درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:14   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 975صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 24 خرداد 1398 - 10:05
اختصاصی بازنشر/ استاد هوشنگ عباس زاده/ روابط عمومی، حلقه ارتباط سازمان ها با جامعه است
امروزه در تمام دنیا به دنبال این هستند که حوزه تاثیر روابط عمومی ها را توسعه بخشند و از توان وتاثیر آن بهره بیشتری ببرند. فرصت ها و چالش های روبروی ما این اجازه را نمی دهند که بخواهیم در امور مهم و تاثیرگذاری مانند حوزه ارتباطات و روابط عمومی از طریق آزمون و خطا پیش برویم. توصیه دوستانه و مشفقانه من این است که روابط عمومی و کارکردهای آن را بهتر و بیشتر بشناسند و از پتانسیل و توان متخصصان این حوزه آن گونه که شایسته است بهره ببرند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||- در اردیبهشت ماه سال جاری هیئت دولت مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن باید ادارات روابط عمومی دستگاه ها به اداره کل ارتقا یابد. این خبر بحث هایی را در بین اصحاب روابط عمومی و ارتباطات بر انگیخت. در همین ارتباط با اساتید و صاحب نظران حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت و گو کردیم. در این بخش گفت وگوی شارا با استاد هوشنگ عباس زاده را می خوانیم:

روابط عمومی بخش مهمی از وظایف اصلی مدیریت است
روابط عمومی حلقه واسط بین نهادها، سازمان ها و دستگاه های گوناگون با مخاطبان آنها و مردم جامعه است. در بسیاری از موارد مدیر روابط عمومی سمتش از معاون وزیر هم بالاتر است و به عنوان یکی از مشاوران اصلی او، وزیر را در امور ارتباطی یاری می کند. در حقیقت مدیران سازمان ها و نهادها بخشی از وظیفه مدیریتی خود را در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی به مدیر روابط عمومی تفویض می کنند و معنی این حرف این است که این امر از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و باید شان و جایگاه آن حفظ شود.


دوستان ما در شورای اطلاع رسانی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسانی که متولی حوزه روابط عمومی هستند باید نسبت به این امور حساس باشند. مگر شک داریم که روابط عمومی خودش یک رسانه است و اگر سازمان و یا وزارتخانه ای آن را حذف کند در حقیقت خود را از وجود یک رسانه محروم کرده است.

تشکل های روابط عمومی ها، باید به این موضوعات حساس باشند
شاید گاهی ضرورت های سازمانی وجود داشته باشد و تغییراتی در ساختار سازمان ایجاد شود، اما تغییر در بخش حساس و مهمی مانند روابط عمومی حتما باید همراه با کار کارشناسی و توجه به همه جوانب و شرایط باشد.


اگر روابط عمومی نباشد، اخبار مربوط به سازمان را چه کسی باید به رسانه ها ارسال کند و آیا رسانه ها به اخبار ارسال شده از مرجعی دیگر توجه خواهند داشت؟


تشکل های روابط عمومی ها هم باید به این موضوعات حساس باشند و این امور را پیگیری کنند تا خللی در کار این قشر تلاشگر پیش نیاید و در کار مهم و مداومی مانند اطلاع رسانی دچار مشکل نشویم.


امروزه در تمام دنیا به دنبال این هستند که حوزه تاثیر روابط عمومی ها را توسعه بخشند و از توان وتاثیر آن بهره بیشتری ببرند. فرصت ها و چالش های روبروی ما این اجازه را نمی دهند که بخواهیم در امور مهم و تاثیرگذاری مانند حوزه ارتباطات و روابط عمومی از طریق آزمون و خطا پیش برویم. توصیه دوستانه و مشفقانه من این است که روابط عمومی و کارکردهای آن را بهتر و بیشتر بشناسند و از پتانسیل و توان متخصصان این حوزه آن گونه که شایسته است بهره ببرند.

به تجربه و دانش مجهز شویم تا ارزش پیدا کنیم
البته فراموش نکنیم دوستان ما در روابط عمومی هم باید خودشان را به دانش روز مجهز کنند و برای انجام کارهای جذاب و مفید خلاقیت داشته باشند تا مدیران به آنها اعتماد کنند و برای این حرفه ارزشمند جایگاه قائل شوند.


مصوبه دولت مبنی بر ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اداره به اداره کل هم در همین راستا باید دیده شود. ما هم به عنوان مدیران این حوزه باید به وظایف حرفه ای خود عمل کنیم و در یک رابطه دو طرفه حرفه روابط عمومی را در جایگاه شایسته خود بنشانیم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد