درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:17   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9059صفحه نخست » شنبه، 26 بهمن 1392 - 21:24
تأثیر نحوه ارائه لیست قیمت ها بر روی رفتار خرید مشتریان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصولأ تا اینجا تحقیقات تجربی بر روی طرح و منو و نحوه ارائه قیمتها ، بر روی تاثیرات نگرشی مشتریان تمرکز داشته است و لزومأ به رفتار خرید حقیقی مشتریان توجهی نداشته است. در این تحقیق بر روی نحوه ارائه قیمتها کار شده است تا مشخص کند که کدام فرم از قیمت ها ممکن است بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر بگذارد.
  

تأثیر نحوه ارائه لیست قیمت ها بر روی رفتار خرید مشتریان (مطالعه موردی یک رستوران در شهر شیراز)

 

نویسندگان :

دکتر برآهویی

علی کشت ورزیان

ali_keshtvarzian@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصولأ تا اینجا تحقیقات تجربی بر روی طرح و منو و نحوه ارائه قیمتها ، بر روی تاثیرات نگرشی مشتریان تمرکز داشته است و لزومأ به رفتار خرید حقیقی مشتریان توجهی نداشته است. در این تحقیق بر روی نحوه ارائه قیمتها کار شده است تا مشخص کند که کدام فرم از قیمت ها ممکن است بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر بگذارد.
بطور کلی نحوه ارائه قیمتها به عنوان یک پیش بینی کننده مهم در خرید مشتریان در یک محیط رستورانی گران به شمار نمی آمدند. زمانیکه علائم نشان دهنده ی پولی مثل ریال یا R استفاده می شود نتایج بوجود آمده نشان دهنده ی یک کاهش قابل توجه در خرید است. بعلاوه هیچ تفاوت قابل توجهی بین نمونه های ارائه شده عددی و حروفی در خرید دریافت نشده است.  

 

واژگان کلیدی: طراحی منو، فرمت قیمت، رفتار مصرف کننده رستوران، روانشناسی منو، ارائه قیمت

 

 مقدمه :
کلسون (1994) دادن منو به یک مهمان رستوران را به عنوان توانایی جا دادن یک تبلیغ در دستان هر مشتری قبل از اینکه آنها پولشان را تقسیم کنند توصیف می کند. گزارش گالوپ (1987) و رینولد و همکارانش (2005) نشانگر این موضوع بود که مجموعه ای از مشاوران ، طراحان گرافیک و مدیران شاغل در رستوران در جستجوی طرح ظاهری جهت عمل قیمت گذاری برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری و رفتار خرید وی بودند. اگرچه مدارکی مبنی بر چنین روشهای طراحی برای افزایش توجه مشتری وجود دارد ولی هیچ ارتباطی بین توجه و رفتار خرید منتشر نشده است.
تحقیقات مدیریت جهت مهمان نوازی موجود برای رفتار خرید مشتری و ارزیابی کیفی ، تغییراتی را در برچسبهای منو پیشنهاد می کند (وانسینک و همکارانش 2001) .
وانسینک و همکارانش مختصرأ دریافتند که برچسبهای توضیحی می توانند تکرار موارد خرید را به خوبی رضایت مشتریان از خرید فراهم سازند ولی افزایش رضایت در افزایش تمایل به خرج کردن نشان داده    نمی شود.
همچنین تحقیقات دیگر نشان می دهند که مهمانان ویژه ممکن است به صورت نگرشی توسط اعداد یا ارائه بهای قیمت تحت تاثیر قرار گیرند (کارمین و نورکاس 1990 ؛ نایپال و پارسا 2001) .
تحقیقات مربوط به ارائه قیمت هایی که منجر به رفتار خرید غذا در سوپرمارکتها می شود پیشنهاد می کند که اختلاف ارائه قیمتهایی که بر پایه موقعیت ، اندازه و استفاده از علائم می باشد می تواند بر روی رفتار خرید مشتری که از قیمتها اطلاعی ندارد تاثیر بگذارد ( میازاکی و همکارانش 2000) . در این تحقیق ما یک فاکتور از اینچنین ارائه و قیمتهایی در رستورانها برای مشخص کردن اینکه آیا ظاهرات قیمتها بر روی رفتار خرید مشتری تاثیرگذار است یا خیر را آزمایش میکنیم.
بطور معمول یک گستره ای از تنوع نمونه های قیمت های مورد استفاده در منوی رستورانها را مشاهده    می کنیم ؛ برای مثال یک نمونه از منوهای 20 دلاری بصورتهای مختلفی معمولا به یک مهمان عرضه می شود:

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد