|
|
نظرات کاربران - صفحه 2 |
|
|
روابطعمومی در نظامهای سیاسی مهدی: چرا روابط عمومی ایرانی؟
📝منصور ساعی
یادداشتی در صفحه اول روزنامه شرق سه شنبه ۱۹ بهمنماه ۱۴۰۰
🔹روابطعمومی چه بهعنوان یک واحد اداری و سازمانی و چه بهعنوان رشته و حوزه آموزشی و مطالعاتی محصول نیاز سازمان و جامعه غربی بهویژه پس از انقلابهای دموکراتیک و انقلابهای صنعتی قرنهای هفدهم و هجدهم بود؛ یعنی فلسفه روابط عمومی برآیند نیاز واقعی جامعه غربی به پاسخگویی و اقناع افکار عمومی و تقویت اعتماد اجتماعی به صنعت و ساختارهای سیاسی و تولیدی و خدماتی بود. پذیرش ارزش و اهمیت اقناع و تفاهم، لزوم پذیرش و باور به وجود انسانی پرسشگر و ظهور مفهوم شهروند است که ساختار سیاسی و ساختار صنعتی برای ادامه حیات خود به جلب مستمر رضایت شهروندان و مشارکت اجتماعی و ایجاد و تقویت اعتماد اجتماعی نیاز دارد.
🔹 در واقع کمکم نگاه رعیتمحور به جامعه رنگ میبازد و شهروند با تمام حقوق و مسئولیتها و مطالبات و انتظاراتش سر برمیآورد. اما اقناع افکار عمومی و شهروندان پرسشگر چگونه ممکن میشود؟ پاسخها ساده اما عمیقاند؛ یک؛ از طریق گفتوگو و دو؛ شفافیت در تصمیمات و سیاستگذاری و اجرا و سه؛ احساس مسئولیت اجتماعی.
🔹 گفتوگو بهعنوان یک مکانیسم ارتباطی چه در وجه میانفردی و چه در وجه رسانهای، منجر به شکلگیری بحث و نقد و ارزیابی میشود و افکار عمومی آگاه را شکل میدهد تا جایی که فرایند دشوار اقناع افکار عمومی به یک ظرفیت و تخصص و بینش باز نیاز پیدا میکند. پذیرش اصل شفافیت هم منجر به شکلگیری قوانینی برای دسترسی همگانی به اطلاعات و تصمیمها و عملکردهای دولتمردان و مدیران و سازمانها میشود. احساس مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه بهعنوان یک مفهوم اخلاقی مهم سر برمیآورد و کسب قدرت سیاسی و سازمانی و تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت با دیدهبانی اجتماعی و تعهد اجتماعی مواجه میشود.
🔹بر این باورم که در گذار از سپهر رعیت به شهروندی، روابطعمومی بهعنوان یک نظام ارتباطی چه در ساختارهای سیاسی و چه در ساختارهای تولیدی و خدماتی، عامل اقناع شهروندان از طریق گفتوگو، ایجاد و تقویت شفافیت اطلاعاتی و ناظر پایبندی به مسئولیت اجتماعی در ساختارها میشود. اگر بخواهیم نظام روابط عمومی در ایران را در چارچوب این فلسفه وجودی شهروندی تحلیل کنیم، باید گفت که هنوز ساختار سیاسی و سازمانی ایرانی مفهوم شهروندی را نپذیرفته است.
🔹وقتی ساختاری، مفهوم شهروندی را نمیپذیرد وارد فرایند اقناع و تفاهم از طریق گفتوگو و ایجاد شفافیت ارتباطی و اطلاعاتی در حوزه تصمیم و عملکرد و نظایر آن نمیشود و در برابر جامعه، نسل کنونی و آیندهاش هم احساس مسئولیت نمیکند. وقتی که در ایران فلسفه وجودی یک موجود به نام روابطعمومی در ساختار و سازمان درک نمیشود، نگاه به جامعه نیز رعیتمحور میشود، ارزش اقناع و گفتوگو و شفافیت کاهش پیدا میکند، ارتباطات یکسویه و بازاریابی و اطلاعرسانی ارزش و قرب مییابد.
🔹وضع امروز «روابطعمومی ایرانی» برآیند بینش ساختارها به جامعه است. روابطعمومی ایرانی به دانش و تکنیک و مهارت مسلط است اما ساختار اجازه نقشآفرینی نمیدهد. روابطعمومی ایرانی امروزه با فلسفه واقعی خود فاصله دارد هرچند مجهز به فناوری و دانش است.
https://sharghdaily.ir/fa/main/detail/305500
کافه_ارتباطات
روابط_عمومی_ایرانی
@coffee_commچرا روابط عمومی ایرانی؟
📝منصور ساعی
یادداشتی در صفحه اول روزنامه شرق سه شنبه ۱۹ بهمنماه ۱۴۰۰
🔹روابطعمومی چه بهعنوان یک واحد اداری و سازمانی و چه بهعنوان رشته و حوزه آموزشی و مطالعاتی محصول نیاز سازمان و جامعه غربی بهویژه پس از انقلابهای دموکراتیک و انقلابهای صنعتی قرنهای هفدهم و هجدهم بود؛ یعنی فلسفه روابط عمومی برآیند نیاز واقعی جامعه غربی به پاسخگویی و اقناع افکار عمومی و تقویت اعتماد اجتماعی به صنعت و ساختارهای سیاسی و تولیدی و خدماتی بود. پذیرش ارزش و اهمیت اقناع و تفاهم، لزوم پذیرش و باور به وجود انسانی پرسشگر و ظهور مفهوم شهروند است که ساختار سیاسی و ساختار صنعتی برای ادامه حیات خود به جلب مستمر رضایت شهروندان و مشارکت اجتماعی و ایجاد و تقویت اعتماد اجتماعی نیاز دارد.
🔹 در واقع کمکم نگاه رعیتمحور به جامعه رنگ میبازد و شهروند با تمام حقوق و مسئولیتها و مطالبات و انتظاراتش سر برمیآورد. اما اقناع افکار عمومی و شهروندان پرسشگر چگونه ممکن میشود؟ پاسخها ساده اما عمیقاند؛ یک؛ از طریق گفتوگو و دو؛ شفافیت در تصمیمات و سیاستگذاری و اجرا و سه؛ احساس مسئولیت اجتماعی.
🔹 گفتوگو بهعنوان یک مکانیسم ارتباطی چه در وجه میانفردی و چه در وجه رسانهای، منجر به شکلگیری بحث و نقد و ارزیابی میشود و افکار عمومی آگاه را شکل میدهد تا جایی که فرایند دشوار اقناع افکار عمومی به یک ظرفیت و تخصص و بینش باز نیاز پیدا میکند. پذیرش اصل شفافیت هم منجر به شکلگیری قوانینی برای دسترسی همگانی به اطلاعات و تصمیمها و عملکردهای دولتمردان و مدیران و سازمانها میشود. احساس مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه بهعنوان یک مفهوم اخلاقی مهم سر برمیآورد و کسب قدرت سیاسی و سازمانی و تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت با دیدهبانی اجتماعی و تعهد اجتماعی مواجه میشود.
🔹بر این باورم که در گذار از سپهر رعیت به شهروندی، روابطعمومی بهعنوان یک نظام ارتباطی چه در ساختارهای سیاسی و چه در ساختارهای تولیدی و خدماتی، عامل اقناع شهروندان از طریق گفتوگو، ایجاد و تقویت شفافیت اطلاعاتی و ناظر پایبندی به مسئولیت اجتماعی در ساختارها میشود. اگر بخواهیم نظام روابط عمومی در ایران را در چارچوب این فلسفه وجودی شهروندی تحلیل کنیم، باید گفت که هنوز ساختار سیاسی و سازمانی ایرانی مفهوم شهروندی را نپذیرفته است.
🔹وقتی ساختاری، مفهوم شهروندی را نمیپذیرد وارد فرایند اقناع و تفاهم از طریق گفتوگو و ایجاد شفافیت ارتباطی و اطلاعاتی در حوزه تصمیم و عملکرد و نظایر آن نمیشود و در برابر جامعه، نسل کنونی و آیندهاش هم احساس مسئولیت نمیکند. وقتی که در ایران فلسفه وجودی یک موجود به نام روابطعمومی در ساختار و سازمان درک نمیشود، نگاه به جامعه نیز رعیتمحور میشود، ارزش اقناع و گفتوگو و شفافیت کاهش پیدا میکند، ارتباطات یکسویه و بازاریابی و اطلاعرسانی ارزش و قرب مییابد.
🔹وضع امروز «روابطعمومی ایرانی» برآیند بینش ساختارها به جامعه است. روابطعمومی ایرانی به دانش و تکنیک و مهارت مسلط است اما ساختار اجازه نقشآفرینی نمیدهد. روابطعمومی ایرانی امروزه با فلسفه واقعی خود فاصله دارد هرچند مجهز به فناوری و دانش است.
https://sharghdaily.ir/fa/main/detail/305500
کافه_ارتباطات
روابط_عمومی_ایرانی
@coffee_comm
معماری برند در روابطعمومی : درود بر شــــارا . تیتر این مطلب بسیار زیبا بود. اولین بار بود شنیدم
« معمــــاری بــــرنـــــد در روابط عمومی »
تعریف عقیده عمومی – گروه – اجتماع فرزاد: در این مقاله میخوانیم : یکی از دانشمندان در این باره چنین گفته است: «فشار افکار .... !!!
یکی از دانشمندان ؟؟؟؟؟ این طریق مقاله نویسی مدرنه؟؟ یه جایی سخن این دانشمند رو خواندید!! اما اسمش رو ندیدید؟؟؟ یکی از دانشمندان ؟؟؟ دانشمند در هزار سال پیش زندگی میکرده ؟؟ معاصره ؟؟؟ در چه رشته ای دانشمنده؟؟؟
ضرورت نهادینهسازی فرهنگ شایستهسالاری : سلام . این مطلب را مطالعه کردم. خیلی عالی بود.
ممنون از سایت شارا .
فقط به نظر میرسد این مطلب گفت و گو بود ولی بالای مطلب نوشته شده مقالات روابط عمومی !
فراخوان آثار هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی منتشر شد محبوبه: بسیار عالی
بررسی تأثیر تبلیغات در شبکههای اجتماعی بر بازاریابی خدمات آموزشی لقمان نیک نفس: لطفا لینک مقاله می خواستم ممنون فناوری و تحول سبکهای مدیریتی در آینده ای نزدیک محمود حجتی: p a href= مقالاتی که در مورد /a a href= https://www.ostadcoach.com/stages-of-business-growth/ رشد کسب و کار /a a href= قرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم /a /p
چطور کمپین تبلیغاتی موفق طراحی کنیم؟ محمود حجتی: مقالاتی که در مورد رشد کسب و کارقرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم
مدیر روابطعمومی کیست و چه وظایفی دارد؟ سعید: متن مناسبی نیست بسیار دون شان مدیریت روابط عمومی است. این شد وطیفه مدیر؟
سازماندهی جلسات روابطعمومی شرکت
شرکت در جلسات و کنفرانسهای خبری
استخدام و مدیریت منابع انسانی
خط مشی روابط عمومی محمد: این پست را در گوگل پیدا کردم. می خواستم بگویم که خط مشی روابط عمومی در واقع سیاستهایی است که کمک می کند او دچار خطا نشود. مثلا وقتی می خواهد اطلاعاتی را منتشر کرد، در خط مشی برای او مشخص شده است که چه نوع اطلاعاتی در سازمان می تواند منتشر شود. گاهی اوقات خط مشی با منشور اخلاقی در تضاد قرار می گیرد. گاهی اوقات مکمل منشور اخلاقی می شود. اما به طور کلی خط مشی آن خط قرمزهایی است که روابط عمومی نباید از آنها عبور کند.
برنامه بازاریابی چیست و چه کاربردی دارد؟ محمود حجتی: p a href= عالی بود لطفا در مورد /a a href= https://www.ostadcoach.com/stages-of-business-growth/ رشد کسب و کار /a a href= هم مقاله بگذارید /a /p
واتساپ محمد : سلام
جدیدترین شماره فصلنامه "کارگزار روابطعمومی" منتشر شد ابراهیم بابایان سرپرست روابط عمومی شهرداری نشتارود مازندران: سلام لطفا شماره کارت خرید نشریه را برام ارسال و زحمت دارم عنایت به ارسال پستی بفرمایید باتشکر
عضو کوچک انجمن روابط عمومی ایران
دکتر بروجردی، الگوی «شرم» و «شفقت» میرشاهی: در طی چند وقتی که خبر انتخاب دکتر بروجردی برای تقدیر مطرح شده است، اخباری را خوانده ام که حقیقتا سخن دل است. دکتر بروجردی استاد تکرار ناشدنی دانشگاه علامه هستند. تمام دانشجویانشان مدیون تلاش های ایشان هستند. چراکه ایشان تنها تدریس نمی کردند. ایشان بینش منتقل می کردند. ایشان مهر می پراکندند. درود بر ایشان.
فروشگاه روابطعمومی مجتبی: با سلام لطفا نحوه ثبت نام در فراخوان را تشریح بفرمایید.
پویا دبیری مهر مدیر روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شد حسنییان: دبیری مهر در شهر فرش کارنامه درخشانی از خودش گذاشت.بهش تبریک میگم
بابایان مدیر روابط عمومی بیمه نوین شد : سلام ضمن عرض تبریک ، توفیقات شما را آرزومندم
ابراهیم بابایان مدیر روابط عومی شهرداری نشتارود شهرستان تنکابن استان مازندران
صفر تا صد روابط عمومی در ایران پروانه بسحاک: روابط عمومی ها با بهره گیری از یافته های تحقیقاتی و مطالعات اجتماعی، مدیران را از دیدگاهها، خواسته ها و نیازهای مخاطبان آگاه می سازند و از این طریق در تصمیم سازی و سیاست گذاری سازمان ایفای نقش می کنند.
مدیریت دانش محمودرضا محمودبابویی : بسیار عالی
مراسم تجلیل از استاد قربانعلی پور مرادیان شهناز احمدپور: جناب آقای پورمرادیان بزرگ مردو استاد توانایی در زمینه روابط عمومی بودند . روحشان شاد.
اولین نشست هماندیشی روابط عمومی های ادارات شهرستان اراک برگزار شد طاهره رضائی: تشکر
عضو شورای راهبری مسئولیت اجتماعی جهاددانشگاهی منصوب شد سعداله شکری: باسلام وارادت لطفا بفرمایید چگونه میشه ازفصلنامه استفاده کنم 09125236441
عضو شورای راهبری مسئولیت اجتماعی جهاددانشگاهی منصوب شد سعداله شکری: باسلام وارادت لطفا بفرمایید چگونه میشه ازفصلنامه استفاده کنم 09125236441
ثبتنام رایگان در نخستین «جشن ملی روابطعمومی» ادامه دارد حسین خیری: باسلام
بنده بازنشسته مدیریت روابط عمومی پگاه تبریزهستم به نوبه خودم ازدست اندرکاران برگزاری جشن روزملی روابط عمومی قدردانی می نمایم
ارتباطات مردمی علی ارمبین: سلام شکایت کردم شماره نامه برام آمده ولی هنوز بررسی نشده
واژه تخصصی Pitch و کاربرد آن در روابط عمومی علی: با توجه به توضیحاتی که دربارۀ معنای کلمۀ pitch نوشتهاید، معادل «بازارگرمی» را برای آن پیشنهاد میکنم.
واژه تخصصی Pitch و کاربرد آن در روابط عمومی علی: با توجه به توضیحاتی که دربارۀ معنای کلمۀ pitch نوشتهاید، معادل «بازارگرمی» را برای آن پیشنهاد میکنم.
دانلود کتاب مدیریت استراتژیک محمد بهاروند: ممنون بابت فایل اراِئه شده
دانلود کتاب مدیریت استراتژیک محمد بهاروند: ممنون بابت فایل اراِئه شده
روابطعمومیها و نشانههای ضعف ساختاری : تاسیس تشکل سازمانی با نام سازمان_نظام_روابط_عمومی_ایران یک ضرورت است.
💢پدر روابط عمومی ایران:
روابط عمومی بر سه عنصر هنر ، فن و فلسفه استوار است.
دکتر حمیدنطقی بنیانگذار و پدر روابط عمومی ایران می گوید:
کار روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست آدم باید عشق و علاقه ای خاص داشته باشد تا بتواند در این زمینه کار کند.
وظیفه روابط عمومی تربیت مدیرانی است که تمام ارقام را قشنگ نشان ندهند بلکه حقایق را به اطلاع مردم برسانند.
✍ابراهیم بابایان ۱۴۰۰
✍روابط عمومی و امورفرهنگی
شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
T.me/nashtaroodshahrdari
صفحه قبل - صفحه بعد |
|
|
|
|