درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 05:03   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری
  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند
  تجلیل شورای اسلامی شهر قیامدشت از تلاش های واحد روابط عمومی شهرداری در اعتلای نام قیامدشت
  مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز: روابط عمومی ها در صف مقدم اطلاع رسانی
  نقش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است
  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه
  نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام آباد با مشارکت ٢٢٠ میلیون یورویی بانک صادرات ایران در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت
  ٤٦ هزار صندوق امانات بانک صادرات ایران، محلی مطمئن برای حفظ دارایی‌های ارزشمند
  تقدیر استاندار گیلان از بانک ملی ایران در بیست‌و یکمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز
  بانکداری سازمانی بانک ملی ایران با بام سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 975صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 24 خرداد 1398 - 10:05
اختصاصی بازنشر/ استاد هوشنگ عباس زاده/ روابط عمومی، حلقه ارتباط سازمان ها با جامعه است
امروزه در تمام دنیا به دنبال این هستند که حوزه تاثیر روابط عمومی ها را توسعه بخشند و از توان وتاثیر آن بهره بیشتری ببرند. فرصت ها و چالش های روبروی ما این اجازه را نمی دهند که بخواهیم در امور مهم و تاثیرگذاری مانند حوزه ارتباطات و روابط عمومی از طریق آزمون و خطا پیش برویم. توصیه دوستانه و مشفقانه من این است که روابط عمومی و کارکردهای آن را بهتر و بیشتر بشناسند و از پتانسیل و توان متخصصان این حوزه آن گونه که شایسته است بهره ببرند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||- در اردیبهشت ماه سال جاری هیئت دولت مصوبه ای را تصویب کرد که بر اساس آن باید ادارات روابط عمومی دستگاه ها به اداره کل ارتقا یابد. این خبر بحث هایی را در بین اصحاب روابط عمومی و ارتباطات بر انگیخت. در همین ارتباط با اساتید و صاحب نظران حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت و گو کردیم. در این بخش گفت وگوی شارا با استاد هوشنگ عباس زاده را می خوانیم:

روابط عمومی بخش مهمی از وظایف اصلی مدیریت است
روابط عمومی حلقه واسط بین نهادها، سازمان ها و دستگاه های گوناگون با مخاطبان آنها و مردم جامعه است. در بسیاری از موارد مدیر روابط عمومی سمتش از معاون وزیر هم بالاتر است و به عنوان یکی از مشاوران اصلی او، وزیر را در امور ارتباطی یاری می کند. در حقیقت مدیران سازمان ها و نهادها بخشی از وظیفه مدیریتی خود را در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی به مدیر روابط عمومی تفویض می کنند و معنی این حرف این است که این امر از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و باید شان و جایگاه آن حفظ شود.


دوستان ما در شورای اطلاع رسانی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کسانی که متولی حوزه روابط عمومی هستند باید نسبت به این امور حساس باشند. مگر شک داریم که روابط عمومی خودش یک رسانه است و اگر سازمان و یا وزارتخانه ای آن را حذف کند در حقیقت خود را از وجود یک رسانه محروم کرده است.

تشکل های روابط عمومی ها، باید به این موضوعات حساس باشند
شاید گاهی ضرورت های سازمانی وجود داشته باشد و تغییراتی در ساختار سازمان ایجاد شود، اما تغییر در بخش حساس و مهمی مانند روابط عمومی حتما باید همراه با کار کارشناسی و توجه به همه جوانب و شرایط باشد.


اگر روابط عمومی نباشد، اخبار مربوط به سازمان را چه کسی باید به رسانه ها ارسال کند و آیا رسانه ها به اخبار ارسال شده از مرجعی دیگر توجه خواهند داشت؟


تشکل های روابط عمومی ها هم باید به این موضوعات حساس باشند و این امور را پیگیری کنند تا خللی در کار این قشر تلاشگر پیش نیاید و در کار مهم و مداومی مانند اطلاع رسانی دچار مشکل نشویم.


امروزه در تمام دنیا به دنبال این هستند که حوزه تاثیر روابط عمومی ها را توسعه بخشند و از توان وتاثیر آن بهره بیشتری ببرند. فرصت ها و چالش های روبروی ما این اجازه را نمی دهند که بخواهیم در امور مهم و تاثیرگذاری مانند حوزه ارتباطات و روابط عمومی از طریق آزمون و خطا پیش برویم. توصیه دوستانه و مشفقانه من این است که روابط عمومی و کارکردهای آن را بهتر و بیشتر بشناسند و از پتانسیل و توان متخصصان این حوزه آن گونه که شایسته است بهره ببرند.

به تجربه و دانش مجهز شویم تا ارزش پیدا کنیم
البته فراموش نکنیم دوستان ما در روابط عمومی هم باید خودشان را به دانش روز مجهز کنند و برای انجام کارهای جذاب و مفید خلاقیت داشته باشند تا مدیران به آنها اعتماد کنند و برای این حرفه ارزشمند جایگاه قائل شوند.


مصوبه دولت مبنی بر ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اداره به اداره کل هم در همین راستا باید دیده شود. ما هم به عنوان مدیران این حوزه باید به وظایف حرفه ای خود عمل کنیم و در یک رابطه دو طرفه حرفه روابط عمومی را در جایگاه شایسته خود بنشانیم.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  خسرویی که به دریا زد


  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد


  ضرورت تشکیل پلیس نشر


  خود مدیریتی با هوش هیجانی


  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق


  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید