درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 13:33   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای کوتاه بحران
  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9762صفحه نخست » چهارشنبه، 13 فروردین 1393 - 10:00
مسئولیت های اجتماعی بزرگترین خودروساز خاورمیانه
علی مصریان، مدیرارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی به‌وجود می‌آید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارائه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان می‌تواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه می‌تواند بدون سازمان زندگی کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی به‌وجود می‌آید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارائه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان می‌تواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه می‌تواند بدون سازمان زندگی کند. از نتایج این رابطه لاینفک این است که هر تصمیم و عمل سازمان به نحوی روی جامعه تأثیر می‌گذارد.تأثیرگذاری فوق باعث می‌شود که آحاد جامعه، خود را در عملکرد سازمان سهیم دانسته و از سازمان مسئولیت خواسته و حسابرسی کنند.در این نوشته، مسئولیت‌های اجتماعی سازمان و مباحث مرتبط با آن بیان می‌شوند و در نهایت نمونه سازمان‌های سرآمد در این زمینه معرفی می‌شوند.

مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکت ها یک مفهوم تجارت داوطلبانه است و درباره فعالیت هایی است که شامل اطاعت و هماهنگی فعالیت های شرکتی با مسائل اجتماعی دارد. بدون اینکه یک الزام قانونی برای این هماهنگی وجود داشته باشد.
حکومت ها به مسئولیت اجتماعی شرکتها از منظر تقسیم وظایف و مسئولیتها و حرکت در جهت توسعه پایدار نگاه می کنند؛
- شرکت ها مسئولیت اجتماعی شرکتی را نوعی استراتژی تجاری می بینند که باعث می گردد در فضای به شدت رقابتی، بر اعتبارشان افزوده گردد و سهمشان در بازار فزونی گیرد؛
- جامعه مدنی و سازمانهای غیر دولتی، مسئولیت اجتماعی را از شرکتها می خواهند چون که به رسوایی های مالی و فجایع حاصل از عملکرد شرکتها آگاهی و اشراف دارند؛
- سازمانهای بین المللی نیز با توجه به اینکه تاثیرگذاری شرکتها در دنیای امروز بسیار بیشتر از حکومتها می باشد، حل چالشهای جهانی را بدون مشارکت شرکتها غیر ممکن می دانند زیرا، بسیاری از سیاستمداران، به نوعی مدیران شرکتها نیز هستند، مسئولیت اجتماعی را از شرکتها خواهانند؛
- مراکز علمی و دانشگاهیان نیز به مسئولیت اجتماعی شرکتها، از زاویه نقش شرکتها در توسعه یک کشور و حتی توسعه دموکراسی، تداخل وظایف، مسئولیتهای یک شرکت با حکومت و همپوشانیهای حاصل از آن می نگرند.

هر بنگاه پنج دسته مسئولیت اجتماعی قایل شده است:
ایران خودرو و مسئولیت های اجتماعی
چشم انداز مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو
سازمانی الگو در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در داخل کشور، با قابلیت حضور در جوایز بین المللی

ماموریت مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو
ما اعتقاد داریم که کسب و کار ما سهم مثبتی در رشد اقتصادی و رفاه جامعه دارد. ما از تاثیر اجتماعی، زیست محیطی و اخلاقی فعالیت های خود آگاه هستیم و در قبال آن پاسخگو می باشیم. هدف اصلی ما در برنامه مسئولیت اجتماعی سازمان تحقق این باور است :“ منافع ما در تحقق منافع جامعه، رشد ما در گرو توسعه پایدار جامعه“

سازمان دهی مسئولیت های اجتماعی در شرکت ایران خودرو :
کمیته عالی CSR شرکت ایران خودرو:
- اختیارات این کمیته در شناسنامه کمیته مسئولیت های اجتماعی به شماره 2162110002 تعیین گردیده است.
- کمیته عالی CSR شرکت ایران خودرو، اعضای هر کار گروه را در دوره های زمانی معین، معرفی می نماید.
- صدور بخشنامه برای لازم الاجرا بودن تصمیمات کمیته
- بررسی موضوع و مقولات ارجاع شده مرتبط از منابع درون و برون سازمانی و تعیین میزان و چگونگی حمایت از اجرای مصوبات کمیته و ارائه گزارش به مدیریت ارشد

کارگروه راهبری مسئولیت اجتماعی شرکت ایران خودرو:
- تدوین اصلاح و بازنگری سیاست ها، اهداف، ابلاغیه استراتژی های کمیته عالی مسئولیت های اجتماعی
- تدوین پروژه های بهبود براساس بازخوردهای حاصل از ارزیابی ها
- استقرار رویکرد جاری سازی اهداف و برنامه های حوزه مسئولیت های اجتماعی
- ارائه پیشنهاد درخصوص مشارکت در گردهمایی ها، ارزیابی های جدید و جوایز و مدلهای تعالی می باشد.
- مشارکت و همکاری با سایر کارگروه ها
- تدوین تقویم مناسبت ها

کارگروه بازار و صنعت مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو:
- سازمان دهی تشکیل کارگروه و نفرات اجرایی درگیر در کارگروه بازار و صنعت مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- برنامه ریزی در جهت تحقق تقویم مناسبت های مرتبط با کارگروه بازار و صنعت مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- هماهنگی های لازم در جهت اجرای برنامه هایی در قبال تامین کنندگان و پیمانکاران زنجیره تامین، حقوق مصرف کنندگان، سرمایه گذاری اجتماعی مسئولانه، مسئولیت در قبال محصول، پرداخت به موقع و صحیح مالیات و ایفای نقش در اقتصاد ملی و بهره وری
- ارزیابی برنامه های اجرا شده مرتبط با کارگروه بازار و صنعت مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو

کارگروه محیط کار و کارکنان مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو:
- سازمان دهی تشکیل کارگروه و نفرات اجرایی درگیر در کارگروه محیط کار و کارکنان مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- برنامه ریزی در جهت تحقق تقویم مناسبت ها ی کارگروه محیط کار و کارکنان مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- هماهنگی های لازم در جهت اجرای برنامه هایی در قبال ایمنی و سلامت کارکنان، آموزش و توانمندسازی کارکنان، ترویج کار شایسته، حقوق بشر، صداقت و شفافیت عملکرد کارکنان
- ارزیابی برنامه های اجرا شده مرتبط با کارگروه محیط کار و کارکنان مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو


- کارگروه محیط زیست مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو:
- سازمان دهی تشکیل کارگروه و نفرات اجرایی درگیر در کارگروه محیط کار و کارکنان مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- برنامه ریزی در جهت تحقق تقویم مناسبت های مرتبط با کارگروه محیط زیست مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- هماهنگی های لازم در جهت اجرای برنامه هایی در قبال کاهش آثار زیان بار و آلایندگی دارایی ها، فناوریهای سازمان و محصول بر محیط زیست، مصرف صحیح حاملهای انرژی، کاهش ضایعات فرآیندی و بازیافت آن و بکارگیری فناوریهای سبز
- ارزیابی برنامه های اجرا شده مرتبط با کارگروه محیط زیست مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو


- کارگروه جامعه مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو:
- سازمان دهی تشکیل کارگروه و نفرات اجرایی درگیر در کارگروه جامعه مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودر محیط زیست مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- برنامه ریزی در جهت تحقق تقویم مناسبت های مرتبط با کارگروه جامعه مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو
- هماهنگی های لازم در جهت اجرای برنامه هایی در قبال مشارکت با نهادهای اجتماعی، کمکهای خیریه و مشارکت در حل بحرانهای اجتماعی، توسعه مشاغل و مبارزه با بیکاری، داوطلبی شرکتی و حمایت از فعالیتهای داوطلب کارکنان
- ارزیابی برنامه های اجرا شده مرتبط با کارگروه جامعه مسئولیت های اجتماعی شرکت ایران خودرو

نتیجه گیری
هر چند هدف اصلی سازمانها، افزایش کارآیی و کسب سود است، ولی برای دستیابی به موفقیت، باید به انتظارات اجتماعی و احکام اخلاقی، واکنش مناسب نشان دهند و به بهترین شکل این‌گونه انتظارات را با اهداف اقتصادی سازمان تلفیق کنند تا دستیابی به اهداف بالاتر و والاتری را امکان‌پذیر سازند. پایبندی رهبران و مدیران سازمان‌ها به اصول اخلاقی، توجه به میزان مشروعیت اقدامات سازمان از نظر کارکنان، توجه و تأکید بر اصول اخلاقی جهان‌‌شمول، تدوین منشور اخلاقی سازمان، اقدامات متناسب و سازگار با خواست و حساسیت‌های جامعه، برنامه‌های آموزش اخلاقیات برای مدیران و کارکنان، از جمله اقداماتی است که مدیران می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
Maryam
| 1401/8/11 - 12:12 |     0     0     |
سلام
خوب این مطالب که نوشتید در عمل چه دستاوردی داشته ، نتایج رو بنویسید ،من کل گوگل رو سرچ کردم و چیزی در عمل از ایران خودرو ندیدم ،به نظرم تحقیق بیشتری انجام بدید و حداقل شما که ادعای بزرگترین خودروساز رو دارید چند تا خدمت اجتماعی انجام بدید تا مردم وقتی اسم ایران خودرو رو میشنون ،ناخودآکاه در پس ذهنشون خدماتتون رو به یاد بیارن نه کیفیت پایین و ماشین های پر از ایراد رو


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  راهنمای کوتاه بحران


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد