درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 3 اردیبهشت 1398 - 10:57   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  طبقه استثمارگر می کوشد که حکومت و رسانه ها را از دست ندهد
  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید
  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان
  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق
  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ
  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای
  سرمایه‌ اهدایی میلیاردرها: تبدیل نوتردام به بنای یادبود ریاکاری‌
  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران
  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند
  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9554صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 24 اسفند 1392 - 19:53
روزنامه ایران- روابط ‌عمومی دولتی
روزنامه ایران- می‌توان گفت که قدمت یک دولت را روابط‌ عمومی تعیین می‌کند یا آن‌که روابط‌ عمومی به اندازه دولت‌ها قدمت دارد. استمرار یک دولت منوط به جامعه و موجودیت جامعه، به توافق حد‌اقلی مردم مرتبط است که معمولاً از طریق ارتباطات بین اشخاص و گروه‌ها حاصل می‌شود.
  

روابط ‌عمومی دولتی
(مبانی، فنون و رویکردهای روابط‌ عمومی دولتی)

نویسندگان: مهدی‌ باقریان، هادی کمرئی، محمد حمدان عدنان
انتشارات: کارگزار روابط‌ عمومی

روزنامه ایران- می‌توان گفت که قدمت یک دولت را روابط‌ عمومی تعیین می‌کند یا آن‌که روابط‌ عمومی به اندازه دولت‌ها قدمت دارد. استمرار یک دولت منوط به جامعه و موجودیت جامعه، به توافق حد‌اقلی مردم مرتبط است که معمولاً از طریق ارتباطات بین اشخاص و گروه‌ها حاصل می‌شود.


رسیدن به توافق مستلزم چیزی بیش از عمل ساده مبادله اطلاعات است. این امر نیاز به عنصر ترغیب و مشارکت از سوی همه طرف‌های دخیل دارد که از طریق قوه محرکه «روابط‌ عمومی» ممکن می‌شود.
کتاب «روابط‌ عمومی دولتی» شکل‌گیری و استمرار مدنیت هر دولتی را در گرو یک روابط‌ عمومی قوی تعریف می‌کند و هدف روابط ‌عمومی را فراهم آوردن چارچوبی برای تفکر و عمل حول مسائل و موضوع‌هایی که بین مؤسسات دولتی و مردم وجود‌ دارد، تعریف می‌کند.

 


از این رو مشاهده می‌شود که حتی قدیمی‌ترین دولت‌ها هم شکلی از روابط‌ عمومی و ترغیب را برای کسب حمایت مردم به کار می‌گرفتند.


حرفه روابط ‌عمومی همواره مستلزم قابلیت‌های ارتباطی و توانایی‌های تشویقی و ترغیبی است و چنانچه دولتی فاقد مهارت روابط‌ عمومی باشد، مجبور به استفاده از قوای جبری برای کسب حمایت ناخواسته مردم خواهد ‌شد.


این در حالی است که همواره در تعریف روابط‌ عمومی به واژه «پل» بسنده می‌شود. «پل» در معنا کانالی برای رابطه. درست است که موجودیت هر سازمانی را ارتباطات آن سازمان رقم خواهد زد اما حقیقت این است که هر سازمان و هر دولت برای ادامه حیات به تأیید اجتماع نیاز دارد. بنابراین باید شناسانده‌ شده و خود را عرضه کند و در مقابل بازخوردهای جامعه از اقدام‌ها، خود را محک زند. این تنها به یکسوی پل برمی‌گردد و سوی دیگر آن «جامعه» است.


جامعه نیز نیاز دارد در جریان چند و چون اقدام‌های یک سازمان که به نوعی بخشی از نیازهای او را تأمین می‌کند، قرار گیرد و سازمان را از خواسته‌های مورد نظر و مورد نیاز خود مطلع سازد؛ از این رو بیش از این که نیاز به وجود یک پل یا به عبارتی یک کانال مهم جلوه کند نقش نمایندگی روابط‌عمومی که به نوعی دغدغه هر دو سوی پل را یدک می‌کشد می‌تواند در حکم مهارت‌های تشویقی و ترغیبی اتحاد مردم را رقم‌ زند.


این کتاب در 8 فصل بحث‌های سازنده‌ای را پیرامون عملکرد روابط‌ عمومی در دولت ارائه می‌دهد و زمینه‌های مطالعه روابط‌ عمومی دولتی، مفاهیم و تعاریف، نظریه‌های روابط ‌عمومی دولتی، وظایف، قدمت روابط‌ عمومی دولتی در ایران، سطوح آن، ساختار و آینده روابط‌ عمومی در ایران را به صورتی مبسوط تشریح می‌کند.


از این رو کتاب فوق می‌تواند برای همه طبقات اجتماعی از دولتمردان و شاغلان روابط ‌عمومی گرفته تا استادان و دانشجویانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مفید واقع شود.
 

 

http://www.iran-newspaper.com/?nid=5607&pid=9&type=0

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  با اختلال اضطراب چه می‌توان کرد؟


  طراحی سایت و مدیریت آن چگونه است؟


  هماهنگی فعالیتهای رسانه‌یی بخش کشاورزی گیلان


  آیا شما از پسوردهایی استفاده می‌کنید که به آسانی هک می‌شوند؟


  ایلان ماسک در اندیشه افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی