درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 30 شهریور 1398 - 03:42   

روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد

  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد


ادامه ادامه مطلب یک

20 کنفرانس جالب بازاریابی  در سال 2020

  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور

  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  همزمان با راهپیمایی ۱۵۰۰ نفری کارکنان، آمازون از امضای پیمان اقلیم خبر داد
  روزنامه آمریکایی اکسپرس با مخاطبانش خداحافظی کرد
  توییتر حساب کاربری سعود القحطانی را بست
  اینستاگرام تبلیغات لاغری و جراحی زیبایی را محدود می‌کند
  تبلیغات و تبلیغات محیطی
  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد
  فیسبوک همچنان صفحات داعش و القاعده را بازنشر می‌کند
  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی
  گرایش فزاینده کودکان و نوجوانان آلمان در استفاده از اینترنت
  تعاون آنلاین/ رئالیسم تعاون‌گرایی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9726صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 10 فروردین 1393 - 06:00
      پیوند میان روابط عمومی و مقوله مسئولیت اجتماعی
ناصر رزاق منش،مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور - اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی به‌وجود می‌آید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارایه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان می‌تواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه می‌تواند بدون سازمان زندگی کند. از نتایج این رابطه لاینفک این است که هر تصمیم و عمل سازمان به نحوی روی جامعه تأثیر می‌گذارد. تأثیرگذاری فوق باعث می‌شود که آحاد جامعه، خود را در عملکرد سازمان سهیم دانسته و از سازمان مسئولیت خواسته و حسابرسی کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اساساً یک سازمان برحسب نیازی عمومی و اجتماعی به‌وجود می‌آید و مبنای ایجاد سازمان نیاز به تولید کالا و یا ارایه خدمت به جامعه است. لذا نه سازمان می‌تواند خود را از جامعه جدا کند و نه جامعه می‌تواند بدون سازمان زندگی کند. از نتایج این رابطه لاینفک این است که هر تصمیم و عمل سازمان به نحوی روی جامعه تأثیر می‌گذارد. تأثیرگذاری فوق باعث می‌شود که آحاد جامعه، خود را در عملکرد سازمان سهیم دانسته و از سازمان مسئولیت خواسته و حسابرسی کنند.

 

وی می افزاید: از سویی دیگر عصر حاضر را عصر مدیریت نامیده‌اند. چرا که هر تصمیم یک مدیر می‌تواند طی یک روند سلسله‌وار، دیر یا زود، سرنوشت تمام نهادهای جامعه را دستخوش تغییر نماید. لذا یکی از مسائل و مشکلات اجتماعی که طی سال‌های اخیر توجه بسیاری از صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران جوامع مختلف را به خود جلب کرده‌ است، عدم توجه و پای‌بندی سازمان‌ها و مدیران به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان است.

 

رزاق منش می گوید: امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) مفهومی وسیع‌تر از فعالیت‌های گذشته دارد. اگرچه خاستگاه بحث مسئولیت‌های اجتماعی، کشورهای صنعتی غربی است اما مسئولیت اجتماعی به طور اعم، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که صاحبان سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی به صورت داوطلبانه، به عنوان یک عضو مؤثر و مفید در جامعه، انجام می‌دهند.با جمع بندی تعاریف متعددی که در مورد مسئولیت اجتماعی از سوی محققان و نظریه پردازان مطرح شده است ، مسئولیت اجتماعی را می توان اینگونه تعریف کرد "مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها عبارت است از الزام به پاسخگویی و ارضای توقعات گروه‌های ذینفع خارجی اعم از مشتریان، تأمین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، پاسداران محیط زیست و اهالی محل فعالیت واحد تولیدی و خدماتی، با حفظ منافع گروه‌های ذینفع داخلی اعم از مالکان یا سهامداران و کارکنان واحد."

وی می افزاید: با این تعریف می توان بخش اعظم بار مسئولیت اجتماعی را بر دوش روابط عمومی ها دانست که به عنوان پل ارتباطی و حلقه وصل میان سازمان و جامعه بشمار می آیند. دریافت بازخوردها و مواجهه مستمر و مستقیم با آحاد جامعه این فرصت را برای روابط عمومی ها ایجاد کرده است که در کنش و واکنش های مداوم خود با جامعه ، از کمبود ها ، خلاء ها و نیازهای اجتماعی بیشتر و بهتر آگاه شده و در ترغیب و جهت دهی به حرکت های سازمان اثرگذار باشند. به نحوی که در ارایه خدمات و همچنین رویکردهای اجتماعی خود، فراتر از موضوع منافع سازمانی عمل کرده و این گونه گام های ارزنده در راستای خدمت رسانی ناشی از احساس تکلیف و مسئولیت در قبال جامعه برداشته شود.

 

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تلاش برای ایجاد نگرش های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی سازمان، در اذهان عمومی کارکنان و بویژه مدیران ارشد سازمان را در زمره برنامه های هر روابط عمومی می داند و می گوید: نسبت به ترغیب مدیران برای حمایت از جریان های فرهنگی و علمی کشور، تفکر و نگرش مسئولیت های فرا سازمانی، احساس تعهد داشتن در قبال جامعه و خلاصه هر آنچه را که بتوان با اجرای آن به اجتماعی که در آن زندگی می کنیم کمک کرد و مسئولیت اجتماعی فردی و گروهی خویش را محقق ساخت، از جمله وظایف خطیر نهاد روابط عمومی قلمداد می شود که به فراخور میزان توانمندی و نوع فعالیت هر سازمانی ممکن است در قالب و فرم آن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

 

وی می افزاید: آنچه در این میان حایز اهمیت است باور و یقین به این مسئله است که فلسفه وجودی هر سازمانی نشات گرفته از اجتماعی است که در آن شکل گرفته و در کنار انتفاع از جامعه، بایسته آن است تا گاه چشم بر منافع مستقیم سازمانی با هدف متعالی تر یعنی ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بسته و در تفکری استراتژیک تعالی اجتماع و در نتیجه سازمان خود را مطمح نظر قرار دهیم.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ خاطرات و سفرنامه های ژورنالیستی


  تقویم روز ارتباطات/ روزی که ایران اصول ژورنالیسم حرفه ای را به اجرا گذارد


  "نه" بزرگ ۸ بنگاه جهانی روابط عمومی به دولت هنگ کنگ


  انتصاب مدیر روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی کشور


  احساسات، کاپیتالیسم و رسانه جمعی


  آخرین خبر/2/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  20 کنفرانس جالب بازاریابی در سال 2020


  انتخاب هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی بجنورد


  آخرین خبر/ کنفرانس روابط عمومی، تجربه محور می شود


  مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد: روابط عمومی باید تعریف مشخص و واضحی داشته باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران