درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 11:13   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
  آینده ما در دست ماست
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 931صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 24 خرداد 1391 - 09:06
اختصاصی/ تولید محتوا و تشکیل بانک اطلاعات رسانه ای/1
محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که باید غنی و دارای ارزش های اطلاعاتی وخبری، جذاب و مورد استفاده، تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. در نهایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست و بدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سید شهاب سید محسنی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی:

اشاره

با توجه به برگزاری هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی و اولین همایش تولید محتوی در تاریخ 25 تیر 1391، نقطه نظرات سید شهاب سید محسنی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در این خصوص جویا شدیم که در پی می آید:

بحث تولید محتوا، بویژه در کارهای انتشاراتی از اهمیت بالایی برخودار است. یعنی به هر میزان فعالیت های انتشاراتی ما در قالب کتاب، بروشور، خبرنامه، گزارش های عملکرد و فعالیت های انتشاراتی بیشتر باشد ابزارها و امکان بیشتری برای ارتباط و تعامل با مخاطبان در اختیار خواهیم داشت. البته تاثیرگذاری موثر همه اینها در گرو محتوای مناسب و مفید است. در واقع یکی از غفلت های بسیاری ازروابط عمومی ها در این زمینه آن است که در حوزه تولید محتوای با کیفیت، وقت وانرژی زیادی نمی گذاریم و حاصل تولید شده در قالب یک محتوای مناسب عرضه نمی شود.

 به نظر مشکل عمده در زمینه تولید محتوا، نداشتن بانک اطلاعات رسانه ای در بسیاری ازروابط عمومی هاست. منظور از بانک اطلاعات رسانه ای هم این است که ما باید اطلاعات پایه ای مربوط به فعالیت ها وبرنامه های سازمانی خود را در قالب فایل های اطلاعاتی در بانک اطلاعاتی جامعی داشته باشیم و مرتب آنها را به روز کنیم.

برای مثال دربخش کشاورزی باید در خصوص گندم به عنوان یک محصول مهم کشاورزی فایلی خاصی باشد که اطلاعاتی مانند تاریخچه وضعیت تولید گندم درجهان وایران، انواع بذر گندم، قیمت خرید، میزان مصرف و... با آمارهای مختلف مقایسه ای طی سال های مختلف را داشته باشیم تا در صورت نیاز از این محتوای در فرصت های مناسب با تنظیم محتواهایی غنی برای رسانه ها به طور مستند و مستدل بهره برداری شود.

اساسا روابط عمومی ها باید مکانیزمی را طراحی کنند که واحدهای سازمانی مربوطه شان، اطلاعات روزانه خود را بدون بورکراسی اداری در اختیار آنان قرار دهند و مطمئن باشند که این اطلاعات در جای مناسب خود به کار گرفته خواهد شد و کارهای آنان نیز نمود اطلاع رسانی و رسانه ای پیدا خواهد کرد.

این بانک، منبع اطلاعاتی ارزشمندی برای تهیه خبر، گزارش، متون مصاحبه های خبری، تهیه مقالات و ... محسوب شده و می تواند فعالیت های انتشاراتی، رسانه ای و تبلیغاتی روابط عمومی ها را پشتیبانی کند.

با وجود چنین بانک های اطلاعاتی دست روابط عمومی ها هیچگاه از اطلاعات لازم برای تدوین محتوا خالی نخواهد بود و قطعا زمینه مناسبی را هم برای تغذیه نشریات و خبرنامه های داخلی پدید خواهد آورد.

به عبارتی دیگر یکی از الویت های اساسی کار روابط عمومی پشتوانه سازی اطلاعاتی است. یعنی تا این پشتوانه سازی اطلاعاتی رسانه ای وجود نداشته باشد، عملا تولید محتوای مناسب مقدور نخواهد بود.

پس وجود یک بانک جامع اطلاعاتی با پشتوانه ای قوی و محکم ابزاری معتبر و مطمئن برای تولید محتوا در روابط عمومی خواهد بود که نبود آن کارهای جاری اطلاع رسانی روابط عمومی و سازمان را دچار اختلال خواهد کرد. این بانک اطلاعاتی کمک خواهد کرد تا روابط عمومی بتواند کارهای ارتباطی و بخصوص رسانه ای خود را سهل تر و راحت تر و موثرتر انجام دهد.

پیام روابط عمومی هر سازمان در محتوای تولیدات رسانه ای قابل دریافت است. این محتوا است که نشان می دهد سازمان چه پیامی برای مخاطبان خود دارد و این پیام تا چه حد موثر می باشد.

متاسفانه اکثر روابط عمومی ها امروزه آن چنان درگیر کارهای روزمره و جاری خود شده اند که گاهی اصلا فرصت فکر کردن به محتوای پیام های سازمانی وپردازش درست آن را پیدا نمی کنند و در چنین شرایطی است که پرداختن به بحث محتوا در روابط عمومی به درستی  در دستور کار جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی قرار گرفته است تا روابط عمومی ها نسبت به اهمیت محتوا بویژه در حوزه کارهای انتشاراتی با الگوهای برتر آشنا شود.

راه اندازی اتاق مهندسی فکر، شوراهای سیاستگذاری اطلاع رسانی وکمیته های تدوین پیام در روابط عمومی ها کمک خواهد کرد تا تولید محتواهای مناسب واثرگذار در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد. اگر دقت کنیم روابط عمومی های موفق و پیشرو همه از همین مسیر عبور کرده اند و این شیوه را در دستور کار خود قرار داده اند و شاید بتوان گفت اصلی ترین کاری هم که در این روابط عمومی ها انجام شده است همین تولید محتوا است.

خوشبختانه درحال حاضربه مدد تکنولوژی های نوین ارتباطی ابزارهای ابلاغ و انتشار پیام بسیارگسترش یافته ولی  محتوایی که از این طریق انعکاس می یابد نیازمند تقویت وغنی سازی منطبق با نیاز مخاطبان سازمانی است. برای مثال در طول یک روز پیامک های زیادی از سوی سازمان های مختلف به دست ما می رسد ولی بسیاری از آنها که مخاطب سابقه ذهنی از پیامک های بدون محتوای آنها دارد، حتی خوانده هم نمی شوند.

این امر نشان دهنده این است که بین ابزار ارسال پیام و محتوای پیام تفاوت هایی وجودارد که باید درک شود.

نتیجه اینکه محتوا و پیام تولیدی وپردازش شده در روابط عمومی بسیار مهم است، محتوایی که باید غنی و دارای ارزش های اطلاعاتی وخبری، جذاب و مورد استفاده، تامین کننده نیاز و علاقه مخاطبان و مشتریان سازمانی نیز باشد تا مورد توجه قرار گیرد. در نهایت اینکه هر محتوایی الزاما کارآمد و موثر نیست و بدون تردید تهیه محتوا در روابط عمومی نیاز به تفکر، مدیریت و برنامه ریزی دارد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  ۷ نمونه از سوگیری در تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد