درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 8 آبان 1399 - 20:31   

به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید

  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


ادامه ادامه مطلب یک

روز جهانی کوروش

  روز جهانی کوروش


ادامه ادامه مطلب دو

فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست

  فاصله گذاری اجتماعی 2 متر نیز برای ممانعت از انتشار ویروس کرونا کافی نیست


ادامه ادامه مطلب سه

10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد

  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان
  گام بلند«گوگل» در بازیافت «زباله های الکترونیک»
  اینستاگرام مدت زمان ویدئوهای لایو را به ۴ ساعت افزایش داد
  فاصله یک سیم تلفن است
  کانادا در جایگاه سوم بهترین برند ملی ایستاد
  «پولیتزر Pulitzer» به مناسبت سالگرد درگذشت او
  روز جهانی کوروش
  مرد افغان به اتهام ربودن خبرنگار آمریکایی در منهتن دادگاهی می‌شود
  ارزش مایکروسافت در بازار سهام به ۱۶۰۰ میلیارد دلار رسید
  10 باور غلط در مورد کووید19 که می‌تواند به مرگ بیانجامد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8718صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیجمعه، 11 بهمن 1392 - 09:01
اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کاربران با استفاده ازتکنیک TOPSIS
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توجه به رشد روزافزون کاربرد تجارت الکترونیک در همه ابعاد زندگی انسان ها و شکل گیری بازارهای الکترونیکی و همچنین افزایش تعداد افرادی که به صورت اینترنتی خرید می کنند
  
 

اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کاربران با استفاده ازتکنیک TOPSIS

(موردکاوی: پایگاه دائره المعارفی سیویلیکا)

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

نویسندگان :
 

اندیشه نعمت الهی

دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان

andishehnematolahi_645@yahoo.com

 دکتر عاصفه عاصمی

عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان

دکتر منوچهر خردمندنیا

عضو هیئت علمی گروه آمار دانشگاه اصفهان

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توجه به رشد روزافزون کاربرد تجارت الکترونیک در همه ابعاد زندگی انسان ها و شکل گیری بازارهای الکترونیکی و همچنین افزایش تعداد افرادی که به صورت اینترنتی خرید می کنند با برنامه ریزی و تمرکز روی عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید کاربران می توان موانع موجود از نظر آنها را برطرف نموده و شرایطی ایجاد کرد تا آنها با رغبت بیشتری به خرید اینترنتی روی آورند. هدف پژوهش حاضر اولویت بندی عوامل مؤثر بر رفتار خرید استفاده کنندگان از پایگاه سیویلیکا بر اساس مدل پارک و کیم به روش تاپسیس است

 

واژگان کلیدی: بازاریابی اینترنتی - رفتار خرید مصرف کننده - مدل پارک و کیم - تکنیک تاپسیس

 

 مقدمه :

توسعه اینترنت تاثیر شدیدی بر محیط بازاریابی در سطح جهان داشته است و رشد بکارگیری فناوری اطلاعات در تجارت و کسب و کارهای گوناگون به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح شده است. همچنین اجرای عملیات تجاری از راه اینترنت و شبکه های کامپیوتری به تغییر در محیط و رفتار مصرف کنندگان منجر شده است. شرکت هایی که نسبت به آن بی توجه باشند، با خطر از دست دادن بازار و ناتوانی در جذب و حفظ مشتری مواجه خواهند بود. مدیران بازاریابی از طریق تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده اطلاعاتی را به دست می آورند که موفقیت آن ها را در بازار در پی دارد. بررسی رفتار مصرف کننده اهمیت فراوانی برای شرکت ها در راه رسیدن به اهداف شان دارد. شرکت ها برای ادامه حیات خود مجبورند تغییر در محیط و در رفتار مصر ف کننده را به خوبی درک نمایند تا بتوانند با موقعیت محیط، سازگار شده و موفقیت خود را تضمین نمایند. لذا شرکتی که قصد دارد وارد کسب و کار اینترنتی شود یا شرکتی که در حال حاضر کانال فروش از طریق اینترنت دارد، می بایست با شناسایی ویژگی ها و گرایشات کاربران در اتخاذ خرید اینترنتی و رفتار او در محیط مجازی در جهت ارائه خدمات مورد نیاز وی برآید و از سویی هم به سود و کارایی خود برسد و در بازار رقابتی از رقبای خود پیشی گیرد. به عبارتی نگرش مثبت مصرف کنندگان در خصوص خرید اینترنتی، می تواند بقا و سودآوری فروشندگان اینترنتی در بازار رقابتی را فراهم کند بنابراین آشنایی با رفتار کاربر به هنگام خرید اینترنتی توسط شرکت های هدف امری اجتناب ناپذیر است. بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید اینترنتی کاربران توسط شرکت ها، می توانند حامل اطلاعاتی باشد مبنی بر اینکه چه عواملی روی رفتار خرید کاربران تاثیر می گذارد، تا با برنامه ریزی و تمرکز روی این عوامل، موانع موجود از نظر مصرف کننده را برطرف نموده و شرایطی ایجاد کنند تا آنها با رغبت بیشتری به خرید اینترنتی روی آورند.

 

http://marketingarticles.ir/relation/976-اولویت-بندی-عوامل-موثر-بر-رفتار-خرید-اینترنتی-کاربران-با-استفاده-ازتکنیک-TOPSIS.html

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  «پولیتزر Pulitzer» به مناسبت سالگرد درگذشت او


  هفت اشتباه که منجر به توقف کسب‌و‌کار شما می‌شود


  موج آینده استراتژی فرآیند


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری مرکزی


  اصول اقناع


  کاهش اضطراب با ترفند ذهن‌آگاهی


  به گروه واتس‌اپ شارا بپیوندید


  افکار عمومی


  انتصاب مدیر روابط عمومی برق منطقه‌ای زنجان


  گزارش سخنرانی آنلاین با موضوع «خشونت در فضای مجازی»


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی