درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:34   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9900صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیچهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 06:11
معیار و ملاک تعریف «مدیریت جهادی» چیست؟
رسیدن به یک تعریف واحد و برداشت مشترک از «مدیریت جهادی» می تواند با اتکا به سخنان رهبر معظم انقلاب و فعالیت های جهادی برخی از مدیران صورت می گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود سال 93 را به نام سال «اقتصاد، فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیدند. اما در این میان مهمترین دغدغه و مسئله ای که وجود دارد این است که در ابتدا باید مسئولان امر در تعریف برخی واژگان همچون «مدیریت جهادی» که ممکن است با تعدد تعاریف و برداشت ها مواجه باشد به تعریف واحدی و یکسانی برسند و بر اساس آن عمل نمایند.  

 

حسن روحانی رییس جمهور روز 11 فروردین در جمع مدیران مناطق آزاد تجاری کشور اعلام کرد: «یک معنای مدیریت جهادی، حرکت شتابان و عقلانی و علمی است و در دنیای پرسرعت کنونی چاره‌ای جز برطرف کردن موانع و حرکت شتابان در مسیر توسعه وجود ندارد. وی افزود: «مدیریت جهادی، رقابت با سایر کشورها در زمینه پیشرفت و توسعه می‌باشد و لازمه چنین توفیقی به کاربردن تلاش مداوم، پیگیر و جامع توأم با ایثار و از خود گذشتگی است.» رییس‌جمهور اظهار کرد: «دولت زمینه تحقق مدیریت جهادی را با اتخاذ سیاست خارجی آرامش‌بخش فراهم آورده است؛ چراکه در دنیای کنونی، مدیریت اقتصادی از سیاست خارجی و سیاست خارجی از سیاست داخلی جدا نیست

 

این تعریف از مدیریت جهادی که از سوی رییس جمهور ارائه شده است دارای دو وجهه می باشد: حرکت شتابان به سمت توسعه و سیاست خارجی آرامش بخش. اما در اینجا باید اذعان کرد که این تعریف از مدیریت جهادی تعریفی جامع و کامل که بتواند چشم انداز را باید برای مسئولان روشن نماید و چراغ هدایتگر آنها در مسیر فعالیت ها باشد، نیست و نمی تواند اهداف، انتظارت و خواسته های مردم را پاسخ گو باشد.

 

 پر کاری تنها بخشی از مدیریت جهادی است و همه آن نیست بلکه «مدیریت جهادی ریشه در تکلیف شناسی، واقع بینی و آرمان گرایی دارد. مدیریت جهادی یعنی همان روحیه انقلابی، هم ذاتی با اساس انقلاب و هم ذات پنداری با فرهنگی که امام خمینی (ره)  با اسلام ناب در این کشور پایه گذاری کردند و امروز این پرچم و علم در دست مقام معظم رهبری است؛ به همین جهت امروز مقام معظم رهبری می گویند که من یک انقلابی ام و من یک دیپلمات نیستم

در واقع مدیریت جهادی به مدیریتی اطلاق می شود که  از یکسو با علم و دانش روز بشری سر و کار دارد و از سوی دیگر با مفهوم جهاد در، بار معنایی انقلابی و ارزشی آن، ارتباطی تنگاتنگ دارد.

 

این نوع مدیریت  می‌تواند به عنوان منطقی‌ترین و کارآمد‌ترین الگوی مدیریتی برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام اسلامی مورد توجه و تاکید قرار گیرد.  در این نوع مدیریت تاکید بر عقلانیت مکتبی به معنای بهره‌مندی از جدیدترین و به‌روزترین روش‌های مدیریت اما با جهت‌گیری ارزشی و انقلابی از دیگر مولفه‌های الگوی مدیریت جهادی است. در الگوی «مدیریت جهادی»، نهادستیزی و تجربه ستیزی به اسم انقلابیگری و آرمانگرایی و عدالت‌طلبی هیچ جایگاهی ندارد.

 

اجتناب از سیاست‌زدگی به معنای ارجحیت منافع و مصالح ملی بر منافع فردی و جناحی از دیگر شاخصه‌های «مدیریت جهادی» است. مدیریت جهادی غایت خود را اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه می‌بیند و کارگزار اجرایی تحقق «الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت» است. از سوی دیگر توجه به مدیریت داوطلبانه و بی‌منت، تحول آفرین، پویا و انعطاف‌پذیر از دیگر مولفه هایی هستند که در بحث مدیریت جهادی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشند.

 

در همین رابطه رهبر معظم انقلاب در دیداری که سال گذشته با رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران داشتند در این رابطه فرمودند: «اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات کشور، در شرایط کنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد.» 

 

بنابریان لازم است در همین ابتدای سال قبل از اینکه تعریف و برداشت از مدیریت جهادی قربانی سلیقه های سیاسی و تعبیر عبارت «هر کس از ظن خود شد یار من» شود صاحبان فکر و اندیشه در کنار مسئولان و متولیان امر به تبیین مولفه های این نوع مدیریت و ویژگیها و شاخصه های آن بپردازند و مانع از تحریف و یا برداشت های ناصواب از آن شوند.

 

رسیدن به یک تعریف واحد و برداشت مشترک از «مدیریت جهادی» می تواند با اتکا به سخنان رهبر معظم انقلاب و فعالیت های جهادی برخی از مدیران صورت می گیرد.

منبع: مناظره و گفتگو

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد