درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:03   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8458صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 26 دی 1392 - 13:49
خلاصه سخنرانی دهمین کنفرانس روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 23 و 24 دی ماه سال جاری در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه و با مشارکت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن های روابط عمومی، وزارتخانه ها، نهادها و استان های مختلف کشور و همچنین شش دانشگاه مطرح کشور در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد. خلاصه سخنرانی سخنرانان این کنفرانس در ادامه آمده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 23 و 24 دی ماه سال جاری در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه و با مشارکت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن های روابط عمومی، وزارتخانه ها، نهادها و استان های مختلف کشور و همچنین شش دانشگاه مطرح کشور در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد. خلاصه سخنرانی سخنرانان این کنفرانس در ادامه آمده است.


مدیر ارتباطات پی. اف. اس. مارکت وایز آمریکا وظیفه جدید شاغلان روابط عمومی امروز روابط عمومی را از تسهیل کنندگان ارتباطات به تاثیرگذاران مدبر و مدیران میدان راهبردی تغییر داد. او با اعتقاد به این که در هنگام تلاقی روابط عمومی با رسانه های اجتماعی و در حین یکی شدن ارتباطات با تکنولوژی، باید متخصصان روابط عمومی به بسط مجموعه مهارت های خود بپردازند، در سخنرانی خود به رسانه های اجتماعی اشاره کرده و می گوید: از آن جا که رسانه های اجتماعی حرارت جدیدی به حرفه روابط عمومی داده اند و در دنیای جدیدی از ارتباطات نفوذ کرده اند، نقش و مسئولیت رو به افزایشی داشته و در حال یکپارچه کردن مساعی خود با سایر بخش های سازمان متبوع خود هستند. چگونگی خلق تصویر مطلوب برای علامت تجاری در جمیع اوقات، سازمان دهی ارتباطات غیررسمی برای نوآوری و تدوین محتوای هدفمند و برنامه های هدف دار ارتباطی از دیگر بخش های سخنرانی دیردر کی. برکنریج به شمار می رود.


پروفسور علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و مولف کتاب روابط عمومی دو نیز در سخنرانی خود ضمن ارایه تعریف های جدید از روابط عمومی یکپارچه به شرح ابزارهای یکپارچه ارتباطی برای مدیریت دانش روابط عمومی ها می پردازد. دکتر جلالی چگونگی استفاده موثر از ابزارهای یکپارچه ارتباطی را با تعریف روشن از یکپارچگی و ابزارهای ارتباطی ارایه کرده و آخرین دستاوردهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری روابط عمومی های مدرن را مطرح می کند.


پروفسور علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و مولف کتاب روابط عمومی دو نیز در سخنرانی خود ضمن ارایه تعریف های جدید از روابط عمومی یکپارچه به شرح ابزارهای یکپارچه ارتباطی برای مدیریت دانش روابط عمومی ها می پردازد. دکتر جلالی چگونگی استفاده موثر از ابزارهای یکپارچه ارتباطی را با تعریف روشن از یکپارچگی و ابزارهای ارتباطی ارایه کرده و آخرین دستاوردهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری روابط عمومی های مدرن را مطرح می کند.


سخنران دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با تاکید بر ضرورت کسب معرفت و افزایش قابلیت ها و صلاحیت های حرفه ای و تخصصی واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی، اهداف اصلی بکارگیری ابزارهای یکپارچه ارتباطی را در راستای تحقق مدیریت دانش روابط عمومی ها برمی شمارد.


دکتر سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه تهران در سخنرانی خود روابط عمومی یکپارچه را برگرفته شده از استراتژی ظهور یافته در حوزه بازاریابی می داند که از آن تعبیر به ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) می شود.


دکتر عاملی در این سخنرانی ضمن تبیین مفهوم روابط عمومی یکپارچه و ارتباطات بازاریابی یکپارچه با بازسازی مفهوم روابط عمومی یکپارچه در قالب روابط عمومی یکپارچه فراگیر، به تشریح متغیرهای مرتبط با چهار دوتایی، مادی، معنوی، عینی، ذهنی، نما، بازنمایی و واقعی مجازی می پردازد و همه عناصر مرتبط با روابط عمومی را مطمح نظر قرار می دهد.
تایید تحولات فضای وب و مسیر رو به رشد و پیشرفت وب و انتقال صورت گرفته از وب یک تا وب پنج که منجر به ظهور «وب یکپارچه» شده است، از دیگر بخش های محوری سخنرانی دکتر عاملی محسوب می شود.


. . یکی دیگر از سخنرانان دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران دکتر "ک. سرینیواسان" از کشور هندوستان است که چگونگی تلفیق رسانه های اجتماعی با سایر ابزارهای روابط عمومی می پردازد. او می گوید: «متخصصان روابط عمومی سنتی، همیشه تعلیم دیده اند که از رسانه های مرسوم از قبیل رسانه های چاپی یا تلویزیون در راهبردهای ارتباطی خود استفاده کنند. فلسفه اینترنت در یک دهه گذشته مبانی را در راهبردهای ارتباطی تغییر داده است». نظریه پرداز هندی شرکت کننده در کنفرانس دهم با بیان این که در حال حاضر رسانه های اجتماعی در تمامی کشورها در حال برانگیختن خط اصلی رسانه ای هستند می افزاید: «کاربرد موثر رسانه های اجتماعی توسط متخصصان روابط عمومی می تواند شهرت شرکت یا ارباب رجوع آن ها را تقویت کند؛ بنابراین از رسانه های اجتماعی می توان برای مدیریت موثر بحران نیز استفاده کرد».


سیروس دهقان کارشناس ارشدفناوری اطلاعات و متخصص سیستم های هوشمند ارتباطات، تاثیر متن کاوی در مدیریت یکپارچه اطلاعات را مطرح نمود . وی در سخنرانی خود عصر کنونی را عصر کشف دانش از حجم عظیم اطلاعات موجود دانست. وی افزود، عصری که سپری شد، عصر اطلاعات نام داشت؛ لیکن در حال حاضر دنیا مملو از اطلاعات شده است. در هر 60 ثانیه بیش از 72 ساعت فیلم در یوتیوب قرار داده می شود، بیش از 121.000 توئیت در توئیتر قرار داده می شود، بیش از 694.000 جستجو در گوگل انجام می شود، بیش از 208.000 عکس و 695.000 پست در فیس بوک آپلود می شود. حجم عظیم اطلاعات، دنیا را به جنگلی از اطلاعات مبدل نموده است. بیش از 80% اطلاعات موجود در قالب متن هستند. سایر رسانه های صوتی، ویدیویی و کاغذی نیز با بهره گیری از نرم افزارهای خاص قابل تبدیل به نسخ متنی را دارند. این اطلاعات متنی عموما ساخت نایافته و غیر منظم هستند فلذا قابل بهره وری نیستند. علم متن کاوی با منظم نمودن اطلاعات و سپس گروه بندی و خلاصه سازی آنها توسط الگوریتم های داده کاوی، سبب کشف و تولید دانش از اطلاعات و تبدیل آنها به اطلاعات یکپارچه و منظم می گردد. این دانش در کلیه علوم علی الخصوص سیستم های ارتباط با مشتریان، صدای مشتری، سیستم های تجمیع اخبار و رسانه ها و... کاربرد فراوانی دارد. وی افزود در حال حاضر و آینده نزدیک، روابط عمومی و بازاریابی بخش بزرگی از کاربران دانش متن کاوی و داده کاوی خواهند بود. روابط عمومی ها با بکارگیری این دانش قادر خواهند بود اطلاعات سیستم های مدیریت ارتباطات مشتریان، نظرات و پیشنهادات مشتریان، ایمیل ها و خبرهای حوزه را توسط نرم افزارهای متن کاوی و داده کاوی تجزیه تحلیل نمایند و از نتایج این اطلاعات، سازمان خود را در مسیر مناسب قراردهند. دهقان در ادامه سخنرانی اش با اشاره به این مطلب که در آینده جنگ بر سر استعدادهاست؛ به آینده دنیای ارتباطات پرداخت. ابزارهای ارتباطاتی مانند عینک های گوگل، موبایل های نسل بعد، تکنولوژی نمایشگرهای هوشمند، سیستم های آموزشی نسل بعد و آینده وب سایت های اینترنتی (مشاهده فیلم بخش دوم ) از جمله موارد عنوان شده بوده است.
محمدتقی روغنی ها مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی روزنامه ایران به تبیین ویژگی های روابط عمومی در نظام مبتنی بر اعتدال و تدبیر می پردازد.او اعتدال را نتیجه بکارگیری گسترده اندیشه و تفکر بر مدیریت امور دانسته و معتقد است هرگاه که تدبیر و اندیشه سالم حاکم شود، تعادل جریان می یابد.روغنی ها در سخنرانی خود، روابط عمومی را مبتنی بر شالوده ارتباطاتی برآمده از نظام اعتدال و تدبیر قلمداد کرده و آن را نشانگر کارآمدی سازمان روابط عمومی و احساس رضایتمندی مخاطبان و اقناع همگانی عنوان می کند.


. . دکتر شهاب اکبریان نیز سخنرانی خود را با محور قرار دادن تاثیر هوش هیجانی بر انگیزه شغلی در روابط عمومی یکپارچه بیان کرد. اکبریان با اشاره به تحقیقات انجام گرفته شده در سال های اخیر در مورد هوش هیجانی معتقد است: « از آن جایی که هوش هیجانی، اکتساب مهارت های احساسی خاصی را جستجو می کند لازم است تا تاثیر آن را بر انگیزه شغلی سرپرستان در روابط عمومی یکپارچه به درستی مورد مداقه قرار داد.


دکتر شهریار شفیعی نیز از دیگر سخنرانان کنفرانس دهم به تبیین و تشریح ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند می پردازد. کمپین IMBC موضوعی است که سخنرانی دکتر شفیعی حول این محور بوده و 9 ابزار تشکیل دهنده آن شامل: تبلیغات، روابط عمومی، ابزارهای نوین، رویدادها، حامی گری، خدمات مشتری، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی و ترویج فروش، توسط سخنران برای مخاطب شرح و بسط می یابد. دکتر شفیعی رسالت اصلی این کمپین را در برقراری ارتباط دوسویه برند و مخاطب عنوان می کند و در سخنرانی خود آن را به صورت کمپین 360 درجه ای که به تمامی زوایای ارتباطی می پردازد، موشکافی می کند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد