درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1396 - 03:56   

اسدی: رسانه ها کارکرد مناسبی در زمان انتخابات ندارند

  اسدی: رسانه ها کارکرد مناسبی در زمان انتخابات ندارند


ادامه ادامه مطلب یک

۱۰ نکته‌ مهم برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان

  ۱۰ نکته‌ مهم برای بهبود ارائه خدمات به مشتریان


ادامه ادامه مطلب دو

قرارداد تبلیغاتی عربستان برای توجیه تجاوز به یمن با بزرگترین شرکت روابط عمومی

  قرارداد تبلیغاتی عربستان برای توجیه تجاوز به یمن با بزرگترین شرکت روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان مقاله چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

  فراخوان مقاله چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قابلیت پخش زنده اینستاگرام فیلتر نشده است
  دوازدهمین همایش روابط عمومی دولت الکترونیک برگزار شد
  سومین همایش و جشن بزرگ روز ملی روابط عمومی برگزار می شود
  نقش روابط عمومی در آماده سازی نسلی تغییرات اجتماعی
  وزیر ورزش: روابط عمومی الکترونیک پرچمدار حرکت سازمان ها به سوی حکمرانی خوب و شفافیت سازمانی است
  دعوت به یک‌صدو نودو نهمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران
  شرکت روابط عمومی پیرسون مارستیلار
  قرارداد تبلیغاتی عربستان برای توجیه تجاوز به یمن با بزرگترین شرکت روابط عمومی
  مرگ تدریجی نشریات چاپی
  تبلیغات اسلامی،نقش مهمی در کاهش روند آسیب های اجتماعی البرز دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9286صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیجمعه، 9 اسفند 1392 - 10:22
تغییر مبدأ تقویم ملی به سالروز تاسیس ایران زمین
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-نوشیروان کیهانی زاده- چهار سال و چند ماه پس از برگزاری مراسم تاسیس دولت مرکزی ایران به دست کوروش بزرگ در 25 قرن پیش از آن، در تهران اعلام شد
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-نوشیروان کیهانی زادهچهار سال و چند ماه پس از برگزاری مراسم تاسیس دولت مرکزی ایران به دست کوروش بزرگ در 25 قرن پیش از آن، در تهران اعلام شد که تصمیم گرفته شده است مبدآ تقویم رسمی ایران از هجری خورشیدی به سالروز ایجاد دولت واحد ایرانیان به رهبری کوروش و آغاز شاهنشاهی (امپراتوری) ایران تغییر کند که دو هفته بعد (24 اسفند 1354) با مصوبه پارلمان، این تصمیم قطعی شد و به صورت قانون درآمد و از نوروز (شش روز بعد) در تقوبم رسمی ایران به جای سال «1355هجری» سال «2535شاهنشاهی» قرار گرفت. سران مذهبی ایران با این اقدام مخالف بودند و آن را سرآغاز تغییرات دیگری از این دست از جمله تغییر الفبای نوشتن و حذف برخی از تعطیلات مذهبی و ... می پنداشتند.این تقویم تا شهریور 1357 (شهریور 2537) به همین صورت بود که از این زمان دوباره همه سربرگهای نامه های دولتی که قبلا چاپ شده بود تغییر یافت.


     جعفر شریف امامی که در شهریور 1357 (و در جریان انقلاب) نخست وزیر شده بود، مبدأ تقویم ایران را باردیگر به هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه بازگردانید. وی دو دهه پیش از آن هم نخست وزیر شده بود.


    طبق برخی تفسیرهای منتشره در آن زمان، قدرت های جهانی وقت نمی خواستند که ایران باردیگر و پس از گذشت دو قرن قرارداشتن در رخوت و ضعف به صورت یک قدرت درآید. به تشخیص قدرت های وقت، راهی که ایران پس از برگزار کردن جشن دو هزار و پانصد ساله شدن تامین وحدت در آن گام نهاده بود به «قدرت شدن» ختم می شد. از قرن 21 ایران با روشی دیگر به همان راه بازگشته است و تحولات جهان اینک به گونه ای است که این بار سدّی استوار در سر راه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مرگ تدریجی نشریات چاپی


  اندیشه ها و کارهای یک روزنامه نگار واقعی


  زادروز پراودا


  اینستالایو، رسانه تازه انتخابات ریاست جمهوری


  ورود به حریم شخصی مخاطب درارتباط، ممنوع!


  اسدی: رسانه ها کارکرد مناسبی در زمان انتخابات ندارند


  دکتر حسینعلی افخمی: فضای انتخاباتی تاثیر زیادی بر رسانه ها دارد


  وزیر ورزش: روابط عمومی الکترونیک پرچمدار حرکت سازمان ها به سوی حکمرانی خوب و شفافیت سازمانی است


  سومین همایش و جشن بزرگ روز ملی روابط عمومی برگزار می شود


  قرارداد تبلیغاتی عربستان برای توجیه تجاوز به یمن با بزرگترین شرکت روابط عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: ویژه‌نامه "مثبت اندیشی در روابط عمومی" منتشر می شود