درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 28 مهر 1397 - 11:17   

جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

  جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

پرزیدنت ترامپ با تایید ضمن مرگ خاشقجی: تبعات برای سعودی‌ها شدید است

  پرزیدنت ترامپ با تایید ضمن مرگ خاشقجی: تبعات برای سعودی‌ها شدید است


ادامه ادامه مطلب دو

دیوار یادبود از خبرنگاران افغان در فرانسه

  دیوار یادبود از خبرنگاران افغان در فرانسه


ادامه ادامه مطلب سه

رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد

  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار جعلی در بستر رسانه‌های اجتماعی
  خرید دینار توسط زائران اربعین حسینی از طریق پیام رسان "بله"
  واگذاری 43 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی توسط بانک ملی ایران
  معرفی کتاب مجموعه مقالات کنفرانس روابط عمومی/ خلاقیت و نوآوری
  اجزا و عناصر خلاقیت
  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ برای جذب رسانه ها
  نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ شرکت خدمات تخصصی جهانی ارتش بریتانیا
  هشت نکته برای بالا بردن امنیت در خریدهای آنلاین
  انتصاب رییس کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران
  واحدهای برتر بانک رفاه در حوزه خدمت رسانی مورد تجلیل واقع شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9375صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 12 اسفند 1392 - 21:24
استراتژی های بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیق حاضر به بررسی و مقایسه اسلحه های مختلف بازاریابی پارتیزانی در محقق شدن اهداف بزرگ شرکت های کوچک با بودجه کم، و میزان اثر بخش تر شدن تبلیغات شرکت های بزرگ می پردازد.
  

استراتژی های بازاریابی پارتیزانی برای کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ، مطالعه موردی شرکت پیک نوین

 

نویسندگان :

علی بنیادی نائینی، مدیر گروه مدیریت اجرایی، مدیریت بازرگانی، دکتری تخصصی
مهدی اسمعیلی صدرآبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه علم و صنعت ایران

m.esmaeilee@Gmail.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تحقیق حاضر به بررسی و مقایسه اسلحه های مختلف بازاریابی پارتیزانی در محقق شدن اهداف بزرگ شرکت های کوچک با بودجه کم، و میزان اثر بخش تر شدن تبلیغات شرکت های بزرگ می پردازد. در واقع این تحقیق، دو گروه مختلف از مشتریان آژانس تبلیغاتی پیک نوین را به تفکیک اندازه و بزرگی شرکت مشتری، در شش ماهه دوم سال 1392 در استان یزد، که بازاریابی پارتیزانی در مورد آنها به اجرا درآمده است، مورد بررسی قرار می دهد.
نتیجه تحقیق اینکه، شرکت های کوچکی که بازاریابی پارتیزانی در مورد آنها به اجرا درآمد، با یک برنامه تبلیغاتی منسجم، توانستند با صرفه جویی میانگین 20 درصدی در بودجه تبلیغات و یا انجام همان روش های به ظاهر ساده و پیش پا افتاده، ولی به گونه ای خلاقانه، مزیت رقابتی مناسبی را نسبت به همکاران خود کسب کنند. همچنین در مورد شرکت های بزرگ بررسی شده در این تحقیق، نتیجه اینکه با یک حمله چریکی حساب شده، در عین کاهش و یا ثابت ماندن هزینه، تاثیرات بسیار مناسبی نسبت به بازاریابی سنتی بدست آمد.


واژگان کلیدی: پارتیزانی، چریکی، بازاریابی، بازاریابی پارتیزانی، بازاریابی چریکی، پیک نوین یزد

 

 

مقدمه :
 بازاریابی پارتیزانی ، ممکن است برای عموم نامی جدید و نا آشنا باشد اما شاید علت این امر، استفاده از عناوین دیگری برای خطاب کردن این نوع بازاریابی است.
بازاریابی پارتیزانی، مفهومی است که اول بار توسط «جی کنراد لوینسون » در کتابی با عنوان «بازاریابی پارتیزانی» در سال ۱۹۸۲ معرفی شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهایی که باعث رشد و ارتقاء ما شود البته بر مبنای یک بودجه کم (Conrad Levinson, 1993).
از آن زمان تاکنون، نگرش به این نوع بازاریابی بسیار تغییر و البته پیشرفت کرده است. شاید دیگر نتوان گفت که این روش تنها برای بودجه‌های کم کاربرد دارد، بلکه هم‌اکنون فاکتور بودجه از آن حذف شده است، می‌تواند رایگان و یا بسیار هزینه ‌بر باشد. در حقیقت پارتیزان ها بر این عقیده اند که حتی یک پنی هم اگر اثر بخش نباشد هزینه زیادی است و یکصد هزار دلار، درصورتیکه منجر به سودآوری چند صد هزار دلاری شود، هزینه کمی است (Conrad Levinson, 1993). با این حال کماکان هدف این نوع بازاریابی جذب مشتریانی است که تجارت شما را به سایر افراد چون دوستان، خانواده و همکاران پیشنهاد می کنند. همه و همه در جهت جلب بیشترین توجه عمومی با استفاده از کمترین منابع ممکن است. به بیان ساده‌تر، هدف، دستیابی به حداکثر نتیجه با حداقل امکانات است.
در این تحقیق، نویسنده تلاش کرده است با بکارگیری اصول بازاریابی پارتیزانی در مورد مشتریان آژانس تبلیغاتی پیک نوین، ضمن ارزیابی میزان تاثیر گذاری این اصول بر سود آنها، مقایسه ای نیز بین دو گروه مشتریان، یعنی شرکت ها و کسب و کارهای کوچکی که بودجه کمی برای تبلیغات خود اختصاص می دهند و گروه دیگر، شرکت ها و کارخانجاتی که تا کنون بودجه های کلان تبلیغاتی خود را با روش های بازاریابی سنتی هزینه می کرده اند، انجام دهد.
با اینکه بیشتر از سه دهه از نگارش اولین کتاب با موضوع بازاریابی پارتیزانی می گذرد، ولی همچنان جای خالی آن در کشور احساس میشود و کاری تحقیقاتی با این موضوع صورت نپذیرفته است.
در این تحقیق، پس از اینکه اسلحه های متفاوت بازاریابی پارتیزانی جهت ارائه برنامه تبلیغاتی مناسب و جلب رضایت مشتریان برای هر یک از مشتریان مورد بررسی قرار گرفت، تعدادی از این اسلحه ها که برای هدف های خاص مورد نظر، مناسب نبودند، مردود اعلام شده و اسلحه هایی که انتخاب شدند با در نظر گرفتن اولویت بکار گرفته شدند. همچنین برای هر یک از دو گروه مشتریان لازم بود با توجه به نوع متفاوت کسب و کار، گروه متفاوتی از اسلحه های بازاریابی پارتیزانی  بکار گرفته شوند.

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  زادروز «پیر سالینجر» روزنامه نگار آمریکایی


  تقویم روز ارتباطات/ سالروز تاسیس بی بی سی بازوی روابط عمومی دولت انگلستان


  تقویم روز فناوری/ مورخی که واژه تکنولوژی از اوست


  رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منصوب شد


  هواوی گران‌ترین گوشی جهان را عرضه می‌کند


  دیدار اعضای کمیته اجرایی نخستین رویداد روابط عمومی استان سمنان با رئیس شورای اسلامی شهر سمنان


  نظام جامع اطلاع رسانی ارائه و تصویب شود


  دیوار یادبود از خبرنگاران افغان در فرانسه


  برگزاری انتخابات سراسری خانه‌های مطبوعات


  روزنامه‌نگاری خاندان ذکاء‌الملک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد