درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:24   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8522صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 1 بهمن 1392 - 16:11
ابزارها و تکنیک های روابط عمومی
ایجاد و حفظ شهرت خوب در میان عموم مردم یک فرآیند پیچیده و روبه رشد است. بدون یک روابط عمومی موثر، دشوار است که بتوان توجه مخاطبان هدف را بدست آورد و بیش و کم بر ایده و تصمیمات آنها اثر گذاشت. اما وقتی روابط با گروه هدف نهایتا برقرار شد، نیاز دارد که در سطحی قابل قبول نگهداری و حفظ شود. فرآیند کار شبیه روابط میان فردی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  ایجاد و حفظ شهرت خوب در میان عموم مردم یک فرآیند پیچیده و روبه رشد است. بدون یک روابط عمومی موثر، دشوار است که بتوان توجه مخاطبان هدف را بدست آورد و بیش و کم بر ایده و تصمیمات آنها اثر گذاشت. اما وقتی روابط با گروه هدف نهایتا برقرار شد، نیاز دارد که در سطحی قابل قبول نگهداری و حفظ شود. فرآیند کار شبیه روابط میان فردی است. وقتی دو نفر تماسشان را از دست می دهند، آنها تقریبا از زندگی همدیگر گم می شوند و مهم نیست که چقدر به صورت فیزیکی به هم نزدیک باشند. همچنین چیزی با مخاطبان هدف زمانی اتفاق می افتد که روابط برقرار شده، حفظ نشود.


ابزارها و تکنیک های متداول روابط عمومی
به منظور ایجاد روابط با مخاطبان هدف و حفظ آن در سطوح بالا و قابل قبول، متخصصان روابط عمومی از انواع ابزارها و تکنیک ها استفاده می کنند. برخی از انواع متداول آنها عبارتند از:


·        شرکت در رویدادهای عمومی. به منظور جلب توجه عموم و حفظ تعامل با یک سازمان خاص، افراد یا یک فرد، متخصص روابط عمومی نهایت بهره را از یک رویداد عمومی می برد و از آن برای صحبت جهت اطلاع رسانی استفاده می کند. این کار آنها را قادر می سازد تا به طور مستقیم به عموم مردم در این رویداد دسترسی داشته باشند و مخاطبان بیشتری را تحت تاثیر پیام های خود قرار دهند.


·        گزارش مطبوعاتی. اطلاعاتی که به عنوان بخشی از برنامه های منظم تلویزیونی یا برنامه های رادیویی، روزنامه ها، مجله ها و سایر انواع رسانه های پخش تاثیر به مراتب بیشتری از تبلیغات در اطلاع رسانی روی مخاطبان می گذارد. این به خاطر این واقعیت است که اکثر مردم این قبیل اطلاعات را بیشتر از تبلیغات، قابل اعتماد، قابل توجه و معنی دار تلقی می کنند. گزارش خبری یکی از قدیمی ترین و موثرترین ابزارهای روابط عمومی است.


·        خبرنامه ها. ارسال خبرنامه- اطلاعات مربوط به سازمان و یا محصولات و خدمات- به طور مستقیم به مخاطبان هدف یکی از روش های مرسوم برای ایجاد و حفظ روابط با عموم است. خبرنامه ها یک استراتژی بازاریابی متداول هستند اما متخصصان روابط عمومی بر خلاف مبلغان که از آن صرفا برای ترویج محصولات و خدمات استفاده می کنند، آن را برای انتشار اخبار و اطلاعات عمومی که ممکن است مورد علاقه مخاطبان باشد به کار می برند.


·        وبلاگ نویسی. برای رسیدن به مخاطبان آنلاین، متخصصان روابط عمومی از انواع دیجیتال گزارش های مطبوعاتی و خبرنامه ها استفاده می کنند و در کنار این دو از سایر ابزارهای متنوعی که در محیط وب وجود دارند از قبیل وبلاگ و اخیرا میکروبلاگ بهره می برند. این به آنها اجازه می دهد که روابط خود را با مخاطبان خود ایجاد و حفظ کنند و در عین حال روابط خود را دو سویه کرده و با مخاطبان خود وارد تعامل شوند.
·        بازاریابی شبکه های اجتماعی. همچنان که از نام آن پیداست، این ابزار در مرحله اول در صنعت بازاریابی کاربرد داشت. شبکه های رسانه های اجتماعی توسط تعدادی از متخصصان روابط عمومی برای برقراری ارتباطی مستقیم با عموم، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران و گروه های هدف مورد استفاده قرار می گیرند.


[روابط عمومی برای بهره مندی بیشتر از این ابزارها امروزه از متخصصان هر کدام از آنها استفاده می کند. به عبارت دیگر شرکت هایی که از خدمات آژانس های روابط عمومی بهره مند نمی شوند، به طور مشخص برای هر فعالیت روابط عمومی از متخصص ویژه آن ابزار استفاده می کنند. اگر چه در بسیاری از موارد دیده می شود که یک مدیر یا کارشناس روابط عمومی خود به تنهایی همه این موارد را انجام می دهد، اما این کار سبب می شود، کیفیت کار در بسیاری از موارد به شدت نزول پیدا کند.


در برخی از موارد نیز که حوزه تبلیغات، بازاریابی و سئو با حوزه روابط عمومی ترکیب می شوند، این سه به اتفاق فعالیت هایی را اجرا می کنند که در نهایت باعث بهره گیری بیشتر از امکانات موجود و بالا بردن بهره وری و افزایش ارزش افزوده مالی به شرکت می شود. در عین حال این سه حوزه که به نحوی در نوشته بالا مورد بررسی قرار گرفتند، تنها از حیث استفاده از ابزارهای مشترک، با هم شباهت دارند و از حیث اهداف و دستاوردها کاملا متفاوت هستند و حتی نتایجی که به دست می آورند، هزینه هایی که برایشان پرداخت می شود نیز بسیار متفاوت است.


امروزه با تجاری شدن اکثر حوزه ها، روابط عمومی نیز در معرض یکپارچگی با دو حوزه سئو و بازاریابی محتوا در درجه اول و تبلیغات در درجه دوم قرار گرفته است. شرکت ها تمایل دارند این سه حوزه را در هم ادغام کنند و فعالیت های موازی و مشابه آنها که هزینه بر نیز هستند را کم کنند. اما به نظر می رسد این یکپارچگی حد و فاصله این سه حوزه را به هم نزدیکتر نمی کند و این نکته ای است که کارشناسان روابط عمومی در بهره گیری از این ابزارها و تکنیک ها باید در نظر داشته باشند.]  
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد