درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:52   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9632صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 12:11
استفاده از موسیقی در برنامه های روابط عمومی
یکی از وظایف روابط عمومی در مناسبت ها و برنامه ها، انتخاب و پخش موسیقی مناسب در فضاها می باشد که گاهی نسبت به آن بی توجهی می شود. روابط عمومی باید موسیقی مورد نظر خود را با توجه به یک سری موارد انتخاب کند تا با کمترین واکنش از سوی مخاطبان روبرو شود و نکته مهم اینکه در بیشتر موارد باید از موسیقی استفاده کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از وظایف روابط عمومی در مناسبت ها و برنامه ها، انتخاب و پخش موسیقی مناسب در فضاها می باشد که گاهی نسبت به آن بی توجهی می شود.
روابط عمومی باید موسیقی مورد نظر خود را با توجه به یک سری موارد انتخاب کند تا با کمترین واکنش از سوی مخاطبان روبرو شود و نکته مهم اینکه در بیشتر موارد باید از موسیقی استفاده کنید.


با توجه به موقعیت کشور ما در خصوص موسیقی مورد تایید اسلام باید بگویم اسلام در مورد موسیقی نظر مشخصی دارد. موسیقی در اصلام اگر شبهه غنا نداشته باشد، هیچ مشکلی ندارد. یعنی موسیقی نباید افراد را از حالت طبیعی شان خارج کند.


فضاهای روابط عمومی برای پخش موسیقی
معمولا روابط عمومی ها در دو حالت موسیقی را پخش می کنند:
1. زمانی که مخاطبان به در حال گفتگو و شبکه شدن هستند. مانند لابی همایش و نمایشگاه و ...
2. زمانی که مخاطبان روبروی ما هستند و موسیقی بخشی از برنامه است. مانند برنامه موسیقی در جلسات و همایش ها
انتخاب موسیقی مناسب در هر دو حالت باید با توجه به موضوع، زمان، موقعیت و مخاطب صورت گیرد.


برای این منظور نخست از خود بپرسید: مخاطبان من چه کسانی هستند؟ چه موضوعی برای آنها مطرح است؟ چه مناسبتی وجود دارد؟ چه موقعیتی بر گردهمایی حکم فرماست؟


برای همایشی که مخاطبان آن را جوانان تشکیل می دهند، استفاده از آهنگ های سنتی کار درستی نیست. همچنین که پخش آهنگ های پاپ برای گردهمایی که افراد آن را میان سالان و پیران تشکیل می دهند مناسب نیست.


موضوع گردهمایی نیز بسیار مهم است. برای گردهمایی های عمومی آهنگ های لایت توصیه می شود. اما اگر موضوع دفاع مقدس است، می توان از آهنگ های حماسی استفاده کرد.
مناسبت ها را در پخش آهنگ ها در نظر بگیرید. اگر سالگرد ارتحال یا شهادت است، کمتر می توان موسیقی های متنوع پخش کرد. بهتر است قبل از انتخاب موسیقی حتما سری به تقویم بزنید و مناسبت ها را بررسی کنید.


موسیقی می تواند بر تحرک مردم در فضاهای عمومی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال وقتی نمایشگاه بسیار شلوغ است، یک موسیقی پر تحرک می تواند زمان انتخاب را برای افراد کوتاه کند و شاید بتواند به عبور و مرور ها شتاب ببخشد. بنابراین موقعیت ها نیز باید در انتخاب آهنگ لحاظ شوند.


استفاده از آهنگ به همراه نمایش قطعه هایی از همایش های قبلی یا صحنه هایی مرتبط با موضوع گردهمایی می تواند بر اثربخشی محتوای شما بیافزاید.


پخش موسیقی در فضاهای کاملا مذهبی معمولا مناسب نیست و بهتر است از پخش آن خودداری شود، به ویژه در اماکن مذهبی بهتر است از آهنگ های مربوط استفاده شود. چراکه امکان دارد با حساسیت افراد روبرو شوید و برای سازمان بحران ایجاد شود.


با شیوع ماهواره ها و پخش آهنگ های به اصطلاح لوس آنجلسی در پخش های اتومبیل، بسیاری از این آهنگ ها را برای جوانان نوستالوژیک کرده است. شما می توانید از آهنگ های بی کلام و مربوط نیز در مراسم جوانان استفاده کنید. این راه برای جلب مخاطبان جوان می تواند راه خوبی باشد. کما اینکه در سال های گذشته در صدا و سیما و سینماها از این آهنگ ها به کرات استفاده شده است.


موسیقی سنتی و پاپ ترکیبی است که اخیرا بسیاری از خوانندگان به آن رو آورده اند. بنابراین می توانید از این ترکیب ها استفاده کنید. حتی گاهی بد نیست یکی در میان از آنها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که ترکیب آنها باید هارمونی کافی را داشته باشد.

 
در پخش موسیقی کیفیت صدا را نیز در نظر بگیرید. برخی از موسیقی ها باید با پخش های قدرتمند و آمپلی فایر های بسیار قوی پخش شوند. برخی نیز چنین حالتی ندارند. روی هم رفته باید در نظر داشته باشید که صدا برای مخاطبان شما گوش خراش نباشد و موسیقی نرم بهترین جاذبه را دارد. به ویژه در زمان هایی که افراد در حال گفتگو هستند، بهتر است از موسیقی بدون ترانه و ملایم استفاده کنید. به طوری که در مکالمه افراد اختلال ایجاد نشود. همچنین در این زمان ها از پخش نماهنگ پرهیز کنید. تا تمرکز افراد را برای گفتگو از بین نبرد.
 

منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9632/استفاده-از-موسیقی-در-برنامه-های-روابط-عمومی

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد