شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سید احمد زرهانی با اشاره به نزدیک شدن دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی گفت:"لازمه ی تقویت جایگاه روابط عمومی در فضای انقلاب اسلامی،حفظ منافع ملی و تامین سرمایه اجتماعی است که این کار با استفاده از تجارب بین المللی موفق و به کار گیری افراد متفکر و متخصص و اهتمام برای دانش افزایی و نقد عالمانه عملکرد ها و تبدیل تهدید ها به فرصت ها امکان پذیر است.
به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی روابط ایران(شارا) این معاون آموزشی و پژوهشی با اشاره به وضعیت روابط عمومی در دستگاه های دولتی اظهار داشت"در مجموع روابط عمومی در دوران انقلاب اسلامی رشد کرده است و رابطه دولت و مردم با همدیگر از تناسب و کارآمدی بیشتری برخوردار شده است. نگاه دست اندرکاران روابط عمومی به لحاظ علمی و تجربی رشد کرده است و همچنان این سیر تکاملی استمرار دارد.البته هنوز در برخی حوزه ها افکار عمومی و مردم در جریان اهم مسایل دستگاه ها قرار ندارند و نارسایی هایی در زبان روابط عمومی مشهود است که باید با آفت شناسی مرتفع گردد."
وی با بیان اینکه مردم برای روابط عمومی ها مهم هستند افزود:"روابط عمومی یک مدرسه اجتماعی است که دانایی مردم را در زمینه های خاص بالا می برد. مردم می خواهند بداند اگر ارکان این مدرسه درست کار کنند،مخاطبان رضایت و همبستگی بیشتری از خودشان نشان می دهند."
نماینده سابق مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد روابط عمومی در دانشگاه مذاهب اسلامی تشریح کرد:" اصلی ترین مخاطبان دانشگاه ها دانشجویان هستند. از این رو تلاش می شود تا بین دانشجویان و استادان یک مفاهیم مستمر تنظیم شود و همه با هم در یک جهت علمی و پژوهشی حرکت کنیم.هرچند کارهای ویژه روابط عمومی را مسئول این بخش انجام می دهد ولی به نحوی همه اعضای هیات رییسه این دانشگاه رسالت روابط عمومی را بر دوش دارند و با استادان و دانشجویان ارتباط دو جانبه برقرار می کنند و حتی از خود دانشجویان در برخی امور برای ایفای نقش روابط عمومی استفاده می شود. برای مثال ستاد تقریب دانشگاه که متشکل از دانشجویان شیعه و سنی است،همه ساله به مراکز آموزشی و مدارس دینی اهل سنت مراجعه و گزارش کار علمی دانشگاه را معرفی می کنند که آثار سازنده ای دارد."
"زرهانی" با بیان اینکه سیاست نانوشته کار روابط عمومی برای همه و همه برای روابط عمومی است، اظهار داشت: "با بیان اینکه سیاست نانوشته کار روابط عمومی برای همه و همه برای روابط عمومی است. یعنی وقتی ضرورت اطلاع رسانی و جلب مشارکت مخاطبان پیش می آید، تنها روابط عمومی رسمی نیست که کار می کند.بلکه در یک محیط همراه با تفاهم،استادان،دانشجویان و مدیران دانشگاه هم وارد صحنه می شوند و کار می کنند. بله تا حدودی این سیاست موفقیت آمیز است."
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از برگزاری موفقیت آمیز دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی،لازمه روابط عمومی را خلاقیت، نوآوری و مراقبت برای فرو نرفتن در مناسبات خشک اداری و تشریفات زائد دانست.
|