شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران(شارا)، اگر روابط عموميها بتوانند اعتماد و مشاركت مردم را جلب كنند ميتواند از امكانات و منابع مردمي براي اجراي طرحهاي خود استفاده كنند.
دبير انجمن روابط عموميها در شصت و چهارمين همايش فرهنگي روابط عموميهاي اصفهان كه با حضور مديران و كارشناسان روابط عموميهاي ارگانها و شركتهاي خصوصي و دولتي اصفهان صبح روز سه شنبه در تالار مشاهير برگزار شد، با اشاره به برگزاري جشنواره انجمن روابط عموميهاي استان در ۲۸ ارديبهت سال ۹۳ گفت: سازمانهايي كه مايل به شركت در اين جشنواره هستند ميتوانند آثار خود را تا ۱۵ ارديبهشت ماه به نمايندگيهاي اين جشنواره در شركت بيمه ايران، سازمان حفاظت محيط زيست، شركت گاز استان اصفهان و شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان تحويل دهند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان اصفهان نيز در اين همايش ضمن حياتي شمردن نقش روابط عموميها در ادارت و سازمانها افزود: امروزه ارگانها براي ارزيابي ميزان موفقيت فعاليتهاي خود بايد رضايت مردم را در اولويت قرار دهند.
سرهنگ كريمي ادامه داد: احساس مسئوليت مردم در برابر سازمانها و مشاركت آنان در اين فعاليتها زمينه مناسبي براي تجهيز امكانات و استفاده از منابع مردمي براي اجراي طرحهاي خدماتي ايجاد ميكند.
وي افزايش مشاركت مردم را باعث شكل گيري اعتماد بين مردم و ارگانها عنوان كرد و تصريح كرد: انطباق فعاليتهاي سازمانها با نيازهاي مردمي، فراهم كردن شرايط لازم براي سازمانهاي خدماتي و احساس مسئوليت مردم در برابر ارگانهاي خصوصي و دولتي از ديگر مزاياي مشاركت مردم در طرحهاي خدماتي شركتها و در نتيجه پيشبرد اقدامات روابط عموميها است.
وي اذعان داشت: كشور ما از معدود كشورهايي است كه از سرمايههاي اجتماعي غني برخوردار است ولي متاسفانه روابط عموميها در جلب اين سرمايههاي عظيم و اطلاع رساني به مردم ضعيف عمل كردهاند و لازم است از براي رفع اين مشكل اقداماتي انجام شود.
گفتني است انجمن روابط عموميهاي استان اصفهان از سال ۷۶ فعاليت خود را آغاز كرده است و هر سه ماه يك بار همايشي را با حضور مديران و كارشناسان روابط عموميهاي ادارات و سازمانهاي خصوصي و دولتي اصفهان برگزار ميكند.
منبع: ايلنا