درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8342صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 17 دی 1392 - 15:55
تخصصی به نام نگارش متن سخنرانی در روابط عمومی
روابط عمومی در سال های اخیر دچار تحولات بسیار زیادی شده است و به دلیل ماهیت میان رشته ای اش، در بسیاری از زمینه هایی که از رشته های تخصصی دیگر بهره مند می شده، همان رشته ها تخصص هایی را در روابط عمومی ایجاد کرده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در سال های اخیر دچار تحولات بسیار زیادی شده است و به دلیل ماهیت میان رشته ای اش، در بسیاری از زمینه هایی که از رشته های تخصصی دیگر بهره مند می شده، همان رشته ها تخصص هایی را در روابط عمومی ایجاد کرده اند.


به گزارش شارا، رشته هایی از قبیل: حقوق، ادبیات، روزنامه نگاری، گرافیک و صفحه آرایی، هنر، روانشناسی، جامعه شناسی، کامپیوتر و... هر کدام سهمی را در تخصصی حرفه ای روابط عمومی بازی می کنند.
در عرصه جهانی روابط عمومی امروز بیشتر میل به بهره گیری از تخصص ها برای اجرای فعالیت های حرفه ای دارد. لذا تخصص های جدیدی از قبیل نگارش متن سخنرانی در روابط عمومی جهان به وجود آمده و نهادهای آموزشی روابط عمومی مرتبا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای این فعالیت های تخصصی می کنند.


نگارش متن سخنرانی یکی از وظایف عمده روابط عمومی ها است که عمدتا برای مدیر عامل شرکت یا مدیران و سخنگویان سازمان انجام می دهند.


چراکه مدیران سازمان درگیر فعالیت های اجرایی هستند و هیچ نگاه ژورنالیستی به مسائل ندارند و ممکن است در تهیه متن سخنرانی شان نتوانند اخباری را ارائه دهند که برای خبرنگاران دارای ارزش خبری باشد و لذا با بایکوت خبری به دلیل غیر حرفه ای عمل کردن، روبرو شوند.


توانمندی های مورد نیاز برای متخصص نگارش متن سخنرانی
1. آگاهی به تحولات جهانی و ملی در حوزه فعالیت سازمان
2. آگاهی به فعالیت های سازمان
3. آگاهی نسبت به روندهای صنعت
4. تسلط به نگارش و شیوه های دستوری
5. آشنایی کامل با خبر و ارزش های خبری
6. آگاهی نسبت به اهداف کلان سازمان
7. آگاهی کامل از استراتژی های خبری و اجرایی سازمان


با این توانمندی ها شخص می تواند متن خوبی را برای سخنرانی تنظیم کند. همچنین توصیه می شود که متخصص نگارش متون سخنرانی باید خود با مهارت های سخنوری آشنایی داشته باشد و جملات را به گونه ای موثر تنظیم کند.


روابط عمومی با توجه به جو رسانه ای حاکم علاوه بر نگارش متن سخنرانی برای کنفرانس های مطبوعاتی بایستی برخی سوالاتی را که امکان دارد خبرنگاران در حین مصاحبه مورد سوال قرار دهند را نیز در اختیار سخنران قرار دهند.


در صورتی که مدیر عامل شما سخنران خوبی نیست، توصیه می شود که سخنرانی برای ارائه متن سخنرانی انتخاب شود.


همچنین باید به خاطر داشته باشید که نگارش متن سخنرانی به شدت با نگارش یک متن مطبوعاتی متفاوت است و نیاز به دانش متفاوتی دارد که در دوره های آموزش نگارش متن سخنرانی به این مباحث به طور تخصصی پرداخته می شود.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد