شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-در ابتدای جلسه علی حاجی رضا مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم ضمن خیر مقدم به مدعوین جلسه و تبریک سال نو وعرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)از تلاش بی وقفه مدیران و کارشناسان روابط عمومیهای شهرداری قم در تکریم و گرامیداشت بهار فاطمی تقدیر و قدردانی کرد.
حاجی رضا در ادامه با بیان اینکه این جلسه برای ابلاغ و بررسی سیاستهای کلی روابط عمومی شهرداری قم برگزار شده و هر ماه بطور مستمر ادامه خواهد یافت، گفت: یکی از وظایف اصلی روابط عمومی شهرداری، بهره گیری از ظرفیت ها به منظور گسترش فرهنگ شهروندی و استفاده از خرد جمعی در مدیریت شهری و همچنین انعکاس مطلوب وصحیح خدمات شهروندی به مردم است.
وی با بیان اینکه در دورهی جدید مدیریت شهری رویکرد به روابط عمومی تغییر کرد و با تحول نگاه به این عرصه مواجه بوده ایم، افزود: شیوههای نادرستی در ساختار روابط عمومی در گذشته در شهرداری وجود داشت که با توجه به چارت جدید سعی در آسیب شناسی و اصلاح آن را داشته ایم و این تغییر رویکرد به این موضوع را می توان به طور ملموس دید.
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم در ادامه با تاکید بر رویکرد تعاملی روابط عمومی های مناطق و سازمان های تابعه شهرداری با مردم اظهار کرد: محصولات تولیدی روابط عمومی شهرداری باید به داخل خانههای مردم ورود پیدا کند و نیروهای روابط عمومی شهرداری همواره در تعامل با مجامع عمومی مانند مساجد،هیئات مذهبی و دیگر نهادهای عمومی باشد.
در ادامهی جلسه ابوالفضل سبزعلیان قائم مقام مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم با ارائهی کارنامهی روابط عمومی در سال گذشته گفت: در اواخر سال91با تاکیدات شهردار مبنی بر انعکاس اخبار و فعالیتهای مرتبط در حوزهی مدیریت شهری، به راه اندازی پایگاه خبری شهر نیوز اقدام کردیم که در حوزهی خبر و اطلاع رسانی دستاورد مهمی برای شهرداری قم محسوب میشود.
وی در ادامه با توجه سیاست گذاری روابط عمومی، هدف از راه اندازی پایگاه خبری شهرنیوز را آموزش نیروهای روابط عمومی اعم از مدیران و کارشناسان ، پوشش خبری فعالیتها و اقدامات مدیریت شهری شهرداری ذکر کرد وافزود : در سال گذشته بیش از 2000مورد تولید خبر و حدود 14500مورد انعکاس خبر در رسانه های دیداری و شنیداری،مکتوب و فضای مجازی داشتهایم.
در ادامه سعید رمضانی مشاور هنری و ارتباطات شهردار قم با توضیحاتی در مورد پیشینه ی روابط عمومی در ایران و جهان ضمن انتقاد از نگاه تقلیل گرایانه نسبت به روابط عمومی در ایران به چیستی روابط عمومی و جایگاه آن پرداخت وگفت: روابط عمومی بخشی از مدیریت سازمان است که هماهنگ کننده امور داخلی و ارتباط سازمان با خارج است.
در ادامه مسئولین روابط عمومی بخشهای مختلف شهرداری به شرح عملکرد خود و نگاه و برخورد مدیران خود به جایگاه روابط عمومی در سازمان خود پرداختند.
|