درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 آبان 1399 - 14:07   

اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9

  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9


ادامه ادامه مطلب یک

آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟

  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟


ادامه ادامه مطلب دو

نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد

  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


ادامه ادامه مطلب سه

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد

  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9
  انتصاب سخنگوی جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان
  طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، الگوی کشوری می‌شود
  هفت گام اساسی برای حفاظت از عملکرد سازمان
  ایوی لی؛ پدر روابط عمومی
  معرفی کتاب:/ بدون فیلتر؛ روایت دست‌اول از موفقیت اینستاگرام
  سه مسیر برای انتخاب کانال ارتباطی مناسب پیام شما
  انتشار فراخوان دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها
  در شش ماهه نخست سال 99 اتفاق افتاد: 63 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی
  طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8541صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 3 بهمن 1392 - 11:26
در انتظار روابط عمومی یکپارچه
روزنامه کسب و کار- دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با موضوع «روابط عمومی یکپارچه» و شعار « ارتباط، مشارکت و امید» ۲۳ دی ۳۹۲ ۱ در مرکز همایش‌های وزارت امور خارجه برگزار شد. در بخش جشنواره این کنفرانس لوح تقدیر «ترویج روابط عمومی» به روزنامه «کسب و کار» اهدا شد.
  

دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برگزار شد

در انتظار روابط عمومی یکپارچه

 

روزنامه کسب و کار- دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با موضوع «روابط عمومی یکپارچه» و شعار « ارتباط، مشارکت و امید» ۲۳ دی ۳۹۲ ۱ در مرکز همایش‌های وزارت امور خارجه برگزار شد.
در بخش جشنواره این کنفرانس لوح تقدیر «ترویج روابط عمومی» به روزنامه «کسب و کار» اهدا شد.

آیین افتتاح
در آیین افتتاحیه ابتدا مهدی باقریان، دبیرکل دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با اشاره به سخنرانی پروفسور معتمدنژاد در اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در سال ۱۳۸۳ گفت: پروفسور معتمدنژاد در این مراسم خطاب به دست‌اندرکاران گفته بود که «شما برای نخستین‌بار توانسته‌اید جنبه‌های مثبت ایران را به جهان معرفی کنید و کاری که وزارت امور خارجه هم نتوانست انجام دهد، شما توانستید و راه ۱۰ساله را یک‌ساله طی کردید.»
دکتر محمدمهدی مظاهری، رئیس دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران نیز با اشاره به موضوع کنفرانس بیان کرد: شعار روابط عمومی یکپارچه از اهمیت نقش روابط عمومی در ضرورت ایجاد انسجام، هماهنگی و تفاهم در یک نهاد، سازمان و در سطح کلان در جامعه حکایت دارد. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با یادآوری عظمت علمی پروفسور معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران اظهار کرد: نمی‌توان در جمع صاحبنظران حوزه ارتباطات از جایگاه علمی استاد سخن به میان نیاورد.

زندگی در اجتماعی‌ترین دوره تاریخ
در نخستین روز از دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، پروفسور سعیدرضا عاملی به عنوان نخستین سخنران بیان کرد: روابط عمومی یکپارچه برگرفته از استراتژی‌هایی است که ابتدا در حوزه بازاریابی ظهور پیدا کرد و از آن با عنوان ارتباطات بازاریابی یکپارچه تعبیر می‌شود. همانطور که وانگ یونگ شین توضیح می‌دهد (۲۰۱۳) بازاریابی، مسیر متنوعی را از آغاز تا امروز طی کرد و از بازاریابی مصرف‌کننده‌محور در دهه ۱۹۵۰ به گسترش ارتباطات بازاریابی در دهه ۱۹۹۰ رسید.

اهمیت​ شبکه​های اجتماعی
ک. سرینیواسان بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی روابط عمومی پرایم پوینت (هند) با اشاره به ادغام رسانه‌های اجتماعی در راهبردهای روابط عمومی اظهار کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و هر روز به اعضای این شبکه‌ها اضافه می‌شود.
دنیای امروز با شبکه‌های اجتماعی درآمیخته​اند. وی افزود: شبکه‌های اجتماعی روزانه ۵۰۰میلیون مطلب را به اشتراک می‌گذارند، ۳۰۰میلیون ایمیل را جابه​جا و ۲۵۰عکس را بارگذاری می‌کنند. از کاربردهای شبکه‌های اجتماعی در روابط عمومی می‌توان به ارتباطات رسانه‌ای، شبکه‌های خبرگزاری، وبلاگ‌ها، ویدئو کنفرانس‌ها و ابزارهای اینترنتی دیگر اشاره کرد که روابط را راحت‌تر کرده‌اند.

بین برند‌سازی و روابط عمومی مرزی نیست
دکتر شهریار شفیعی، متخصص بازاریابی و برندسازی نیز با اشاره به این مطلب افزود: امروزه برند و روابط عمومی آنچنان با هم ادغام شده‌اند که کشیدن مرز بین آنها دشوار است.
نقش روابط عمومی و ارتباطات جذب افکار عمومی به بازار و یکپارچه‌سازی در برند است. وی افزود: برندها فقط کیفی نیستند، بلکه موجوداتی دارای هویتند که بر پایه ارزش‌ها هستند. برندها برای شما شخصیت و هویت ایجاد می‌کنند و شما به لحاظ احساسی با آنها ارتباط می‌گیرید. در این زمینه روابط عمومی‌ها نقشی جدی ایفا می‌کنند.

جایگاه روابط عمومی‌ها در شبکه‌های اجتماعی
علی‌اکبر جلالی، پدر علم فناوری اطلاعات ایران در دومین روز از دهمین کنفرانس بین‌المللی ایران گفت: روابط عمومی‌ها باید جایگاه خود را درون شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند و در این شبکه‌ها ارزیابی شوند. یک بخش از فضای مجازی، دانایی است. با این دانایی می‌توانیم یک نقشه راه داشته باشیم، بنابراین ابتدا باید جهت‌گیری‌ها و سیاست‌های بالادست آن ایجاد شود.

 روابط عمومی را با شبکه‌های اجتماعی ادغام کنیم
دردری کی. برکنریج تصریح کرد: روابط عمومی یکپارچه، حالت بین رشته‌ای و چند وظیفه‌ای است که می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن دست یافت.
مدیر ارتباطات پی. اف. اس مارکت وایز (آمریکا) عنوان کرد: روابط عمومی یکپارچه ادغام تمام بخش‌ها مانند بخش فروش، بازاریابی، خدمات مشتری، منابع انسانی و ابزارهای ارتباطات است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به ما برای رسیدن به این یکپارچگی و هماهنگی کمک کنند. با ادغام روابط عمومی و ارتباطات می‌توان با افراد ارتباط بهتری برقرار و آنها را درک کرد.
 
دانش متن کاوی در روابط عمومی
سیروس دهقان، کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و متخصص سیستم‌های هوشمند ارتباطات در دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی عنوان کرد: عصر کنونی را باید عصر کشف دانش دانست. وی افزود: عصری که سپری شد، عصر اطلاعات نام داشت؛ اما در حال حاضر دنیا مملو از اطلاعات شده است.

بودجه تبلیغاتی مانند بودجه دفاعی است
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به آثار تبلیغات یکپارچه بر برند سازمانی اظهار کرد: زمانی که از تبلیغات یکپارچه و برندینگ صحبت می‌کنیم به این معنی است که از سازمان یک صدا بیرون آید، یک تصویر ساخته و یک استراتژی تولید شود.
باید پیام‌هایی که از سازمان بیرون می‌آید با یکدیگر تناقض نداشته باشد. محمدیان افزود: جامعه فضای رقابتی است بنابراین این تفکر که جنس خوب نیاز به تبلیغ ندارد اشتباه است.
شهرت و معروفیت مانند میخ و تبلیغ مانند چکش است. اما باید در نظر گرفت کیفیت لازمه کار است و با تبلیغ است که می‌توان محصول را در ذهن مخاطب محکم کرد. وقتی ارتباط سیستم تبلیغات و اطلاع‌رسانی با دنیای بیرون از بین برود جامعه، ما را از ذهن بیرون می‌کند. شرکت‌های موفق همیشه به گفتمان با مشتری توجه دارند و توجه آنها تنها به داخل سازمان منحصر نمی‌شود.

 نشست علمی تخصصی
همزمان با برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران، نشست علمی تخصصی با عنوان روابط عمومی برگزار شد.
در این نشست دکتر هادی خانیکی، رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات اظهار کرد: روابط عمومی یکپارچه به معنای ارتباط بین روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی و نوعی ارتباط دوطرفه و تعاملی است که مخاطبان را فعال و مشارکت‌کنندگان را در نظر می‌گیرد و با آنها ارتباط برقرار می‌کند. در ادامه این نشست دکتر رحمان سعیدی، رئیس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: روابط عمومی در خدمت سازمان است. اگر بتوانیم بین افراد و ابزارهای موجود در یک سازمان هماهنگی به وجود آوریم، می‌توانیم از پتانسیل‌های موجود به بهترین شکل برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.
هادی کمرئی، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز عنوان کرد: علم دانستن و هنر توانستن است و تعارضی میان اجزا و مباحث تئوریک نیست. البته این مساله درست است که نمی‌توان از تمام مباحث تئوریک در روابط عمومی یکپارچه استفاده کنیم واین راه دشواری است.
در ادامه دکتر سیدرضا نقیب السادات، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: ویژگی یک تبلیغ خوب الزاماتی را به وجود می‌آورد که تبلیغات را چندبعدی می‌کند. محتوا و مضمون شکل مرئی تبلیغات است و ما در تبلیغات نیازسنجی داریم. دکتر امیدعلی مسعودی، عضو هیات علمی دانشگاه سوره نیز گفت: روابط عمومی یکپارچه، هماهنگی بین تمامی کارها از قبیل عوامل، پدیده‌ها و محتواهای مختلف برای رسیدن به یک هدف است.
برای مثال اگر بخواهیم یک شهر اسلامی داشته باشیم، باید از معماری اسلامی استفاده کنیم. دکتر حسن بشیر، دبیر کمیته علمی در پایان عنوان کرد: ما باید خودشناسی داشته باشیم تا بتوانیم نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و جایگاه خود را بررسی کنیم. باید در سازمان‌های خود تعریفی از اخلاق روابط عمومی ارائه بدهیم و محاسبه نفس کنیم.

جمع‌بندی دبیر کمیته علمی کنفرانس
دکتر حسن بشیر، دبیر کمیته علمی دهمین کنفرانس بین‌المللی در جمع‌بندی نهایی گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی بر ایرانی- اسلامی بودن و اخلاق مداری تاکید می‌کند و توجه به هویت و درک انسانی را سرلوحه کار خود قرار داده است چرا که فهم و شناخت از خود را به عنوان قدم اول می‌داند.
وی به رابطه بین روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و افزود: اگر ما فهم و درک درستی از ارتباطات نداشته باشیم، از روابط عمومی نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم. شبکه‌های اجتماعی اساس روابط عمومی هستند و علت اصلی آن فراگیر بودن این شبکه‌هاست.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اصول و آداب تشریفات کاربردی/میز غذا خوری/9


  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


  مرگ شاه گوشه‌گیر؛ پدر سامسونگ نوین


  مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا


  شرکت روابط عمومی مرکوری روابط خود را با ترکیه قطع می کند


  آمازون در صدر برترین تبلیغ‌کنندگان سال


  کرونا و رهبری در مرحله‎ پاسخگویی


  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


  بخشنامه نحوه اجرای دورکاری کارکنان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی