درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 - 12:37   

فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


ادامه ادامه مطلب یک

ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد

  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


ادامه ادامه مطلب دو

کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟

  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


ادامه ادامه مطلب سه

رسانه‌ یا روابط عمومی؟

  رسانه‌ یا روابط عمومی؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجربیات آستانه‌ای
  مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت: تلاش وزارت صمت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه نورد گرم 2 است
  تاکید رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بر توسعه روش های ارتباطی روابط عمومی با بهره گیری از شبکه های نوین اجتماعی
  تبیین برنامه راهبردی مرکز روابط عمومی وزارت صمت در سال ۱۴۰۰
  با سواد رسانه ای رویکرد جدیدی جایگزین فیلترینگ می شود
  دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی
  قش نوآوری در برنامه‌های وفاداری/ نمونه‌هایی از برنامه‌های مبتکرانه در حوزه وفاداری مشتری
  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟
  اولین کنفرانس بین المللی بازاریابی صنعتی برگزار می شود
  استاندار کرمان: اصول صحت، دقت و جامع بودن اخبار را به طور کامل رعایت کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9781صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 14 فروردین 1393 - 21:44
      روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی
علی اصغرسالمی، رییس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - گنجاندن موضوع مسئولیت های اجتماعی در حیطه وظایف روابط عمومی نشان دهنده مشارکت بالای سازمانی و روابط دو سویه بین سازمان و جامعه می باشد. یکی از وظایف مهم روابط عمومی در جامعه ای که می خواهد به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت کند، توسعه مسئولیت های روابط عمومی در حیطه اجتماع می باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- گنجاندن موضوع مسئولیت های اجتماعی در حیطه وظایف روابط عمومی نشان دهنده مشارکت بالای سازمانی و روابط دو سویه بین سازمان و جامعه می باشد. یکی از وظایف مهم روابط عمومی در جامعه ای که می خواهد به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حرکت کند، توسعه مسئولیت های روابط عمومی در حیطه اجتماع می باشد.

ترغیب فعالیت های روابط عمومی به این سمت و سو و متمایل کردن مردم به این وادی که می توانند با نهادهای روابط عمومی دیالوگ دو طرفه برقرار کنند، یکی از شاخص های جامعه مدنی است. روابط عمومی در عمل در بسیاری مسائل و امور اجتماعی به صورت حضوری یا مجازی دخالت دارد ولی به دلیل شرایط حاکم بر فضای کاری روابط عمومی ها موقعیت لازم برای برخی فراهم و برای بعضی این امکان وجود ندارد. روابط عمومی مسئول نه تنها در قبال سیستم مدیریتی سازمان و یا شرکت خود بلکه نسبت به کلیه ارکان مراجعان، بهره مندان و ذینفعان که شامل آحاد جامعه می باشد نیز پاسخگو است. این رویکرد هرچند ممکن است بسیار آرمانی و دور از دسترس به نظر برسد ولی واقعیت های اجتماعی ـ    سازمانی در این حوزه نشان می دهند که گریزی از آن نیست، همانطور که در عرصه رسانه نیز توجه به توسعه و رویکردهای مسئولیت اجتماعی ـ   اخلاقی این تصور وجود داشت.

در جامعه ای که همبستگی و اتفاق نظر در حد بالایی به چشم می خورد منافع سازمان با منافع جامعه منافاتی نخواهد داشت. تامین منافع اجتماعی و حل مسائل و مشکلات اجتماعی از اهداف و رسالت های اجرایی روابط عمومی خواهد بود که همواره جهت نما و راهنمای راهبردی اقدامات روابط عمومی سازمان است. باید توجه داشته باشیم که در یک جامعه مدنی و آزاد این امر هیچ گونه منافاتی با وظایف حرفه ای و تخصصی روابط عمومی نخواهد داشت، بلکه عامل ارتباط دو سویه و اعتماد متقابل بین شهروندان و سازمان خواهد شد. بر کسی پوشیده نیست که ماهیت شکل گیری شرکت ها و سازمان ها با هدف کسب سود و تامین منافع می باشد. با این وجود توجه به اخلاق و مسئولیت های اجتماعی هرچند که هزینه های مادی را برای شرکت تحمیل می کند ولی در آینده بازدهی مناسبی را برای سازمان به دنبال خواهد داشت. اینجاست که روابط عمومی سازمانی می تواند با بررسی شرایط موجود با حضور به موقع در راستای تقویت روحیه نوع دوستی و اخلاق مداری منافع جامعه و ذینفعان شرکت را برآورده سازد. در نهایت کلیه سازمان ها و جوامع انسانی در یک افق بلندمدت نیازمند جلب اعتماد و رضایت، تقویت ارتباطات انسانی، مشارکت مردمی، بهبود احساس تعلق به جامعه ای مدنی و آزاد، همبستگی اجتماعی می باشند، که تحقق آن جز از طریق توجه و تاکید به مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی ها امکان پذیر نیست.

 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9781/      روابط عمومی-و-مسئولیت های-اجتماعی

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400


  فراخوان دفتر روابط‌عمومی وزارت نیرو برای جذب نیروی انسانی متخصص


  رنج مضاعف رسانه های محلی از مصائب فضای مجازی


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای عالی انقلاب فرهنگی


  بهترین دوربین موبایل‌ در جهان کدام‌اند؟


  ویروس کرونا در فضاهای بسته در کمین است نه در هوای آزاد


  قدرت مثبت کارکنان سفیر


  برگزاری دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در استان سمنان


  رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه: بیان دستاوردهای صنعت بیمه به تقویت گفتمان مردمی منتهی می‌شود


  کدام کشورهای اروپایی در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشروترند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان جشنواره و نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400