درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:35   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9865صفحه نخست » دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 10:53
روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران: ابزار پروپاگاندا همچنان در اینترنت فعال است
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عملیات مخفی موسسه آمریکایی توسعه بین‌المللی (USAID) نشان می‌دهد که ابزار پروپاگاندا همچنان در اینترنت فعال است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عملیات مخفی موسسه آمریکایی توسعه بین‌المللی (USAID) نشان می‌دهد که ابزار پروپاگاندا همچنان در اینترنت فعال است.


به گزارش شارا به نقل از از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، موسسه آمریکایی توسعه بین‌المللی که ماموریت آن پایان دادن به فقر و ایجاد جوامع دموکراتیک تعریف شده، بیش از دو سال برای ایجاد شبکه‌ای اجتماعی وقت صرف کرد تا این شبکه به منزله واسطه‌ای برای طرح ایده‌های مخالف عمل کند. رسانه‌های آمریکا هدف این پروژه را ایجاد “بهار کوبایی” توصیف کرده‌اند.


بنا به گزارش اولیه‌ای که اسوشیتدپرس براساس یک هزار صفحه سند ارائه کرده، این عملیات به‌عمد بدون همکاری موسسات ضداطلاعاتی آمریکا و از طریق شرکت‌هایی صوری اجرا شد تا مشارکت ایالات متحده در آن پنهان نگه داشته شود. بنا بر گزارشی از واشنگتن‌پست، این شبکه اجتماعی که زون‌زونیو (ZunZuneo)نام دارد (و در کوبا به معنی آواز مرغ مگس‌خوار است)، از امکان پیام‌رسانی تلفن همراه برای شبکه‌سازی استفاده می‌کرد و محدودیت‌های اعمال‌شده بر اینترنت توسط دولت کوبا را دور می‌زد.


در مقاله منتشرشده در اسوشیتدپرس چنین آمده است: “کاربران کوبایی شبکه زون‌زونیو، اطلاع نداشتند که این شبکه را موسسه آمریکایی توسعه بین‌المللی راه‌اندازی کرده است و وزارت امور خارجه امریکا بر آن نظارت دارد. به علاوه، آن‌ها نمی‌دانستند پیمانکاران آمریکایی که برنامه مذکور را مدیریت می‌کنند، اطلاعات شخصی آن‌ها را گردآوری می‌کنند، به این امید که شاید روزی این اطلاعات برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گیرند.


این اقدام در کوبا با کاربرد شبکه‌های اجتماعی به منزله ابزار ارتباطی در میان مخالفان در کشورهای خاورمیانه مصادف شد. معلوم نیست توییتر، فیسبوک، و سایر شبکه‌های اجتماعی تا چه حد در کمک به معترضان برای سازماندهی اقدامات‌شان – که به “بهار عربی” معروف شده است- تأثیر داشته‌اند. با این حال، بعضی دولت‌ها برای جلوگیری از فعالیت مخالفان – از معترضان قانونی گرفته تا گروه‌های مشکل‌آفرینی که فعالیت آنلاین دارند- در صدد ممنوع کردن شبکه‌های مذکور برآمده‌اند. جدیدترین اقدام در این زمینه دستور ممنوعیتی است که نخست وزیر ترکیه، رجب طیب اردوغان، در مورد توییتر و یوتیوب صادر کرده است.


موسسه امریکایی توسعه بین‌المللی اعلام کرده است شبکه مذکور که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ فعال بود چیزی نبود جز امکانی پایه برای کوبایی‌ها تا نظرات خود را آزادانه بیان کنند. در بیانیه‌ای که این مؤسسه صادر کرده به این نکته اشاره شده است که در مراحل اولیه از این شبکه برای ارسال اخبار فناوری، ورزش، آب‌وهوا، و چیزهای پیش‌پاافتاده استفاده شد تا توجه کوبایی‌ها به آن جلب شود. بعد از آن بود که آنان از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.


در حالی که قانونی بودن این اقدام در رسانه‌ها مورد تردید قرار گرفته است، USAID در بیانیه خود گفته است که بر اساس بررسی اداره پاسخگویی دولتی، این عملیات با قوانین مرتبط سازگار و هدف آن کمک به جریان آزاد اطلاعات بوده است.


این دست اقدامات تازگی ندارند. به گفته جفری کار، رییس شرکت امنیت سایبری تایا گلوبال، این نمونه‌ای از کاربرد رسانه‌های اجتماعی برای پروپاگاندا علیه هدف است. وی این تاکتیک را قدیمی اما کارآمد خوانده است.(سینا)

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد