درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:00   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9943صفحه نخست » کتاب های برگزیدهدوشنبه، 27 تیر 1401 - 10:52
دایره المعارف روابط عمومی؛ کتاب همراه ارتباط‌گران
چنانچه حرفه روابط عمومی برای شما مهم است این کتاب را برای همدمی و همراهی خود تهیه نمایید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اگر شما در زمان خواندن این نوشته، احساس خوشایندی از محیطی که در آن قرار دارید داشته باشید مطمئنا مطالعه آن تاثیرات خوبی برای شما خواهد داشت. به شما توصیه می کنیم چنانچه شرایط مناسبی برای مطالعه ندارید خواندن این مطلب را به وقت مناسب دیگری موکول کنید.


شاید برای شما هم مثل من، موقعیت های زیادی پیش آمده باشد که باید به جای مدیر یا رییس تان، بیانیه ای را تنظیم کنید؛ یک متن سخنرانی بنویسید و یا سوالات و یا حتی پاسخ یک مصاحبه را به دلیل احاطه ای که به این موضوع در حیطه کارتان دارید تهیه نمایید.


اگر به روابط عمومی به عنوان یک حرفه علمی و تخصصی نظر داشته اید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این عمل شما به لحاظ حرفه‌ای چه نام دارد؟ آیا این کار به لحاظ حرفه‌ای مرسوم و درست است؟ آیا برای آن سابقه یا توجیهی وجود دارد؟ نظر متخصصان و کارشناسان ارتباطات در این مورد چیست؟

این سوالات در ارتباط با عمل فوق‌الذکر، تا چندی پیش برای من هم که تجربه این کار را داشتم وجود داشت.


در ابیات روابط عمومی به این عمل، شبح نویسی (به نام شخص دیگری نوشتن) می گویند که معادل لاتین آن (Chostwriting) است.


من پاسخ این سوال را در صفحه490 دایره المعارف روابط عمومی پیدا کردم و از آن جایی که مطالب پیرامون شبح نویسی بسیار با دقت و حرفه‌ای تنظیم شده بود، بسیار از آن لذت بردم و مطالب جالبی پیرامون این عمل که در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار می گیرد آموختم. من عقیده دارم شما که تا به این جای مطلب را خوانده‌اید، حتما در موقعیتی هستید که به داشتن این دایره المعارف نیاز دارید.


آیا می دانید اخبار و مطالب‌تان را چگونه و با چه مشخصاتی تنظیم کنید تا به راحتی از دروازه‌بانی خبر در رسانه‌ها عبور کند و انتشار یابد؟

نظریه برجسته‌سازی AGENDA-SETTING THEORYبه این سوال شما در صفحه 56 این کتاب پاسخ خواهد داد.


چنانچه شما فردی علاقمند در زمینه بهره‌گیری از تجربیات روابط عمومی در جهان باشید تجربه روابط عمومی در آفریقا در صفحه 46، تجربه روابط عمومی در آسیا در صفحه 83؛ تجربه روابط عمومی در استرالیا و نیوزلند در صفحه 94؛ تجربه روابط عمومی در کانادا در صفحه 174؛ تجربه روابط عمومی در آفریقا و ... برای شما بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود.


جالب است که بدانید این دایره المعارف با همکاری بیش از 100 تن از پروفسورها، دانشمندان و متخصصان این رشته تدوین و با دقتی در حد وسواس، توسط گروهی از مترجمان شامل 16 نفر، ترجمه و به لحاظ علمی و ادبی ویرایش و به چاپ رسیده است.


مولف این اثر آقای رابرت ال. هیث در مقدمه کتاب می گوید: "هدف از تدوین این اثر، امکان ایجاد برخوردی صادقانه و در عین حال با جهتی مثبت در قبال روابط عمومی است؛ با استناد به این کلام باید گفت ما در هر موقعیت و وضعیتی که در حرفه روابط عمومی و علوم مرتبط با آن هستیم نیاز به داشتن این کتاب داریم.


با خواندن این کتاب و درک بهتر فعالیت های روابط عمومی، دست‌اندرکاران فعالیت های تجاری، فعالیت های غیر انتفاعی و فعالیت های دولتی، نقش اساسی روابط عمومی را در فعالیت های حوزه خود عمیق تر حس کرده و با کاربرد ماهرانه این حرفه خواهند توانست نتایج بهتری از کار خود به دست آورند.


مثالی دیگر از کاربردهای این کتاب، خواندن بحث مربوط به مشاوره در صفحه 308 کتاب تحت عنوان مشاوره یا (COUNSELING) است.


اساسا مشاوره، وظیفه اساسی روابط عمومی است که سرمایه و تجارت کارگزاران این حرفه محسوب می شود.


رابرت ال. هیث مولف این کتاب، خود مطلبی بسیار اساسی و کارآمد در مورد مشاوره تنظیم و تقدیم کرده است که خواندنی است.


شما این روزها در مورد بحران و مدیریت بحران چیزهای زیادی شنیده‌اید و چه بسا خودتان نیز با بحرانی کوچک یا بزرگ مواجه باشید.


در صفحه 311 این کتاب و در مطلبی که "دبلیو تیموتی کومس" تنظیم کرده است شما عمیقا با بحران مدیریت بحران، ارتباطات بحران و ... آشنا می شوید. البته مطلب به این جا ختم نمی شود و شما در ادامه در صفحه 321 با خواندن مطلبی در خصوص ارتباطات بحران، تحت عنوان "ارتباطات بحران و سم های تایلنول" اندوخته های نظری خود را با یک نمونه عملی کامل می کنید.


در طول قرن بیستم روابط عمومی به طور مداوم به یک شغل سازمان یافته مبتنی بر توسعه تخصص‌ها مبدل شد. آیا شما می دانید وظایف روابط عمومی چیست؟
دانستن این موضوع برای شما در هر نقشی، چه مدیر، چه کارمند و چه مخاطب یک سازمان باشید مفید است.


اطلاعات مفیدی در مورد وظایف روابط عمومی یا FUNCTIONS OF Public Relations در صفحه 479 کتاب درج شده است.


آیا می دانید که کاهش اعتماد نسبت به صداقت و اصول اخلاقی در فعالیت شرکت های آمریکایی و سیاست اعمال شده توسط دولت، طی دهه 1960 به "پایان دوره حرمتداری" در این کشور منجر شد.


و آیا اطلاع دارید که به دنبال آغاز افول در دوره حرمتداری، نقش متخصصان روابط عمومی تغییر یافت و شرکت های با تدبیر دریافتند که باید اقدامات جدیدی را برای جلب اعتماد مخاطبان در دستور کار خود قرار دهند.


با خواندن مطلبی تحت عنوان "پایان دوره حرمتداری" یا AGE OF DEFERENCE (END OF) شما به آگاهی های زیادی در این زمینه دست خواهید یافت و با تبحر و تخصصی که در زمینه کار خود دارید خواهید توانست با بومی کردن موضوع و مقایسه ای منصفانه وضعیت خود را به لحاظ اعتباری تعیین و با اقدامات مناسب آن را ارتقاء بخشید.


جالب است بدانید که در تالیف این کتاب 8 نفر از صاحب نظران این رشته از دانشگاه های مریلند، کالج پارک؛ بونا ویستا، اریتوس؛ آیووا شمالی؛ ایالت کلرادو؛ ایلینویز شرقی؛ هوستون؛ آمستردام و فلوریدا به عنوان ویرایشگران مشاور، با آقای رابرت ال. هیث همکاری داشته اند.


در ابتدای این کتاب و در مقدمه ای که به قلم مدیر پروژه (مهدی باقریان) نوشته شده است از قول سام بلک (S.Black) یکی از بنیانگذاران حرفه روابط عمومی امروزی کشور انگلستان عنوان شده است: "حرفه روابط عمومی، هنر و علم نایل آمدن به هماهنگی با محیط از طریق درک متقابل مبتنی بر حقیقت و اطلاعات کامل می باشد.


اگر ما فرض را بر این بگذاریم که شما به عنوان یک ارتباط گر، هنر و علم نایل آمدن به هماهنگی با محیط را دارید و یا به سوی کامل شدن در این حیطه در حال حرکت هستید، قطعا برای کامل شدن اطلاعات تان در مورد این حرفه (روابط عمومی) به این کتاب نیاز دارید.


من مطمئن هستم بیشتر مطالبی که در ارتباط با این حرفه و علوم مرتبط به آن نیاز دارید در این دایره المعارف وجود دارد. لازم به ذکر است که این کتاب حدود 450 مدخل دارد که در این نوشته به دلیل محدودیت صفحات نشریه فقط به چند تایی اشاره شده است.


در پایان برای شما دو پیشنهاد دارم:
- چنانچه حرفه روابط عمومی برای شما مهم است و با خواندن این مطلب به داشتن این کتاب ترغیب شده‌اید، آنرا برای همدمی و همراهی خود تهیه نمایید.


- اگر خواندن این مطلب شما را برای تهیه کتاب ترغیب و تشویق نکرده است، مطمئن باشید، اشکال از نارسایی قلم نگارنده است. برای اثبات این موضوع می توانید این کتاب را تهیه کرده و یا حداقل اگر آن را در کتابخانه، محل کار، نمایشگاه های تخصصی کتاب و ... یافتید به دقت تورق کنید.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد