: مديريت دانش بخش مكمل مديريت روابط مشتري و ارايه خدمات الكترونيكي است كه امروزه اكثر سازمانها تمركز خود را روي ارزش دانش و اطلاعات به عنوان پايه قدرت و مزيت رقابتي، معطوف كرده اند.
وي كه در كار پژوهشي خود به تاثير مديريت دانش بر بانكداري الكترونيك در بانك هاي تخصصي دولتي شامل بانكهاي توسعه صادرات ايران، صنعت و معدن، كشاورزي و مسكن پرداخته بود تصريح كرد: اين بانك ها در رديف ۱۰ بانك مهم كشور قرار داشته و مجموعا درحدود ۳۱هزار نفر كارمند و ۴۱۵۱ شعبه در سراسر ايران دارند.
اين پژوهشگر حوزه مديريت دانش افزود: مديريت دانش مشتريان، بانك ها را قادر مي سازد تا ديدگاهها، بازار و مخاطبان را درك كرده تا بتوانند شكافها و فرصتهاي رقابتي را شناسايي كنند .
آقاي دكتر اشرف پور با بيان اينكه بايد زيرساختها به منظور استفاده از فناوري نوين و تدوين سرفصل هاي آموزشي مورد نياز براي كاربران فراهم شود، خاطرنشان كرد: نقش كارشناسان عمليات بانكداري الكترونيك در جامعه هدف در ابتدا محدود به حفظ و نگهداري فني سيستم هاي مبادلات شعب بوده است ليكن بهزودي تشخيص داده شد كه اين افراد به مهارت هاي ديگري ازجمله برقراري ارتباط با مشتري نيز احتياج دارند تا خدمات جديد بانك را به مشتريان بالقوه و بالفعل بانك ها ارائه كنند از اين رو متوليان بخش بانكداري الكترونيك تحت آموزشهاي متنوعي شامل دانش بانكي، بازاريابي و مديريت رفتار با مشتريان قرار گرفته اند.
وي گفت: سازمان ها براي دستيابي به سطح بالاتري از كارايي و اثر بخشي در ارايه خدمات الكترونيك به مشتريان، تامين نيازهاي آنان و در نتيجه رضايتمندي مخاطبان، نيازمند مديريت دانش مشتريان هستند.
مدير امور ارتباطات و حوزه مديرعامل بانك توسعه صادرات افزود: بايد توجه داشت كه فناوري پردازش اطلاعات و تجارت الكترونيك تنها مولفه مديريت دانش نيست و تحول در فرايندهاي تصميم گيري، ساختار سازماني و نحوه انجام امور از ديگر اجزاي اين مديريت محسوب مي شود.
منبع: روابط عمومي بانك توسعه صادرات ايران