درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 10:47   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد

  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد


ادامه ادامه مطلب دو

ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"
  ژان دانیل: وجدان بیدار چپ و روزنامه‌نگاری فراتر از خبر
  تأکید بر اعتماد سازی رسانه‌ها در فضای مجازی
  آیا ایستگاه های خبری اصلی آمریکا مغرضانه عمل می کنند؟
  بیل گیتس میلیون ها دلار در فناوری انقلابی معدن کاوی لیتیوم سرمایه گذاری می کند
  آیا ساعت های کاری کمتر باعث افزایش بهره وری است؟.
  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد
  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟
  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد
  ربیعی، مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9715صفحه نخست » ادامه مطلب سهپنجشنبه، 7 فروردین 1393 - 21:26
      روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی که از او می خواهند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چه در عرصه های داخلی و حتی در عرصه های بین الملل، نیازمندی هایی که ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نه تنها نهاد روابط عمومی بلکه تمامی اجزای شکل دهنده اجتماع در حال حاضر کشور ایران را استمداد می طلبد و چه بسا که دست اندرکاران حرفه روابط عمومی نیز خود در دایره نیازمندی ها و کانون خواسته های بی شمار باشد. اما چه می توان کرد؟
  

      روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی که از او می خواهند
موسی الرضا شبرنگی کارشناس روابط عمومی  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چه در عرصه های داخلی و حتی در عرصه های بین الملل، نیازمندی هایی که ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نه تنها نهاد روابط عمومی بلکه تمامی اجزای شکل دهنده اجتماع در حال حاضر کشور ایران را استمداد می طلبد و چه بسا که دست اندرکاران حرفه روابط عمومی نیز خود در دایره نیازمندی ها و کانون خواسته های بی شمار باشد. اما چه می توان کرد؟


وی می افزاید: ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برای صفوف و طیف های مختلف جامعه همواره خواست و طلب مردمان هر جامعه ای بوده و هست مسئولیتی به فراخور داشته ها و توانمندی ها و بر اساس حس نوع دوستی، خدمت به خلق، نیاز به خوشنامی و اعتبار، ذخیره ای برای آخرت، وجدان کاری و فتوت و ارضای حس بنی آدم اعضای یکدیگرند و غیره از سویی صنوف و واحدهای اقتصادی و تجاری و نهادهای مذهبی و مراکز موثر بر اجتماع به انجام می رسد. این کارشناس روابط عمومی با طرح این سئوال که داشته و توانایی نهاد روابط عمومی چیست که باید در زمره نهادهای فعال در عرصه مسئولیت اجتماعی وارد میدان شوند. می گوید: اصلی ترین نقش و مهم ترین کارکرد روابط عمومی در این باره را می توان به واسطه نفوذ و تاثیرگذاری به افکار عمومی برای معطوف ساختن اذهان آدمیان و متنبه سازی نقاط آسیب پذیر اجتماع دانست. ابزار و فنونی که در اختیار کارگزاران روابط عمومی قرار دارد و با کمک آن ها می تواند حداقل افراد درون سازمان خود را واقف و مشرف بر دغدغه ها، چالش ها، مصائب و مشکلات مردم جامعه سازد. وظیفه ای فراتر از رسالت های درون سازمانی و در سایه نگاهی فراشمول و والاتر از خدمت رسانی به مخاطبان سازمان بلکه جامعه را متصور است که در پرتو آن به حساسیت آفرینی پیرامون موضوعات اجتماع پرداخته و با بهره گیری از شیوه های اقناعی و تولید پیام های موثر، به هدایت مخاطبان خود می پردازد تا آن جا که منجر به بروز رفتار و عملکردی مثبت برای رفع مشکلات پیش روی مردم جامعه شود.


وی اضافه می کند: ایجاد حس همبستگی ملی در مواجهه با کارزارهای دستگاه های دیپلماتیکی در عرصه های بین المللی و پرداختن به مضامینی که انسجام ملی را سبب سازد شود و نیز در زمره مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی ها محسوب می شود که صد البته قرابت نزدیکی با مسئولیت های اجتماعی رسانه ها دارد. فراهم ساختن بستری مناسب با مجاب ساختن مدیران ارشد سازمان ها برای حمایت و مشارکت از جریان های فرهنگی، علمی و ورزشی را نیز می توان در زمره فعالیت های روابط عمومی ها برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی قلمداد کرد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا


  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری


  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب


  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


  تفاوت بین یک مطالعه موردی با یک توصیف چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"