درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 اسفند 1398 - 09:55   

رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند

  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


ادامه ادامه مطلب یک

بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد

  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد


ادامه ادامه مطلب دو

ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟


ادامه ادامه مطلب سه

عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی

  عکس هفته/ موبایل ویروس جهانی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"
  ژان دانیل: وجدان بیدار چپ و روزنامه‌نگاری فراتر از خبر
  تأکید بر اعتماد سازی رسانه‌ها در فضای مجازی
  آیا ایستگاه های خبری اصلی آمریکا مغرضانه عمل می کنند؟
  بیل گیتس میلیون ها دلار در فناوری انقلابی معدن کاوی لیتیوم سرمایه گذاری می کند
  آیا ساعت های کاری کمتر باعث افزایش بهره وری است؟.
  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد
  ویروس کرونا: چگونه خود را قرنطینه کنیم؟
  بهرامی سرپرست دفتر روابط عمومی شرکت ملی پست شد
  ربیعی، مدیرکمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9714صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 7 فروردین 1393 - 21:18
مسئولیت اجتماعی روابط عمومی، رسالتی فرا سازمانی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی، به عنوان دو کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و رشد فرهنگی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارند؛
  

مسئولیت اجتماعی روابط عمومی، رسالتی فرا سازمانی
دکتر محمدرضا فرنقی زاد، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بدون تردید روابط عمومی ها و رسانه های جمعی، به عنوان دو کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش تعیین کننده ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و رشد فرهنگی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارند؛ نقشی که در رشد فرهنگ و آداب و رسوم مردم جامعه با معرفی الگوهای عملی رفتاری ایفا می کنند و زمینه کنش ها و واکنش های اجتماعی را رقم می زنند.


وی می افزاید: بدون تردید آن چه که سرمایه های اجتماعی یک جامعه را تشکیل می دهد منبعث از فعالیت نهادهایی است که در زمینه تولید محتوا و انتقال آن در قالب های متنوع اطلاع رسانی فعالیت می کنند.
 وی تربیت و پرورش انسان های توسعه یافته ای که به عنوان منابع انسانی و ارزشمند جامعه، در انجام امور مختلف نقش آفرین هستند را در زمره فعالیت هایی می داند که روابط عمومی ها به طور موثری می توانند در این حوزه وارد عمل شوند.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیروهای انسانی هر اجتماعی به عنوان دارایی های نامرئی (نامشهود) اقتصاد، جامعه و فرهنگ به شمار می روند که توانمندسازی آن ها برعهده فعالان جامعه حاضر در چرخه نظام اطلاع رسانی هستند.


از آن جا که در توسعه پایدار، انسان محور است و از نشانه های توسعه یافتگی انسانی در عصر ارتباطات این است که به طور دائم افکار جدیدی را تولید و بکار گیرد، بنابراین روابط عمومی با پرداختن به این مهم می تواند جلوه ای از مسئولیت های اجتماعی خود را به منصه ظهور رساند.


دکترفرنقی زاده می افزاید: نهادینه شدن تغییر و نوآوری بستگی به برخورد انسان با اطلاعات تولیدی دارد. در یک فرآیند تعاملی، فناوری اطلاعات و انسان به یکدیگر اثر گذاشته و اگر خوب عمل شود، تغییر و نوآوری نهادینه می شود. باور همگان بر این است که انسان یک منبع استراتژیک و تعیین کننده در سازمان ها و در نهایت در اجتماعی است که در آن زندگی می کند. پرورش و توانمندسازی او باعث توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی می شود.


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان اظهار می دارد: نهاد روابط عمومی نیز که همواره در صدد ارتقای سطح علمی و معرفتی انسان های جامعه را سرلوحه فعالیت های خویش قرار داده با تکیه بر روش ها و ابزارهای خود و با بهره گیری از سایر قالب های اطلاع رسانی و با خلق و تولید پیام های موثر، سهم عمده ای در رشد آگاهی های مردم دارد و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی اگر به این موضوع بنگرد بدون شک و تردیدی در زمره تاثیرگذارترین نهادهای فعال اجتماع قرار خواهد گرفت. وظیفه ای که آن را باید رسالتی فراتر از وظایف و ماموریت های سازمانی خود داشته و پرده از بخش دیگری از کارکردهای اجتماعی خویش بردارد.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تحوّل ژورنالیسم ایران


  راهنمای پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"


  پنج راه برای یک مأموریت بهتر مسئولیت اجتماعی


  توصیه های انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص اطلاع رسانی کرونا


  عکس هفته/ یک چیدمان هنری نور و صدا در کلیسای جامع سالسبری


  4 توصیه برای ایجاد برداشت اول خوب با روابط عمومی مناسب


  تغییر نگرش 2020 در مورد حفظ اعتماد


  5 قانون ساده برای خوشحال کردن هر مشتری


  رسانه‌های اجتماعی در بروز مشکلات روانی نوجوانان به ویژه دختران تاثیر زیادی دارند


  تهران میزبان نخستین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان مقاله "چهارمین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران"