درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 2 آبان 1400 - 23:30   

فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری

  انتصاب سرپرست معاونت ارتباطات معاون حقوقی ریاست جمهوری


ادامه ادامه مطلب سه

فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری

  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست
  بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک
  فیسبوک، گرفتار در بحران افشاگری
  نشست مشترک مسئولین روابط عمومی شرکت های پالایشی در شرکت پالایش نفت اصفهان
  سرپرست روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان منصوب شد
  وادکست چیست؟
  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی
  12 قاعده روابط رسانه ای
  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان
  بانک رفاه کارگران، مسابقات دوره ای "هوش حفاظتی" برگزار می کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9635صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 12:35
انجمن متخصصان روابط عمومی/ معرفی، اقدامات و فعالیت ها
انجمن متخصصان روابط عمومی نهادی تخصصی، غیرسیاسی و غیراعتنفاعی است که توسط جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده و با مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت خود را در سال 1378 آغاز کرده است.
  

مقدمه

انجمن متخصصان روابط عمومی نهادی تخصصی، غیرسیاسی و غیراعتنفاعی است که توسط جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده و با مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب فعالیت خود را در سال 1378 آغاز کرده است.

 

      اهداف

   ایجاد ارتباط نزدیک و تنگاتنگ بین مدرسان، محققان و متخصصان روابط عمومی

   کمک به توسعه ادبیات، تحقیقات و پژوهش های بنیادین روابط عمومی

   تبادل نظر در مورد تغییر و اصلاح برنامه ها و مواد آموزشی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت روابط عمومی با برقراری هماهنگی و تماس و همکاری با دستگاه های مسوول ذیربط

   تهیه، تدوین و انتشار کتب و نشریات ادواری و غیرادواری تخصصی روابط عمومی

   کمک به توسعه علمی روابط عمومی در ایران و تلاش برای ترسیم الگوی روابط عمومی بومی و ملی

   کمک به طراحی و اجرای نظام های اطلاع رسانی و بانک های اطلاعاتی کشور

  همکاری با تشکل های ملی و بین المللی روابط عمومی و مبادلات فکری، علمی و فرهنگی میان متخصصان ایرانی و غیرایرانی

   تبیین و تدوین مبانی و اصول اخلاقی روابط عمومی

 

     وظایف/خدمات

   ارایه خدمات مشاوره ای در حوزه روابط عمومی

    اقدام و همکاری برای انجام تحقیقات علمی و تخصصی در زمینه روابط عمومی در سطوح ملی و بین المللی

   اقدام و همکاری در جهت تدوین اصول و منشور اخلاق حرفه ای

   برگزاری گردهمایی های علمی مرتبط با روابط عمومی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی

  معرفی و تقدیر از متخصصان، پیشکسوتان و استادان ممتاز و نهادهای فعال و تاثیرگذار در زمینه روابط عمومی

    انتشار کتب و نشریات علمی در زمینه روابط عمومی

   برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی آموزشی روابط عمومی

    برقراری ارتباط با انجمن ها و مجامع ذیربط ملی، منطقه ای و بین المللی

 

     اصول اخلاقی

   احترام به قانون

  احترام به حقوق تخصصی و موازین اخلاق حرفه ای شامل: صداقت، راستگویی، انصاف، برابری و امانت داری

   احترام به آزادی و استقلال حرفه ای و تخصصی و دسترسی آزاد و برابر به اطلاعات و دانش

  رعایت احترام متقابل و حفظ تشریک مساعی با اعضاء و متخصصان روابط عمومی

   ترویج رویکرد علمی و تخصصی و حمایت از استفاده از فناوری های نوین در جهت پیشبرد اهداف حرفه ای

  ترویج روحیه وفاداری و احساس مسوولیت اجتماعی

  احترام به ضوابط و مقررات و دفاع از حقوق و اهداف انجمن

 

     ساختار سازمانی

ارکان و سازمان انجمن طبق اساسنامه عبارتند از :

   مجمع عمومی

   هیات مدیره

   بازرس یا بازرسان

 

     کمیته ها

   کمیته آموزش

  کمیته پژوهش

   کمیته انتشارات

   کمیته اطلاع رسانی

   کمیته ارتباطات الکترونیک

  کمیته بین الملل

   کمیته ارتباطات

   کمیته پشتیبانی و رفاه

 

     شرایط عضویت و انواع آن

عضویت در انجمن متخصصان روابط عمومی به صورت های پیوسته، وابسته، دانشجویی، افتخاری و حقوقی است که پس از پذیرش اصول اخلاقی انجمن، براساس اساسنامه و با تصویب هیات مدیره به شرح زیر تحقق می یابد:

 

     انواع عضویت در انجمن

الف) عضویت پیوسته

الف: اعضای هیات موسس انجمن، هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در زمینه روابط عمومی و ارتباطات به تدریس و تحقیق اشتغال دارند.

ب: کلیه افرادی که حداقل دارای درجه کارشناسی ارشد در یکی از رشته های روابط عمومی و ارتباطات هستند.

 ج: کلیه افرادی که دارای کارشناسی روابط عمومی یا ارتباطات با حداقل سه سال تجربه مفید باشند.

د: مدیران و کارشناسان روابط عمومی با حداقل پنج سال سابقه کار مفید، می توانند به عضویت پیوسته انجمن درآیند.

 

ب) عضویت وابسته

افرادی که دارای شرایط ذیل هستند می توانند به عضویت وابسته انجمن درآیند:

الف: کلیه افرادی که دارای درجه کارشناسی روابط عمومی و ارتباطات هستند.

ب: کلیه افرادی که به نحوی با روابط عمومی و ارتباطات و رشته های مرتبط در ارتباط و دارای سابقه کار دراین حوزه می باشند.

 

ج) عضویت دانشجویی

کلیه دانشجویانی که در یکی از رشته های روابط عمومی و ارتباطات در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی به تحصیل اشتغال دارند.

 

د) عضویت افتخاری

شخصیت های ایرانی و خارجی که مقام علمی آنان در زمینه های روابط عمومی و ارتباطات حایز اهمیت خاص باشد یا در پیشبرد اهداف انجمن کمک های موثر و ارزنده ای نموده باشند.

 

 ه) عضویت حقوقی

موسسات و سازمان هایی که در زمینه های مندرج در آیین نامه عضویت حقوقی فعالیت دارند می توانند به عضویت حقوقی انجمن درآیند.

 

ز) مزایای عضویت ها

   عضویت حقیقی(پیوسته)

   همکاری دوجانبه اعضای انجمن برای اجرای خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای

   شرکت رایگان در گردهمایی های فصلی و تخصصی

   شرکت در جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

   تخفیف ویژه جهت شرکت در برنامه های آموزشی

   ارسال خبرنامه انجمن در دو قالب الکترونیکی و چاپی

  ارسال دو جلد کتاب منتشرشده   (در صورت انتشار)

   معرفی کارشناسان روابط عمومی به سازمان ها و موسسات مرتبط

  اختصاص پست الکترونیک با نشانی اینترنتی انجمن

 

      عضویت حقوقی

   عضویت رایگان 10 نفر از کارشناسان واجد شرایط موسسه یا شرکت عضو

  انتشار مقالات و گزارش های ارسالی مرتبط از طرف موسسه یا شرکت در خبرنامه و وب سایت

   افزایش و تبادل تجربیات و اطلاعات

  ارایه مشاوره در برپایی سمینارها و همایش های ملی، منطقه ای یا بین المللی

  تخفیف ویژه جهت شرکت در دوره های آموزشی

  معرفی اعضاء برای شرکت در مجامع علمی بین المللی

   ارایه اطلاعات تخصصی به اعضاء با استفاده از فعالیت های انتشاراتی و مشاوره

   ارسال خبرنامه در دو قالب چاپی و الکترونیک

  دادن اولویت به استفاده از کارشناسان اعضای حقوقی در پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی

   بهینه سازی نظام های روابط عمومی از طریق جلسات بحث و گفتگو

    ایجاد بسترهای مناسب برای بهره گیری مطلوب سازمان های دولتی و خصوصی از خدمات هریک از اعضاء

  ارسال انتشارات انجمن

 

     شرایط عضویت

1. طبق اساسنامه انجمن، فقط اعضای پیوسته دارای حق رای هستند.

2. حق عضویت سالانه برای اعضای پیوسته (400 هزار ریال)، وابسته (200 هزارریال)، دانشجویی(100 هزارریال) می باشد.

3. حق عضویت می بایست به شماره حساب 8001008 بانک اقتصاد نوین شعبه اسفندیار تهران کد 147 به نام انجمن متخصصان روابط عمومی واریز شود و اصل رسید آن به همراه فرم درخواست عضویت حقیقی به دفتر انجمن ارسال شود.

4. در صورت تغییر پاسخ هر مورد از پرسش های مندرج در این فرم درخواست، لطفاًٌ فوراً دفتر انجمن را مطلع فرمایید.

5. مدارک مورد نیاز جهت عضویت یا تمدید آن در انجمن:

الف) یک برگ کپی شناسنامه و کارت ملی و عضویت

ب) یک برگ کپی آخرین مدرک تحصیلی و یا کپی کارت دانشجویی

ج) گواهی سابقه فعالیت در روابط عمومی

د) اصل فیش بانکی مربوط به پرداخت حق عضویت

ه) دو قطعه عکس برای صدور کارت عضویت

و) مدارک مربوط به یکی از انواع عضویت ها

 

لطفا پس از تکمیل فرم درخواست عضویت آن را به آدرس تهران: صندوق پستی 4189ـ   14155 انجمن متخصصان روابط عمومی ایران یا نشانی الکترونیکی info@iaprs.ir ارسال فرمایند.

 

   اهم فعالیت های انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن متخصصان روابط عمومی با همکاری و تلاش اعضای هیات مدیره و سایر اعضا ومدیران وکارشناسان روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها، فعالیت های مختلفی انجام داده که بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و برخی فرآیند طراحی و اجرا را طی می کند که در ذیل به اهم آن اشاره می شود:

      

فعالیت های ساختاری و مدیریتی

   تهیه و تدوین برنامه راهبردی انجمن

  تهیه و تدوین برنامه سالانه انجمن

   تهیه بسته اعتلای دانش روابط عمومی درایران و ارسال آن به دولت

   دریافت پروانه جدید انجمن با اعتبار تا سال 95 از سوی وزارت کشور

  برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده انجمن

  تشکیل کمیته های اطلاع رسانی، آموزش و پژوهش، ارتباط با استادان و محققان روابط عمومی، ارتباط با مدیران و کارشناسان روابط عمومی، پشتیبانی و رفاه و تعاون، بین الملل، هماهنگی و ارتباطات، انتشارات و عضوگیری و تهیه و یکسان سازی آیین نامه های مربوطه

   بررسی، اصلاح و تدوین انواع عضویت در انجمن شامل اعضای پیوسته، وابسته، دانشجویی، حقوقی و افتخاری

   تهیه آیین نامه ایجاد شعب انجمن

  طراحی مجدد، بهینه سازی و بروز   رسانی سایت انجمن

   برگزاری نشست های مختلف شامل جلسات هیات مدیره، نشست های کارشناسی و ارزیابی عملکرد

   برگزاری نشست های مشاوره ای با سازمان ها

 

      فعالیت های آموزشی 

   تهیه تقویم آموزشی انجمن

   برگزاری 9 دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  برگزاری 3  دوره همایش ملی تولید محتوا در روابط عمومی ها

   برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات "روابط عمومی و مسئولیت های اجتماعی"، "فرایندگرایی در روابط عمومی"، "نقش ربان انگلیسی در ارتباطات"

   مشارکت در برگزاری همایش و جشن روز ملی روابط عمومی

   تهیه طرح برگزاری دوره های آموزشی استانی

  برگزاری سمینار یکروزه "نشر الکترونیک در روابط عمومی"

   برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی درتهران و شهرستان ها

   برگزاری کارگاه های ملی آموزشی شیوه های نوین خبرنویسی و انتشارات در روابط عمومی

   شرکت و ارایه سخنرانی در همایش ها و گردهمایی های روابط عمومی با حضور اعضای هیات مدیره

  داوری آثار روابط عمومی در جشنواره ها و همایش های برگزار شده

   برنامه ریزی برای بازدیدهای هدفمند

 

     فعالیت های انتشاراتی 

   تهیه و انتشار کتاب سال روابط عمومی

   تهیه و انتشار کتاب راهنمای ارتباطات

  چاپ سالنامه تخصصی روابط عمومی

   چاپ بروشور معرفی انجمن

   چاپ خبرنامه انجمن

  مشارکت درانتشار4جلدکتاب کاربردی "فنون رسانه ای درنشریه"، "پوستر"، "بروشور" و"برنامه ریزی درانتشارات" 

   طراحی و چاپ کارت جدید عضویت اعضای انجمن

  طراحی گواهینامه جدید انجمن

  طراحی و صدور کارت عضویت اعضای هیات مدیره و اعضای انجمن

   طراحی و صدور گواهی عضویت اعضای هیات مدیره

 

     سایر فعالیت ها 

   راه اندازی سامانه پیامک انجمن

  تهیه گواهی نامه دوره های آموزشی انجمن

  سر  و  سامان دادن به فضا و محیط کاری دفتر انجمن

  برگزاری جلسات آموزشی، مشورتی و مدیریتی با دانشگاه ها، تشکل ها و انجمن های استانی

  انتشار بیانیه در مناسبت های مختلف

 بررسی پرونده اعضا، بهینه سازی، ثبت نام از اعضای جدید و صدور کارت جدید عضویت برای همه اعضاء

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  مقاله/ نقش روابط عمومی در پایدارسازی سازمان


  فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  وادکست چیست؟


  مقاله علمی/ روابط عمومی و هوش مصنوعی: فقط راجع به ماشین ها نیست


  12 قاعده روابط رسانه ای


  پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی


  از مدی پیروی کنید که شما را از دیگران متمایز کند


  3 مسئله ارتباطی بزرگ که توجه فوری می طلبد


  بحران های روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دوم آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی