درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:56   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9256صفحه نخست » جمعه، 9 اسفند 1392 - 06:40
برگزاری هم اندیشی نشانه شناسی تبلیغات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات در ایران» با همکاری مدرسه تبلیغات ایده و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «هم‌اندیشی نشانه‌شناسی تبلیغات در ایران» با همکاری مدرسه تبلیغات ایده و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مارکتینگ نیوز، در ابتدای مراسم دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: علی رغم اهمیت تبلیغات، این موضوع مغفول مانده است.

 

وی افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم مبانی درستی از تبلیغات تعریف کنیم و آنچه که در ایران اجرا می شود، عمدتا تقلیدهایی از شیوه های تبلیغاتی است که در غرب متداول است.

 

دکتر سرسنگی با بیان اینکه تبلیغات تاثیرات عمیق فرهنگی دارند، افزود: تبلیغات علاوه بر اطلاع رسانی، تداعی کننده نوعی فرهنگ سازی در جامعه است.

 

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغات گفت: تبلیغات همه ارکان جامعه را درگیر خود می کند.

در ادامه دکتر فرزان سجودی، سخنرانی خود را با موضوع «صندلی ها چه می گویند» آغاز کرد.

 

دکتر سجودی درباره تبلیغات اخیر برخی از بانک ها و شرکت های بیمه ای گفت: تبلیغات اخیر ساختار تمایزی سلسله مراتبی اجتماعی را بازتولید می کنند و از طریق تکرار این ساز و کارها، به باور همگانی تبدیل می کنند.

 

وی با ارائه آگهی هایی از بانک ها و شرکت های بیمه ای، که در آنها صندلی هایی وجود دارند که تداعی کننده فرهنگ اشرافیت هستند، افزود: در این آگهی ها انسان زدایی و تاکید ویژه به فرهنگ اشرافیت، کاملا مشهود است.

 

دکتر سجودی در این مراسم، کاراکترهای گفتمانی تصاویر و چگونگی تحقق بصری نظام‌های گفتمانی را شرح داد.

 

سخنران بعدی این هم اندیشی، دکتر بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بود. وی در سخنرانی خود که با موضوع «پیرامتن تبلیغی در برندسازی» بود گفت: پیرامتن، تبیین کننده متن اصلی و آستانه ورود به آن است.

 

وی با اشاره به نقش پیرامتن ها در ترغیب مخاطبان به سوی تبلیغات گفت: تبلیغات، یک پیرامتن است و نشانه شناسی عبارت است از مطالعه فرآیند معناسازی.

دکتر نامور مطلق گفت: نشانه شناسی پیرامتنی در حوزه تجاری، ارتباط عمیقی با دنیای واقعی دارد؛ و ارجاعیت یکی از اصول مهم در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه در نشانه شناسی تبلیغات از نشانه ها به سوی کنش حرکت می‌کنیم، افزود: در حوزه تجاری، کار تبلیغات این است که نشانه ها را به کنش تبدیل کند. در اینجا کنش، همان رفتار خرید است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، درباره نقش اسطوره در تبلیغات پیرامتنی محصول گفت: تبلیغات در حوزه برندسازی از اسطوره ها استفاده می کند.

سپس دکتر تژا میرفخرایی سخنرانی خود را با موضوع «با چیپس در موزه؛ یک تحلیل گفتمان کاوانه» آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه نشانه شناسی ابزار مناسبی برای بررسی تصویر است، گفت: در نشانه شناسی، توصیفی از تصویر ارائه دهیم که ابتدا تصویر را تبدیل به زبان کند، پس از اینکه معنای روشنی از تصویر قابل درک شد، می توانیم از نشانه شناسی استفاده کنیم.

 

دکتر میرفخرایی در این مراسم برخی از آگهی های تبلیغاتی را از منظر نشانه شناسی تحلیل کرد.

 

گفتنی است دکتر مرتضی بابک معین، دکتر عبدالله گیویان، و دکتر فرزاد مقدم، از دیگر سخنرانان هم اندیشی نشانه شناسی تبلیغات بودند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد