درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:58   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9052صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 26 بهمن 1392 - 13:40
ابزارهای مورد استفاده برای روابط عمومی ها
پروفسور شراوان رونتا، استاد بازاریابی - یک سازمان کسب و کار بخشی از سیستمی است که ما آن را به نام جامعه می شناسیم، شرکت ها تنها به خاطر حمایت جامعه به وجود می آیند، رشد می کنند و زنده می مانند. در مواردی از لحاظ نیروی انسانی، دسترسی به بازار برای محصولات و خدمات و غیره، سرمایه داری برای حفظ خودش نیازمند حفظ روابط مستمر با جامعه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک سازمان کسب و کار بخشی از سیستمی است که ما آن را به نام جامعه می شناسیم، شرکت ها تنها به خاطر حمایت جامعه به وجود می آیند، رشد می کنند و زنده می مانند. در مواردی از لحاظ نیروی انسانی، دسترسی به بازار برای محصولات و خدمات و غیره، سرمایه داری برای حفظ خودش نیازمند حفظ روابط مستمر با جامعه است.


روابط عمومی اساسا عملی آموزشی و اطلاع رسانی است که توسط یک شرکت با هدف ایجاد درک متقابل بین جامعه و خود انجام می شود.


فعالیت های تعاملی روابط عمومی با هدف برقراری ارتباط با همه ذینفعان در یک شرکت انجام می شود، بنابراین برای ایجاد تصویری مثبت و مترقی از یک شرکت در میان آنها، توسعه پایدار و بقا به آن نیاز است.
کسب و کارها در مواجهه با خصومت های کارکنان می شوند چراکه آنها دائم درگیر روابط صنعتی ضعیف، مشتریان ناراضی، گیرندگان خدمات دولتی متکبر، خانه های کسب و کار رقیب و سایر گروه های اجتماعی می باشند. روابط عمومی در این میان به برقراری تعامل در وضعیت های منفی کمک کرده و از درگیری میان سهامداران و سرمایه گذاران و شرکت جلوگیری می کند.


ابزارهایی که روابط عمومی توسط شرکت مورد استفاده قرار می دهد:


1. رویدادها: سازمان ها رویدادهایی را با سعی در ایجاد اعتماد یا همکارای های صنعتی برای توسعه و بهبود تصویر شرکت اجرا و مدیریت می کنند. «کنفرانس اعتمادسازی بر بستر جهانی شدن- رویکرد هندی»


2. ادبیات شرکت: سازمان ها سعی می کنند هویت حرفه ای و معاصر خود را از طریق نوشته هایشان معرفی کنند (سربرگ، کارت ویزیت، بروشورها، خبرنامه ها و غیره) و همچنین از وبسایت هایشان.


3. رسانه: اگر یک شرکت محصول یا خدمت جدیدی ارائه می دهد یا بخش جدیدی را راه اندازی می کند از نمایندگان رسانه ها دعوت می کند، برای آنها گزارش های خبری ارسال می کند یا حتی از طریق اشخاص ثالث برای بازدید از رسانه ها دعوت به عمل می آورد.


4. حمایت های مالی: سازمان ها برای رویدادها و علت های مختلف حمایت هایی را در نظر می گیرند که در هماهنگی با ارزش های خودشان هماهنگ هستند. برای مثال: آدیتا بریلا بورس تحصیلی ارائه می دهد.


5. مصاحبه: یکی دیگر از راه های معاصر برای بهبود چهره سازمان این است که مطمئن شوید سران سازمان در شبکه های معتبر تلویزیونی ظاهر می شوند.


نویسنده: پروفسور شراوان رونتا، استاد بازاریابی، هیئت علمی دانشکده تبلیغات، موسسه مدیریت دالمیا، بمبئی.


مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: http://www.virtual-strategy.com/2014/02/15/best-crisis-public-relations-companies-rankings-reported-toppragenciescom-february-2014#ixzz2tODAKSf0

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد