درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9212صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 4 اسفند 1392 - 13:36
تحوّل ژورنالیسم ایران
تحوّل ژورنالیسم ایران در پی انتقاد «جان بروس» روزنامه نگار آمریکایی از وضعیت انتشار خبر در روزنامه های ایران
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نوشیروان کیهانی زاده- 23 فوریه 1954 (اسفند 1332) جان بروس روزنامه نگار آمریکایی که به سمت وابسته مطبوعاتی سفارت آمریکا در تهران منصوب شده بود در نطقی در انجمن ایران و آمریکا و در برابر یک جمع، این تعجب خودرا ابراز کرده بود که چرا روزنامه های تهران رفتن نخست وزیر به آب علی (محل اسکی و تفریحگاه زمستانی) را در تعطیل آخر هفته، خبر صفحه اول قرار می دهند! و اخبار و مطالب مورد نیاز مردم را که بخشی از زندگانی روزه مره آنان را تشکیل می دهد نادیده می گیرند و در آنها، اخبار مورد نیاز مردم ازجمله تغییرات بهای گوشت و پنیر ـ خانه و زمین، مدرسه و بیمارستان، نظر مردم درباره مصوبات پارلمان و تصمیمات کابینه و تفسیر و اظهار نظر و صفحات نامه به سردبیر به چشم نمی خورد و ....


     جان بروس که چنین به صراحت انتقاد کرده بود گفته بود که سالها در روزنامه های کالیفرنیا قلم زده، وفادار به اصالت ژورنالیسم است و نمی تواند حتی در کسوت دیپلمات، کار غیر حرفه ای را در روزنامه ها ـ صرف نظر از کدام کشور تحمل کند.


     اظهارات «جان بروس» به عنوان نظر اصلاحی یک همکار، در برخی از روزنامه های تهران منعکس شده بود. سناتور عباس مسعودی ناشر روزنامه اطلاعات و چند نشریه دیگر همان وقت گفته بود که «بروس» واقعیت هارا گفت و ضعف ژورنالیسم ما، نبود آموزش روزنامه نگاری و «خود ـ رو» بودن روزنامه نگاران است و او تصمیم گرفته است که در دو ـ سه سال آینده نخستین دوره آموزش روزنامه نگاری ایران را دایر کند [که در نیمه اول سال 1335 دایر شد].


    ورود دو استاد آمریکایی پیشهِ روزنامه نگاری در چهار و پنج سال بعد به ایران برای آشنا ساختن روزنامه نگاران ایرانی به اصول و روش های روزنامه نگاری و تعاریف مربوط و طرز تهیه و نگارش مطلب ژورنالیستی احتمالا به توصیه «جان بروس» صورت گرفته بود.


    روزنامه های ایران از آن پس تا سال 1358 (سال پس از انقلاب) که روزنامه نگاران حرفه ای، فله ای اخراج شدند پا به پای ژورنالیسم جهانی رو به رشد بود که دوباره افول کرد و به نظر می رسد که این وضعیت ادامه دارد. کثرت روزنامه در یک کشور، دلیل وجود یک ژورنالیسم مطابق اصول و تعاریف نیست و هر فارغ التحصیل دانشگاه نمی تواند روزنامه نگار واقعی شود به همان گونه که هرکس با رفتن به دانشگاه و مطالعه ادبیات نمی تواند شاعر شود. ضعف ژورنالیسم شوروی یکی از علل فروپاشی این امپراتوری از درون توصیف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد