درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:22   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8662صفحه نخست » دوشنبه، 7 بهمن 1392 - 21:30
«شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» به قلم احمد توکلی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احمد توکلی، مدرس و نویسنده حوزه رسانه از به پایان رسیدن نگارش کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده پنج بخش شامل محتوا و شکل پیام، ساده‌نویسی، درست‌نویسی، نشانه‌گذاری و عددنویسی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احمد توکلی، مدرس و نویسنده حوزه رسانه از به پایان رسیدن نگارش کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده پنج بخش شامل محتوا و شکل پیام، ساده‌نویسی، درست‌نویسی، نشانه‌گذاری و عددنویسی است.

 

دکتر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این اثر با رویکردی رسانه‌ای در تلاش است شیوه‌های ادبی نگارش اخبار را به دانشجویان رشته روزنامه‌نگاری و فعالان این حوزه آموزش دهد.

وی افزود: اکنون آثار بسیاری با این موضوع در بازار کتاب موجود است و تنها تفاوت این اثر آن است که رویکرد رسانه‌ای قوی‌تری نسبت به کتاب‌های دیگر دارد.

توکلی با اشاره به کتاب‌هایی با این موضوع که اکنون در بازار وجود دارند، عنوان کرد: اغلب این آثار از سوی ادیبان و استادان زبان فارسی نوشته شده که رویکرد کاملا ادبی دارد یا توسط برخی استادان علوم ارتباطات به رشته تحریر در آمده‌ که رویکرد آن‌ها نیز متاثر از کتاب‌های ادبی است.

وی اظهار کرد: اگرچه در این اثر نیز شیوه‌های نگارش بیان شده است و با ادبیات سر و کار داریم ولی سعی شده تمام عواملی که در شیوه نوشتن نقش دارند با نگاهی به مسایل مشکلات و واقعیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای بیان شود.

مدیرمسوول انتشارات ثانیه همچنین به مثال‌هایی که در این کتاب ارایه شده، اشاره کرد و یادآور شد:‌ تمام مثال‌هایی که در کتاب آمده شامل اخبار، مقالات، گزارش و مصاحبه‌ها از رسانه‌های داخلی مانند خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها استفاده شده و دربردارنده مواردی است که رسانه‌ها روزانه با آن سر و کار دارند.

توکلی با اشاره به دیگر مباحثی که در این کتاب ارایه شده است، نیز گفت: در برخی قسمت‌های کتاب بعضی از توصیه‌ها مصلحت‌اندیشانه است و سعی کردم مسایل و مشکلات نگارشی موجود در ادبیات رسانه‌ها را به صورت واقع‌بینانه بیان کنم.

وی از اعداد به عنوان دیگر مبحث این کتاب نام برد و افزود: تلاش شده است در این بخش نیز نکات کاربردی مورد استفاده از اعداد در رسانه‌ها را به صورت کلی بیان کنم، به عنوان مثال آورده‌ام که به جز عدد یک آن‌هم به دلیل این‌که ممکن است با حرف «الف» اشتباه گرفته شود باید به صورت حروف نوشته شود ولی بقیه تک‌رقمی‌ها را می‌توان به صورت عدد نوشت.

توکلی با بیان این‌که برای نگارش کتاب از 15 منبع موثق استفاده شده است، یادآور شد: با نگاهی به این آثار که در بخش منبع انتهای کتاب به آن اشاره شده است، یک سری واقعیت‌های موجود در حوزه نگارش رسانه‌ای را بیان کرده‌ام و تلاش شده که فقط نگاه زبانشناسی به این حوزه نشود.

وی همچنین درباره دیگر مبحث این اثر توضیح داد: در بخش پیوست نیز درباره پیوسته نوشتن و کاربرد حمزه در اخبار با استفاده از آخرین نسخه فرهنگستان زبان به دلیل تخصصی بودن مبحث استفاده شده است.

توکلی با بیان این‌که نگارش رسانه‌ای اکنون دچار پراکندگی در مباحث و مطالب است، گفت: معتقدم اکنون دیگر باید از پراکندگی‌های موجود دوری کنیم و برای برخورداری از متونی یکدست و منظم به یک شیوه نگارش منسجم و کاربردی استناد کنیم.

وی در پایان این اثر را برای دانشجویان روزنامه‌نگاری و فعالان این حوزه کاربردی دانست و عنوان کرد: کتاب «شیوه‌های نگارش در رسانه‌ها» اوایل اسفندماه امسال توسط انتشارات ثانیه منتشر خواهد شد.

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد