درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:50   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8729صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 11 بهمن 1392 - 10:46
دانلود کتاب همگرایی رسانه‌ای و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب همگرایی رسانه‌ای و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی تازه‌ترین انتشارات الکترونیک دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها است که خانم دکتر بی‌بی‌سادات میراسماعیلی نوشته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب همگرایی رسانه‌ای و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی تازه‌ترین انتشارات الکترونیک دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها است که خانم دکتر بی‌بی‌سادات میراسماعیلی نوشته شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این کتاب با مقدمه دکتر سید وحید عقیلی دانشیار ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات همراه شده است نسخه چاپی ندارد و در4 فصل، 283 صفحه تدوین و تنظیم و رایگان در دسترس قرار داده شده ست. علاقه‌مندان می‌توانند کتاب را پایان همین صفحه دریافت نمایند.

بنا بر این گزارش کتاب همگرایی رسانه‌ای و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی برگرفته از پایان نامه‌ی دوره دکترای خانم میراسماعیلی به نحوی تهیه و تنظیم شده تا علاقه‌مندان را با مفاهیم و موضوعات همگرایی رسانه‌ای، حوزه فناوری‌های نوین ارتباطی، اقتصاد رسانه و همگرایی فن‌آورانه و نیز زمینه‌ها، علل و پیامدهای آن، به طور عمیق آشنا سازد.

دکتر عقیلی در مقدمه خود برای کتاب آورده است: فن‌آوری‌های نوین ارتباطی تأثیرات بسیار شگرفی را در حوزه کارکرد رسانه‌های جمعی و رسانه‌های سنّتی، اقتصاد رسانه‌ها، علم اقتصاد، صنایع رسانه‌ای، وضع قوانین و مقرّرات جدید، ایجاد بنگاه‌های جدید و نیز ادغام آنها، وضعیّت بازار و ساختار جدید آن، جهانی‌سازی، تغییر بازارهای سرمایه، تجارت بین‌المللی محصولات رسانه‌ای، کاربرد اجتماعی رسانه‌های بین‌المللی و همگرایی فناورانه بوجود آورده‌اند.

از میانه دهه آخر هزاره دوّم به بعد عمر فن‌آوری‌های نوین به کمتر از 5 سال رسیده، که یکی از مهم‌ترین دلایل آن سرعت بالای گسترش اینترنت است. تعداد کاربران اینترنت هر سال تقریبا 2 برابر می‌شود یا هر 2 سال سرعت پردازنده‌های کامپیوتریبه  2 برابر افزایش می‌یابد اما قیمت آنها نصف می‌شود و بدین ترتیب امکان دسترسی تعداد بیشتری از مردم به اطلاعات فراهم شده است. میانگین حجم اطّلاعاتی که مردم روزانه با آن سروکار دارند بیش از 60 برابر میانگین 3 دهه پیش است.

ظهور و گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی و تولید انبوه محتوای دیداری و شنیداری و جمع شدن و ازدیاد مخاطبان بی‌شمار و نهایتاً سرازیر شدن آگهی‌های تجاری، راه را برای مطالعات اقتصادی رسانه‌هموار کرد. از دیگر سوی، قدرت گرفتن بازار شرکت‌های رسانه‌ای و تسلّط آنها بر تولید، توزیع و فن‌آوری اطلاعات، به طور بالقوّه نفوذ این شرکت‌ها بر دولت‌ها را افزایش داده و منجر به تغییرات بسیاری در حوزه وضع قوانین، آزادسازی، هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید اطّلاعات و اخبار و برنامه‌های ماهواره‌ای و در نهایت ادغام جهانی شرکت‌های رسانه‌ای گردیده است.

جهانی‌سازی رسانه‌ها و ادغام بین‌المللی شرکت‌های رسانه‌ای باعث کاهش تنوّع، تکثّر، کیفیّت و استقلال محتوای دریافتی مخاطبان نیز شده است. تأثیر فن‌آوری‌های نوین ارتباطی بر نظریه‌های ارتباطی و رسانه‌های جمعی می‌باشد که نه تنها این نظریه‌ها را دگرگون ساخته، بلکه بر ارتباطات اجتماعی مردم کشورها، مناطق جغرافیایی و در نهایت ارتباطات بین‌المللی در سطوح اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیر بسزایی گذاشته است.

فصل نخست کتاب، ضمن ارائه تعاریفی جامع از رسانه‌های نوین و ارتباطات جمعی و تفاوت‌های بین رسانه‌‌های نوین و سنّتی به موضوع نظریه رسانه‌های نوین می‌پردازد و با تقسیم‌بندی همگرایی به انواع همگرایی رسانه‌ای، همگرایی شبکه، همگرایی خدمات و تجهیزات و نهایتا کنش‌گران جدید این حوزه می‌پردازد.

فصل دوّم، اختصاص به همگرایی رسانه‌ای و اقتصاد رسانه‌ها داشته، و به تحوّلات تاریخی اقتصاد رسانه، چارچوب نظری رسانه‌ها، علم اقتصاد، توسعه اقتصاد رسانه‌ها، صنایع رسانه‌ای، کالاهای رسانه‌ای، رقابت، نیروی کار رسانه‌ای، موضوعات مطرح در اقتصاد رسانه‌ای، ویژگی‌های اقتصاد اطّلاعات، تغییر بازار سرمایه، تجارت بین‌المللی محصولات رسانه‌ای و نهایتاً کاربردهای اجتماعی رسانه‌های بین‌المللی می‌پردازد.

فصل سوّم، همگرایی رسانه‌ای و سیاست رسانه‌ها در اروپای غربی، به مفهوم سیاست رسانه‌ها و مشکلات سازماندهی آنها در کشورهای عمده اروپای غربی و نهایتاً پیامدها و الزامات ناشی از آن در تنظیم و راهبری سیاست‌ها می‌پردازد.

چهارم، همگرایی تکنولوژیک، که بیشتر به جنبه‌های فنّی همگرایی تکنولوژیک مربوط میشود به شبکه و ارتباطات، پروتکل‌ها و طراحی ارتباطات، شبکه‌های بی‌سیم، تلفن همراه، سیر تکاملی شبکه‌های تلفن همراه، اینترنت و مشخّصات فنّی سینگال‌ها در ارتباطات موبایل پیشرفته اختصاص دارد.

 

دریافت فایل کامل کتاب

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرزانه
| 1398/2/16 - 15:14 |     0     0     |
دانلود کتاب


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد