درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:33   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9733صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 10 فروردین 1393 - 07:08
رویکرد توسعه ای روابط عمومی در نگاه دولت تدبیر و امید
دکتر جنتی در کنفرانس بین المللی روابط عمومی، نگاه متفاوتی از روابط عمومی را ارائه داد. نگاهی که به نظر من نگاهی نو و استراتژیکی بود و رویکرد توسعه ای از روابط عمومی را به دنبال داشت و این جای بسی امید است که روابط عمومی در دولت تدبیر و امید مسیر خود را به سمت توسعه طی می کند. و این نگاه می تواند آینده روشنی را برای روابط عمومی در این دوره رقم بزند.
  

به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «عادل میرشاهی» سردبیر سایت شارا با بیان این مطلب افزود:"دکتر جنتی در کنفرانس بین المللی روابط عمومی، نگاه متفاوتی از روابط عمومی را ارائه داد. نگاهی که به نظر من نگاهی نو و استراتژیکی بود و رویکرد توسعه ای از روابط عمومی را به دنبال داشت و این جای بسی امید است که روابط عمومی در دولت تدبیر و امید مسیر خود را به سمت توسعه طی می کند. و این نگاه می تواند آینده روشنی را برای روابط عمومی در این دوره رقم بزند."


کارشناس علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بومی سازی روابط عمومی گفت:"روابط عمومی در ایران حرفه نوظهوری است و بسترسازی مناسبی برای این علم و هنر در ایران وجود نداشته است. بدلیل اینکه این حرفه یک نوع کپی برداری از غرب است، بنابراین نباید به طور کلی انتظار خاصی از روابط عمومی در ایران داشته باشیم. با این وجود در شصت و شش سال اخیر، بعد از پایه گذاری روابط عمومی در ایران توسط دکتر نطقی، روابط عمومی سعی کرده است در این سال ها بومی شود و توانسته است به خوبی این راه را طی کند. با توجه به اینکه ما هنوز این رشته را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور نداریم، با این وجود در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته است. اما این قابل قبول بودن به این معنا نیست که جایگاه متعالی دارد، ما هنوز نیاز به کار، تحقیقات و پزوهش های بسیاری برای بومی سازی کردن روابط عمومی در کشور داریم."


سردبیر سایت شارا با بیان اینکه دولت نگاه جدیدی را نسبت به حوزه روابط عمومی اینترنتی در ایران باید داشته باشد، گفت:" دولت نگاه جدیدی را نسبت به حوزه روابط عمومی اینترنتی در ایران باید داشته باشد. چرا که دیپلماسی رسانه ای عمدتاً به سمت دیپلماسی رسانه های دیجیتال در حال پیشرفت است. به این معنی که به طور مشخص وقتی در اینترنت تحقیق می کنیم، می بینیم که 80 درصد خبرنگاران وقتی که می خواهند درباره ی موضوعی، خبری تهیه کنند، خبر خود را با استفاده از جستجوی گوگل انجام می دهند و اولین گزینه در جستجو نیاز 85 درصد از این افراد را برطرف می کند. بنابراین بسیار مهم است که رسانه های ما در موضوعاتی که خبرنگاران غربی در مورد آنها خبر تهیه می کنند، در چه جایگاهی قرار دارند."


«میرشاهی» در پایان با اشاره به اهمیت کاربرد سئو پی آر در عرصه دیپلماسی رسانه ای عنوان کرد: سئو پی آر حوزه جدیدی در روابط عمومی الکترونیک است که توسط جوئل لیدن در مارس 2012 مطرح شده است. جوئل لیدن پدر سئو پی آر و مشاور روزنامه ها و مجلات بسیار بزرگ مثل نیویورک تایمز، واشنگتون پست، وال استریت ژورنال و نشریاتی از قبیل فاکس نیوز است. اگر بخواهیم به اهمیت کاربرد این حوزه جدید نگاهی داشته باشیم،می توان گفت که اگر به عنوان مثال در سایت گوگل به دنبال واژه ایران به زبان انگلیسی بگردید، متوجه می شوید که اولین گزینه ها به خبرگزاری ها و سایت های خبری فاکس نیوز، واشتگتن پست،CNN،نیویورک تایمز،BBC و سایت هایی از این قبیل اختصاص دارد و در 10 گزینه ی اول حتی یک سایت خبری ایرانی وفارسی نیست. این در واقع یعنی باخت ما در عرصه ی دیپلماسی رسانه ای یا دیجیتال. بنابراین توجه به حوزه سئو پی آر می تواند کمک کند که حداقل بتوانیم چند خبرگزاری قوی داشته باشیم تا بتوانیم حداقل در موضوعاتی که مرتبط با کشور است، گوی سبقت را در این عرصه ببریم."
انتهای پیام//
مریم میرعبدالحق

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد