درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:29   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9202صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 4 اسفند 1392 - 10:25
روابط عمومی- حقوق پایمال شده نویسندگان ایرانی در فضای بی قانونی نشریات آنلاین
سخن سردبیر- سال های پس از اینترنت، سال هایی متفاوت در عرصه مطبوعات ایران هستند. سال هایی که فضایی بسیار آزاد در اختیار همگان قرار گرفته و همه می توانند به راحتی با نام مستعار و حقیقی هر کاری را در فضای اینترنت انجام دهند. این سال ها را از یک نظر می توان سال های نقض قوانین در فضای مجازی دانست. فضایی که مثل فضای حقیقی تحت نظارت نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سخن سردبیر- سال های پس از اینترنت، سال هایی متفاوت در عرصه مطبوعات ایران هستند. سال هایی که فضایی بسیار آزاد در اختیار همگان قرار گرفته و همه می توانند به راحتی با نام مستعار و حقیقی هر کاری را در فضای اینترنت انجام دهند. این سال ها را از یک نظر می توان سال های نقض قوانین در فضای مجازی دانست. فضایی که مثل فضای حقیقی تحت نظارت نیست.


به گزارش شارا، یکی از چالش هایی که در این فضا با آن روبرو هستیم مساله نقض حق تالیف است. از آنجا که پرهزینه ترین بخش حضور در فضای اینترنت برای یک مدیر، تولید محتوا است، برخی از نشریات آنلاین اقدام به کپی برداری از سایت های دیگر بدون ارجاع به منبع اصلی آن می کنند و این یعنی نقض حق تالیف.


اگرچه در حقوق اسلام و فقه امامیه از موضوع «حق تألیف» به صورت خاص، احکام و قواعدی در دست نیست اما این مبحث می‌تواند در برخی از ابواب فقهی و تحت عناوینی از قبیل «معاوضه بر حقوق»، «حقوق قابل نقل و انتقال»، «حق مالی» مطرح شده است با این حال امروز در مطبوعات کشور، مساله نقض حق تالیف به طور جدی مطرح است.


آیا کپی مطلب به معنای نقض حق تالیف است؟
در فضای مجازی هر کس می تواند مطلبی را در وبلاگ، شبکه اجتماعی، وبسایت خود از سال های دیگر نقل کند. اما این نقل به دو شرط در تضاد با حق تالیف قرار نمی گیرد:
1. متنی که در سایت کپی می شود باید اشاره ای به نویسنده و سایت انتشار دهنده آن کرده باشد.
2. کل مطالب یک سایت به طور کامل در سایت دیگر کپی نشود.
 

چه کسانی حق تالیف را پایمال می کنند؟
معمولا افردی که حق تالیف را پایمال می کنند به دو دسته تقسیم می شوند:
1. سایت های بزرگ خبری: این سایت ها عموما خبرنگارانی دارند که برای تهیه گزارش ها، مقالات و سایر مطالب از سازمان حقوق دریافت می کنند. کپی مطالب وبلاگ های کوچک یا سایت های تخصصی توسط خبرنگاران این سایت ها در واقع نوعی کم کاری و سرقت معنوی به شمار می رود.
2. وبلاگ ها و سایت های شخصی: افرادی که وبلاگی را به طور روزانه به روز می کنند و ممکن است مطالبی را از سایتی کپی کنند.
 

پیامدهای نقض حق کپی برای سایت های متخلف
سئو پی آر که آخرین عرصه روابط عمومی اینترنتی در دنیا به شمار می رود در بخش مربوط به موتورهای جستجو و کپی رایت به آن دسته از افرادی که کپی کار انجام می دهند هشدار می دهد که حتما باید لینک سایتی را که مطلبی را از آن کپی می کنند در میان مطلب خودشان قرار دهند در غیر این صورت آنها در دریافت رتبه صفحه با مشکل روبرو می شوند و سایت گوگل به آنها رتبه صفحه نمی دهد. بنابراین نقض حق تالیف برای سایت های متخلف عوارضی را به همراه دارد.


تجربه شارا در نقض حق تالیف
سایت شارا از ابتدای فعالیت خود، بنایش را بر درج منبع برای تمام مطالب خود گذاشته است و بیشتر مطالب شارا، متون ترجمه و تالیفی هستند که نویسندگان شارا و میهمان برای شارا ارسال می کنند.
همچنین شارا برای بررسی میزان انعکاس مطالب خود آنها را در سیستم مانیتورینگی قوی بررسی می کند و متاسفانه ما شاهد نقض قانون کپی از جانب سایت های خبری بزرگی بوده ایم که هرکدام از آنها در واقع باید نمونه ای اخلاقی برای سایر سایت های خبری باشند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:


1. سایت خبری قانون
2. سایت باشگاه خبرنگاران جوان


با این حال امیدواریم که سایت های مذکور و سایر سایت ها ضمن نقل مطالب شارا، با درج نام نویسنده و نام سایت، حق تالیف را گرامی داشته و پایبندی خود را به اصول اخلاق حرفه ای مطبوعات نشان دهند.


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 3 نظر (فعال: 3 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
سحر مهدویان
| 1392/12/4 - 15:20 |     0     0     |
جانا سخن از دل ما می گویی!

اصفهانی
| 1392/12/4 - 21:20 |     2     0     |
به هر باید اطمینان داشته باشید که واقعا چنین موردی را سایت شما انجام نداده باشد هر عملی عکس العمل هم دارد و عدم شناخت رسانه ها و این که اینجا ایران است و هر اتفاقی غیر منتظره نیست و عادی است

بی نام
| 1392/12/5 - 17:33 |     0     0     |
اون قسمت فقه اسلامیش خیلی جالب بود!!!


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد