درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:42   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9082صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 28 بهمن 1392 - 10:27
روابط عمومی بانک،عرصه شخصی نیست!
صندلی روابط عمومی این روزها سکوی مهمی برای سازمان هایی اعم از بانک ها و بیمه و ... شده است . آنجا که با هدف مسئولیت های اجتماعی سازمان خود را غرق در معرفت می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، اما به راستی چقدر از این ایفای مسئولیت ها ژست اجتماعی است و چقدر علاقه مدیران این حوزه و چقدر علاقه سازمان ها به مشارکت در عرصه های مردمی؟
مدیریت بازاریابی یکی از بانک های خصوصی با سابقه، توسط مدیری اداره می شود که هرچند این روزها به عرصه های اجتماعی و فرهنگی و هنری توجه فراوانی نشان می دهد، اما در پاسخ گویی به رسانه های اقتصادی که منعکس کننده شفاف مسائل این بنگاه ها هستند، توجه چندانی ندارد . شاید به همین دلیل است که بزرگان روابط عمومی علم و تخصص این رشته را فراتخصصی می دانند.
او که از سابقه کاری وی پیش از ورود به گروه مالی سامان اطلاعی در دست نیست و تنها چند کتاب و گفت و گو و مقاله در عرصه های شعر و ادب از او منتشر شده است و سابقه فعالیت در امور بازاریابی و روابط عمومی را در کارنامه کاری ندارد،این روزها حوزه فعالیت مدیریت بازاریابی و روابط عمومی( به عنوان زیر مجموعه این بخش ) این بانک را به حامی عرصه های فرهنگی و هنری تبدیل کرده است .
برخی از فعالیت های این بانک در مدتی که وی عهده دار این مسئولیت بوده  بیشتر در زمینه های انتشار آلبوم موسیقی،حمایت از انتشار کتاب،برگزاری نمایشگاه های هنری به ویژه در حوزه داستان و نقاشی است.
بانک سامان در دو سال گذشته حمایت های مالی فراوانی در عرصه هایی نظیر حمایت مالی از فدراسیون والیبال در بخش‌هایی مانند حضور در مسابقه‌های لیگ جهانی، آسیایی در سال ۱۳۹۲ ،سرمایه‌گذاری و حمایت از اجرای سوئیت سمفونی خلیج فارس با رهبری شهرداد روحانی ، حمایت از اولین دوره جشنوارهٔ داستان کوتاه فهرست در پاییز ۱۳۹۱ ، حمایت مالی از چهارمین دوسالانهٔ نقاشی دامون‌فر در مهرماه 1391، حمایت از ویدئو-پرفورمنس "نزدیک‌تر بیا... " و برگزاری نمایشگاه نقاشی، خطاطی و عکاسی هنرمندان معاصر ایران "گنجینه سامان" در زمستان 1392 را صورت داده است.
همچنین این بانک برای بازسازی هویت بصری خود بر اساس اعلام منابع غیر رسمی بین 100 هزار تا 500 هزار دلار هزینه کرده است و این ارقام هیچگاه توسط مسئولین بانک سامان رد یا تائید نشده است.
این در حالی است که در طراحی جدید لوگو زیبایی و پرستیژ به نحو احسن هدف قرار گرفته،غافل از این که در نوشتار جدید از حروف عربی در تصویر سازی نام این بانک استفاده شده است .
حرف «ک» در عبارت «بانک سامان» مندرج در تابلوهای این بانک کاملا عربی است و در حالی که توجه به عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و هنری در این بانک بازاری داغ دارد، نوشتار اصیل و خط و حروف پارسی در تابلوها جایی ندارد.
اینجا است که این شائبه مطرح می شود که آیا بانک سامان برای پرستیژ اجتماعی اقدام به فعالیت در عرصه های فرهنگی می کند و یا علائق مدیران، بانک را به این سمت می کشاند .
از دیگر مواردی که در هفته های اخیر توسط این مدیریت نادیده گرفته شده پاسخ گویی به مشکلات نت بانک جدید سامان که البته در رسانه ها نیز مطرح و البته مشتریان با آن درگیر بودند است. در هفته های گذشته همزمان با راه اندازی نت بانک جدید مشکلات فراوانی برای مشتریان به وجود آمد و مبادلات الکترونیکی مشتریان با اختلالاتی مواجه شد .بگذریم از این که راه اندازی این سرویس جدید با چه فراز و نشیب هایی در داخل بانک همراه بود و چه هزینه میلیاردی برای اجرای این طرح و البته تبلیغات میلیاردی آن صورت گرفت اما مهم رویکرد بانک در مواجه با مشتریان و البته عملکرد روابط عمومی حرفه ای این بانک بود تا جائی که حتی زحمت ارسال پیامکی به منظور اطلاع رسانی و یا پوزش خواهی را به خود نداد و البته رسانه هایی که در این عرصه نیز اطلاع رسانی کردند از پاسخ رسمی و تشریح علت این اختلال به منظور اطلاع رسانی به مخاطبان و مشتریان بی نصیب ماندند.
در دنیایی که در بحث بنگاه های خدماتی مشتری مداری و ارزش گذاری به ایشان نخستین حرف و البته آخرین حرف نیز هست اطلاعیۀ بهینه‌سازی سامانه نرم‌افزاری نت‌بانک که در واقع پوزشی از مخاطبان است در کمتر رسانه ای منعکس شده است و مسلما از این کم کاری مدیریت بازاریابی در این خصوص تنها و تنها مشتریان و البته سهام داران و ذی نفعان آسیب خواهند دید.
شایان ذکر است تیم مدیریت بازاریابی پیش از این با مدیریت فرشته ضرابیه توانسته بود پیوند محکمی را با رسانه های فعال در حوزه اقتصادی داشته باشد در اثر این پیوند بود که در بحث اختلاس 3 هزار میلیاردی و البته جنجال های رسانه ای بانک سامان با آسیب کمی از این میدان عبور کرد.

منبع: Banker

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد