درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 آبان 1398 - 08:12   

کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند

  کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند


ادامه ادامه مطلب یک

یک پیام

  یک پیام


ادامه ادامه مطلب دو

چرا آزادسازی داده ها در کشور اتفاق نمی افتد؟

  چرا آزادسازی داده ها در کشور اتفاق نمی افتد؟


ادامه ادامه مطلب سه

مایکروسافت اخلاقی ترین شرکت سال ۲۰۱۹

  مایکروسافت اخلاقی ترین شرکت سال ۲۰۱۹


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/1
  نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان برگزار شد
  عملکرد روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام شد
  پروپاگاند چیست؟
  چگونه PR می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟
  کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند
  یک پیام
  5 توصیه برای اداره یک بنگاه تبلیغاتی
  روابط عمومی مثبت
  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون کشتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 925صفحه نخست » چهارشنبه، 24 خرداد 1391 - 07:50
وقتی سایت‌ها، صندوق می‌شود!
محمد امامی - جایگاه‌های اینترنتی برخی از سازمان‌ها هنوز به وسیله‌ای برای شفاف‌سازی و تسهیل جریان ارتباط سازمان و ذینفعان تبدیل نشده‌اند.
  

یکی از ویژگی‌های مدیران و سازمان‌ها و روابط عمومی‌های پیشرو، پاسخگو بودن آن‌هاست. این دسته از مدیران و سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌ها با ابزارهای مناسب ارتباطی، ساز و کارها و مجراهای مطمئن و ساده‌ای را تدارک می‌بینند تا هم شهروندان و کارکنان و ذینفعان بتوانند به سهولت با وظایف سازمان و مدیران ذیربط و حدود مسئولیت‌های آنان و نیز حقوق قانونی خود آشنا شوند و هم مسئولان بتوانند ضمن ارتباط متقابل و دوسویه با شهروندان و ذینفعان و کارکنان، نسبت به ابهام‌ها، پرسش‌ها، گلایه‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و شکایت‌های آنان، به سهولت، دقت، سرعت و به خوبی پاسخگو باشند.
در گذشته‌ی نه چندان دور یکی از مکانیزم‌هایی که برای آگاهی از انتقادها، گلایه‌ها و شکایات مدیران و روابط‌عمومی‌ها به‌کار گرفته می‌شد، «صندوق‌های پیشنهاد و انتقاد» بود.
این صندوق‌ها کارکردی عمدتا یکسویه داشت. شهروندان، ذینفعان و کارکنان انتقاد خود را درون آن می‌انداختند و مسئولان ذیربط نیز هر زمان که می‌خواستند این صندوق‌ها را بازگشایی می‌کردند و اگر می‌خواستند پاسخ می‌دادند، تازه به دلیل بی‌نام بودن اغلب نامه‌ها، بسیاری از مخاطبان از سرنوشت نامه‌ خود بی‌خبر می‌ماندند.
گرچه برخی از سازمان‌ها و مدیران و روابط‌عمومی‌ها با لحاظ نمودن ابتکارهایی صندوق‌های انتقادها و پیشنهادها را از حالت یکسویه بودن بیرون می‌آوردند اما اغلب این صندوق‌ها کارکردی یکسویه داشت و در عمل، قریب به اتفاق مخاطبان اعتمادی به آن نداشتند و توانایی برقراری ارتباط موثری با سازمان و مدیران را نداشت.
با توسعه‌ اینترنت و وبلاگ‌ها و سایت‌ها و سایر مظاهر فناوری ارتباطات و اطلاعات، سازمان‌ها و مدیران و روابط‌عمومی‌های پیشرو، این سمت و سو را یافتند تا با بهره‌گیری از این ابزارها، مجرای سهل و ساده‌ای را برای مخاطبان خود فراهم کنند که این روش، سه ویژگی و تمایز مهم داشت: «دوسویه و تعاملی بودن»، «سرعت و سهولت دسترسی» و دیگری «حذف وابستگی به زمان و مکان».
به این طریق جریان ارتباط بین شهروندان و سازمان‌ها و مدیران آن، دچار تحولی مثبت شد و سازمان‌ها این امکان را یافتند تا به نحو گسترده و موثری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اما همزمان با تغییر و تحولی که در فناوری دسترسی و ارتباطات روی داد، تغییر و تحول مختصری صرفا در سطح برخی از سازمان‌ها و مدیران پیشرو رخ داد که خواستند و توانستند از فضا و امکان جدید بهره‌مند شده و ارتباطات دوسویه و ساده‌ای را با ذینفعان خود برقرار ساخته و با شناخت کاستی‌های خود و رفع آن‌ها، رضایت ذینفعان را از سازمان مربوط ارتقا بخشند.
اکنون نیز به رغم تنوع و توسعه‌ روزافزون ابزارها، امکانات، فناوری‌ها و مجراهای ارتباطی، برخی از سازمان‌ها، مدیران و روابط‌عمومی‌ها، به گونه‌ای با این پدیده روبرو شده‌اند که سه ویژگی مهم آن یعنی «دوسویه و تعاملی بودن» و «سرعت و سهولت دسترسی» و «وابسته‌ نبودن به زمان و مکان» را به طور کلی به دست فراموشی سپرده‌اند و این ابزارها و مجراهای ارتباطی را در عمل به صندوق‌هایی تبدیل کرده‌اند که ماهیتی یکسویه و غیرپاسخگو دارند!
جایگاه‌های اینترنتی برخی از سازمان‌ها هنوز به وسیله‌ای برای شفاف‌سازی و تسهیل جریان ارتباط سازمان و ذینفعان تبدیل نشده‌اند، و خاطره‌ صندوق‌های پیشنهاد و انتقادی را در ذهن متبادر می‌سازند که مسئولان آن، تمایلی به شفاف سازی و پاسخگویی نداشته و هر زمان که خود فرصت و تمایل داشته باشند به این مهم اقدام خواهند کرد!
به این طریق با تحول نیافتن فناوری دسترسی مخاطبان و یکسویه ماندن جایگاه‌های اینترنتی و سایر مجراهای ارتباطی این نوع سازمان‌ها، اعتماد ذینفعان به صورت فزاینده‌ای رو به افول نهاده و این ابزارهای ارتباطی در عمل حتی کارکردهای سنتی صندوق‌های پیشنهاد و انتقاد را از دست می‌دهند و تنها چیزی که بی اهمیت تلقی شده و به فراموشی سپرده می‌شود «رضایت ذینفعان» است.
فراموش نباید کرد که سازمان‌ها و مدیران و روابط‌عمومی‌هایی که برای «رضایت ذینفعان و مشتریان و کارکنان» ارزش قایل هستند با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و متناسب‌ترین ابزارهای ارتباطی، به صورت فعالانه و پیشگیرانه، مسیرهای گوناگون آسان، سریع، مطمئن و کم‌هزینه‌ ارتباطی دوسویه و تعاملی را برای دریافت پیشنهاد، انتقاد، گلایه، اعتراض و شکایت‌های ذینفعان خود و نیز پاسخگویی خوب و به موقع  به آنان فراهم می‌سازند.
این دسته از سازمان‌ها و مدیران و روابط‌عمومی‌های روشن‌بین، ضمن احترام به مشتریان، توجه به ارتباطات درون سازمانی و تعامل با کارکنان را فراموش نمی‌کنند، چرا که این باور در آنان شکل یافته و وجود دارد که مسیر رضایت مشتریان، از رضایت کارکنان می‌گذرد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه PR می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند؟


  5 توصیه برای اداره یک بنگاه تبلیغاتی


  روابط عمومی مثبت


  انتصاب سرپرست روابط عمومی فدراسیون کشتی


  پروپاگاند چیست؟


  نشست اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان هرمزگان برگزار شد


  عملکرد روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب اعلام شد


  یک پیام


  کاربران مرورگر اکسپلورر در منطقه آسیا هدف قرار گرفتند


  نکاتی سودمند در مورد روابط مطبوعات/1


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود