درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8730صفحه نخست » صوت و فیلم روابط عمومیجمعه، 11 بهمن 1392 - 11:07
معرفی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
با گسترش فعالیت های حوزه روابط عمومی در ارگان های دولتی و بخش خصوصی در سال های اخیر، روزانه حجم فراوانی از اطلاعات تولید می شد و وجود سایتی که بتواند اطلاع رسانی به موقع و منصفانه را در این حجم انجام دهد وجود نداشت.
  

معرفی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

www.shara.ir

 


با گسترش فعالیت های حوزه روابط عمومی در ارگان های دولتی و بخش خصوصی در سال های اخیر، روزانه حجم فراوانی از اطلاعات تولید می شد و وجود سایتی که بتواند اطلاع رسانی به موقع و منصفانه را در این حجم انجام دهد وجود نداشت.


سایت شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، با هدف اطلاع رسانی به موقع و منصفانه به جامعه روابط عمومی راه اندازی شد. در واقع، «شارا» ضمن انعکاس کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به روابط عمومی در عرصه های ملی و بین المللی، تلاش خواهد کرد تا از یکسویه شدن در این زمینه جداً بپرهیزد.


علاوه بر آن، مهم ترین اصلی که مورد توجه جدی «شارا» قرار دارد نشان دادن نقش اصلی روابط عمومی در مناسبات اجتماعی و سازمانی است و در این راستا، تلاش خواهد کرد در بخش های مختلف کاری، ضمن معرفی فنون تازه و مبتکرانه برای بهبود مدیریت روابط عمومی، به ارایه بینشی ارزشمند از وجوه گوناگون هنرهشتم کمک نماید.


اما در عین حال مجالی در اختیار اساتید، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و سایر علاقمندان گذاشته می شود تا آزادانه عقاید و دیدگاه های حرفه ای خود را در همه امور روابط عمومی بیان کنند.


اصل دیگری که در شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران مورد لحاظ قرار گرفته است، اصلاح طلبی حرفه ای است. گام سپاری در این مسیر، در گرو پویایی و سرزندگی ارزش ها و اصول اخلاق حرفه ای روابط عمومی و جریان داشتن آن ها در متن فعالیت های کارگزاران هنرهشتم است.


با این رویکرد سایت شارا برای فراهم آوردن امکان استفاده همه جامعه روابط عمومی ایران، اقدام به طراحی سایتی کم حجم و در عین حال با فضای مناسب جهت انتشار حجم بالای اطلاعات که روزانه در حوزه روابط عمومی تولید می شود، راه اندازی شد.


یکی از مسائل مهم در طراحی شارا، طبقه بندی های مناسب برای دسترسی آسان مخاطبان به موضوعات مورد نظرشان بود. لذا این سایت از 25 بخش دینامیک و 5 بخش استاتیک تشکیل شده است. در این نوشتار به بررسی قسمت های مختلف شارا می پردازیم.


1. صفحه اصلی: این صفحه دربردارند لینک های مطالب منتشر شده در شارا می باشد که هر بخش به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.


2. ایده های برتر: خلا وجود مکانی برای ارائه ایده هایی که در حوزه علوم ارتباطات و به ویژه روابط عمومی وجود داشت، سبب شکل گیری این بخش از سایت شارا شد. در این بخش که اغلب محتوای آن توسط کارگزاران و دانشجویان و متخصصان روابط عمومی برای مدیریت سایت ارسال می شود، به نوآوری ها و ایده هایی که می توانند منجر به تغییر و بهبود شرایط واحد روابط عمومی شوند پرداخته می شود.


3. دانلود کتاب: کمبود انتشار کتاب های تخصصی در حوزه روابط عمومی و نیاز روزافزون کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی به منابع این رشته که به طور پراکنده نسخه های الکترونیکی آن در اینترنت وجود دارد سبب شد، تا سایت شارا با گردآوری این منابع کتابخانه ای الکترونیکی در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی را در این بخش به طور رایگان در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهد. این منابع به زبان های فارسی، انگلیسی و سایر زبان های پر طرفدار در سایت بارگزاری و قابل استفاده است.


4. نیازمندی ها: اطلاعاتی که در بسیاری موارد برای کارگزاران روابط عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، در این بخش از سایت شارا قرار گرفته است. اطلاعاتی نظیر آثار کلاسیک روابط عمومی، معرفی شخصیت های برجسته روابط عمومی و آثار آنها، پیامک های مناسب برای استفاده در مناسبت ها، الواح سپاس و برخی فهرست ها نظیر، فهرست پایان نامه ها در این بخش قرار گرفته و به روز رسانی می شود.


5. خدمات: سایت شارا از این جهت که وابسته به موسسه کارگزار روابط عمومی است، در کنار وظیفه اطلاع رسانی، اشتراک خبری، خدماتی نیز به خوانندگان خود که غالبا دست اندرکاران روابط عمومی هستند، ارائه می دهد. این خدمان عبارتند از:


• تشکیل ستاد خبری برای همایش ها و کنفرانس ها
- مدیریت رویدادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه های روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی از طریق:
- پوشش خبری کامل رویدادها
- تهیه عکس و گزارش های تصویری از رویدادها
- ایجاد آیکون خبری بر روی سایت
- ترجمه اخبار و گزارش ها به زبان های خارجی
- جریان سازی خبری و بخش همزمان مراسم های مختلف در سایت
- تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی واحدهای روابط عمومی
- ارایه خدمات خبری آرشیوی
- تهیه و انتشار ویژه نامه خبری و بریده جراید
• خدمات تبلیغاتی
در شارا مکان مناسبی برای معرفی سازمان ها، رویدادها و محصولات روابط عمومی است.
• سایر خدمات
- اجرای پروژه های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات موجود
- تحلیل محتوا، نظرسنجی و افکارسنجی خبری در زمینه ها و درخواست های مورد نیاز
- طراحی، راه اندازی، پشتیبانی فنی و محتوایی سایت های خبری سازمان ها و نهادها
- برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی- تخصصی و دوره های کوتاه مدت روابط عمومی و فن آوری اطلاعات


6. اعضا: این بخش شامل ارایه خدمات ویژه به اعضا می باشد.


7. خبرنگاران افتخاری: وسعت حوزه های خبری روابط عمومی در چند سال اخیر سبب شده است که سایت شارا از نیروهای افتخاری که علاقه مند به پوشش خبری در حوزه خاصی هستند دعوت کند تا در امر تولید محتوا با شارا همکاری کنند. با این کار ضمن برخورداری از برخی مزایای همکاری، اطلاع رسانی با نام خود آنها انجام می شود و علاوه بر شناخته شدن در مجامع روابط عمومی، رزومه خوبی برای آنها به حساب می آید.


8. بانک و بیمه: وسعت فعالیت های روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه و افزایش مخاطبان این حوزه سبب شد که بخشی با همین عنوان در شارا ایجاد شود که شامل آخرین اطلاعات و اخبار روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه باشد.


9. مطالب 1 الی 4: ذیل نوار اسکرول در شارا، که آخرین اخبار شارا را نمایش می دهد، چهار عنوان از مهمترین عناوین در حوزه روابط عمومی که مدت حضور آنها در صفحه بیشتر از سایر بخش ها است، درج می شوند. این چهار بخش عمدتا به پیام های مقامات رسمی کشور، سرآمدان روابط عمومی و مقالات خاصی است.


10. پادپخش صوتی: سایت شارا اولین سایت تخصصی در حوزه روابط عمومی است که از پیام های صوتی برای اطلاع رسانی استفاده کرده است. این بخش علاوه بر فایل های صوتی قابل دانلود، کلیپ های مرتبط با مباحث روز روابط عمومی کشور و دنیا را منتشر می کند.


11. اسلایدر: مهمترین اخبار روابط عمومی در این بخش نشان داده می شود.


12. آخرین رویدادها: این بخش مختص آخرین رویدادها و اخبار روابط عمومی کشور و جهان است.


13. تازه های شبکه: آخرین اخبار و رویدادهای حوزه علوم ارتباطات، تبلیغات، روزنامه نگاری، فناوری اطلاعات، عکاسی و... را بازنمایی می کند.


14. پیشنهادهای کاربران: در این بخش آخرین اخبار جذاب در زمینه های مختلف که کاربران شارا پیشنهاد می دهند، منتشر می شود.


15. مقالات: آخرین مقالات حوزه روابط عمومی در این بخش قرار داده می شود.


16. گفتگو: مصاحبه با افراد سرشناس حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات در بخش گفتگو درج می شود.


17. گزارش: عمدتا شامل گزارش هایی می شود که از نشست های تخصصی حوزه روابط عمومی تهیه شده اند و یا به نحوی مرتبط با روابط عمومی می باشد.


18. آموزش: به طرح مسائل نوین روابط عمومی با ارائه ترجمه های تولیدی توسط شارا و مقالات آموزشی توسط کارشناسان روابط عمومی اختصاص یافته است.


19. جهان روابط عمومی: حوزه های جدیدی که در روابط عمومی جهان مطرح شده اند را به خوانندگان ارائه می کند.


20. مدیریت: مباحث نوین مدیریت به عنوان بخشی از فعالیت روابط عمومی در این بخش نمایش داده می شود چرا که یکی از مهمترین اهداف شارا، ارائه نمایی از روابط عمومی برای مدیران سازمان به جهت آشنایی آنان با پتانسیل های روابط عمومی شان می باشد.


21. رویدادها: پیش خبر رویدادهای مهم در حوزه روابط عمومی و ارتباطات و نیز رویدادهایی که برای اعضای جامعه روابط عمومی کشور و جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است در این قسمت منتشر می شود.


22. روابط عمومی ایرانی: در راستای بومی سازی علوم انسانی و روابط عمومی، این بخش به مواردی اختصاص می یابد که به طور مشخص در روابط عمومی کشور مطرح اند.


23. کتابخانه: معرفی تازه های نشر حوزه روابط عمومی در ایران و کتاب های تخصصی خارجی در این قسمت انجام می شود.


24. فناوری های نو: شبکه های اجتماعی، رسانه های نوین، معرفی سایت های روابط عمومی و تمام مباحثی که به حوزه روابط عمومی دو مرتبط می شود، در این بخش بازتاب پیدا می کند.


25. تبلیغات و بازاریابی: در هم تنیدگی حوزه های میان رشته ای در سال های اخیر و بویژه مباحث بازاریابی و تبلیغات با بحث روابط عمومی، سبب شد تا این بخش را برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و دانشی حوزه بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهیم.


26. گزارش تصویری: این گزارش ها عموما گردهمایی ها یا برنامه های ویژه ای که روابط عمومی متصدی اجرای آن است را پوشش می دهد.


گفتنی است که سایت شارا علاوه بر محتوای تولیدی به زبان فارسی، بخشی را به زبان انگلیسی اختصاص داده که در آن آخرین دستاوردهای حوزه روابط عمومی جهان از سایت های معتبر دریافت و باز نشر داده می شود.


در این سایت همچنین می توانید از امکان RSS، موبایل و جستجوی پیشرفته استفاده کنید.
www.shara.ir

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد