درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 11:27   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9918صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 10:41
آسیب های تویوتا از دیدگاه روابط عمومی
درسی که در این میان می توان آموخت چیست؟ هنگامی که کارتان دارای ابهام است، تاریک کردن جواب نمی دهد. تاوان یک اشتباه معمولا ساده نیست، اما به ویژه در جهان روابط عمومی تنها پاسخ است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت تویوتا موتور برای حل و فصل بزرگترین اتهامات جنایی پذیرفته است که 1.2 میلیارد دلار جریمه را بپردازد. این بزرگترین جریمه ای است که در تاریخ خودرو سازی جهان به یک شرکت خودرو سازی تحمیل شده است. این مبلغ به این دلیل بر تویوتا تحمیل شده است که نقص تنظیم کننده های امنیت آن دچار مشکل شده و باعث شده است که حوادث مرگباری در اثر این مورد رخ دهد.


بر اساس یک مقاله در لوس آنجلس تایمز: «در این مورد بی سابقه با وزارت دادگستری ایالات متحده امریکا، بزگترین خودرو ساز جهان متهم به گمراه کردن مشتریان درباره دو نقص است که در اثر آن پدال گاز به کف ماشین چسبیده و تشک کف به پدال گیر می کرده و در نتیجه حواث مرگباری رخ داده است.


جورج ونزولوس، معاون مدیر اف بی آی، توضیح داد، «تویوتا فروش خود را بر اساس امنیت قرار داده است و منافعی را از این اصل بدست آورده.» وی افزود: «بی توجهی تویوتا به امنیت عموم ظالمانه بوده است. نه تنها تویوتا موفق به بر طرف کردن مشکلات اتومبیل های خود نشده، بلکه آنها اقدام به تولید اتومبیل های جدیدی کرده اند که خودشان می دانستند کشنده است.»


بنابراین بله، بزرگترین تولید کننده خودرو جهان دارد نام خود را عنوان می کند، اما نه به آن صورت که رسانه ها امید دارند. آنها دیگر به آن مثل معروف که می گوید همه رسانه ها رسانه خوبی هستند، اعتماد ندارند. راه های مختلفی برای گفتن وجود دارد، اما همه آنها منجر به یک نتیجه می شود، یعنی رسانه ها بدون درنظر گرفتن آنچه داستان می گوید، نتیجه می دهند. این ایده نه تنها درست نیست، بلکه کاملا بی معناست.


من مطمئنم که همه ما می توانیم به تعدادی از سناریوهایی که در رسانه های ما باعث کوچک شدن می شوند اشاره کنیم. و برای تویوتا این در واقع یکی از آن سناریوهاست.


به عنوان یک مورد عمومی، که پوشش بالایی دریافت کرده، به واسطه بازگشت و اجتناب از این حقیقت به طور کلی این کار سبب شد که بیشترین میزان آسیب به ویژه از دیدگاه روابط عمومی به تویوتا وارد شود. اینکه آیا این داستان حول محور یک شرکت، یک سیاستمدار و یا یک هنرمند مشهور روی دهد تفاوتی نمی کند، این پوشش و رقص پیرامون حقایق، آنها را به پایین می کشاند.


تویوتا شاید قوی ترین نام تجاری باشد که هیچ خودروسازی و شرکتی در رویای خودش نیز روابط عمومی آن را نبیند، و هیچ شرکتی قابلیت رقابت با آن را ندارد با این حال تویوتا واقعا ضربه سختی در خصوص اعتماد مصرف کنندگان خود خورد.


بنابراین درسی که در این میان می توان آموخت چیست؟ هنگامی که کارتان دارای ابهام است، تاریک کردن جواب نمی دهد. تاوان یک اشتباه معمولا ساده نیست، اما به ویژه در جهان روابط عمومی تنها پاسخ است. وقتی به کنترل بحران می پردازید نیاز دارید:
1. به سرعت پاسخ دهید
2. صادقانه پاسخ دهید
3. ندامت واقعی خود را نشان دهید
4. طرحی عملی تنظیم کنید تا وضعیت اصلاح شود
 

پاسخ مشکل شما را حل نخواهد کرد، اما باعث می شود که اوضاع تشدید نشود و در کل خیلی بهتر از قرار دادن آتش و بنزین تاکتیک هایی است که تنها اوضاع را بدتر می کنند. این چیزی است که همه ما باید به خاطر داشته باشیم.


منبع: http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/03/20/toyota-penalty/6663235/>

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/1/21 - 11:27 |     2     0     |
ایول گوگل ترانسلیت


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد